Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke autoradio/DVD/mp3 speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik m'n eigen bolide. Leuk karretje.
't enige wat er eigenlijk aan 'mist' is een MP3 weergave (& navigatie).

Nu kun je die dingen vrij makkelijk vinden met welke search enigne dan ook.
Dan kom je uiteraard terecht bij de merken zoals Sony, Pioneer, Kenwood, Apline, etc. (Lijkt wel NFS). Ook staan er voor mij verder onbekende merken bij die mij niks zeggen.

Echter wordt je er dan zo enorm onder bedolven dat ik nou niet meer weet wat ik nou wel/niet moet kopen.
Dat hangt natuurlijk in de eerste plaats af van mijn budget en daarnaast mijn wensen (die dan weer redelijk bij dat budget moeten passen).

Tegenwoordig heeft bijna elke radio voor in de auto wel MP3 weergave voor CD-R(W).
Echter heb ik nogal wat MP3's op DVD staan.
't zou handig zijn (ook voor de toekomst) als ik gewoon die dingen d'r in kan douwen en dan die lekker kan afspelen in de auto zonder dat ik die allemaal eerst op CD-R(W) moet branden.

Ook die apparaten heb ik al gezien, echter geld hetzelfde verhaal voor de gewone radio's.
Wat is goed? En wat kan ik kopen met het budget dat ik er voor heb?
En past zo'n ding in elke auto?

Zelf heb ik er vrijwel de ballen verstand van (doe mij maar gewoon Windows, etc) ;)
Merk, etc maakt me dan ook weinig uit, maar het moet wel kwalitatief goed genoeg zijn om eventueel naar een volgende auto te gaan.

Wat ik me ook afvraag, hebben die auto radio's ook tegenwoordig ingebouwde GPS voor navigatie? Of gaat dat nog steeds via zo'n Tom Tom? In de auto zelf zit het iig niet.

Kortom:
Wat kan ik kopen voor 100-150 euro voor alleen MP3?
Wat kan ik kopen voor 150-200(250) voor DVD MP3?

Als iemand met enige kijk hier op mij hierin kan adviseren, graag!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 10:40
Heb zelf de sony mex-r1 gehad, radio met dvd speler, speelt ook gewoon mp3 dvd's af, al duurt het even voor een volle goed ingelezen is...
Ding was toen vrij goedkoop, zal het nu nog wel zijn... ook nooit problemen mee gehad...
is ook een gewone radio qua hoogte, alleen een hele hoop extra aansluitingen, voor 5.1 geluid, video uitgangen enz...

Verwijderd

Topicstarter
Die kost 270,- euro als ik even snel zoek bij kieskeurig.
Toch wel vrij duur, of is dat niet duur voor een auto radio?

Wat is jouw beslissing geweest om deze radio te vervangen voor een ander?

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 22-11 10:40
auto met radio derin verkocht :p

Meen dat ik die radio toen kocht voor 300, vond het best meevallen, mede omdat het geen cd, maar dvd speler is...
Weet alleen niet of er ondertussen vergelijkbare modellen op de markt zijn...

Vond het wel ideaal met vakantie, 1 dvd mee met ong 40 albums erop, klaar :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Kijk anders eens naar een JVC radio, die zijn vrij goedkoop met gigaMP3 (mp3 vanaf dvd spelen). De JVC KD-DV4201 heb je vanaf 170 euro volgens kieskeurig. Veel goedkoper ga je het niet vinden denk ik, of je moet van je dvd idee afstappen :)

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb laatst via e-bay een tweedehandse Sony CDX-MP40 gekocht voor 43 euro. Kan geen dvd's lezen, wel mp3's. Doet het prima, alleen jammer dat de (blauwe) verlichting niet te dimmen is, deze is erg fel als je in het donker rijdt. Je kan wel het frontje naar beneden klappen, speelt hij gewoon door, maar is de verlichting wel uit.

Klik mee voor GoT!........

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een JVC KD-DV4202 (de zwarte uitvoering van de al genoemde KD-DV4201). Bevalt me uitstekend. Bediening is vrij eenvoudig, er zit een "echte" volumeknop op en hij leest DVD's probleemloos en snel in. Je kunt per folder random afspelen of de hele DVD, wat jij wil. Je kunt er ook je iPod op aansluiten, maar aangezien ik een mini heb (4GB) heeft dat geen meerwaarde t.o.v. een DVD met mp3. Verder kun je er optioneel een schermpje op aansluiten. Mocht je meer willen weten, laat maar weten...

Je had trouwens wel iets meer moeite mogen doen voor een duidelijke topictitel. Het nut van de tag [Auto] ontgaat me volledig (neem dan [Autoradio]) en "Radio" is niet echt een veelzeggende topictitel. Beter was iets als "Welke Autoradio/DVD/mp3 speler" geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 09-04-2007 20:55 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Topic title change is aangevraagd, excuus had je helemaal gelijk in!

Die JVC is wel een mooi dingetje.
Ook goed om te weten dat de term "GigaMP3" dus gebruikt wordt om aan te duiden dat er DVD's in gaan. 170 euro is nog wel te doen vind ik voor een radio.

Al heb ik ook wel weer andere leuke features gezien bij radio's, ingebakken bluetooth support voor handsfree bellen (of ik moet dat verkeerd snappen).
Maar daar worden ze ook niet goedkoper van.

Radio's met dat idee van mij: Ingebakken navigatie bestaan die? Of kun je dan geen cd/dvd afspelen wanneer je de navigatie gebruikt (want dan hoeft 't niet). Ook zal dat denk ik niet goedkoop zijn.

Maar die JVC spreekt me wel erg aan!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:45:
Heb zelf de sony mex-r1 gehad, radio met dvd speler, speelt ook gewoon mp3 dvd's af, al duurt het even voor een volle goed ingelezen is...
Ding was toen vrij goedkoop, zal het nu nog wel zijn... ook nooit problemen mee gehad...
is ook een gewone radio qua hoogte, alleen een hele hoop extra aansluitingen, voor 5.1 geluid, video uitgangen enz...
Ikzelf heb de mex R5, typje hoger dus, verkeerde levering want ik had de R1 besteld, maar heb maar stilletjes gezwegen. :P

Het verschil, denk ik dan;

Leest dvd's sneller in
Kan draadloos videosignalen doorzenden naar een tft [die een ontvanger heeft uiteraard]

De Nederbelg !

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:11:
Topic title change is aangevraagd, excuus had je helemaal gelijk in!

Die JVC is wel een mooi dingetje.
Ook goed om te weten dat de term "GigaMP3" dus gebruikt wordt om aan te duiden dat er DVD's in gaan. 170 euro is nog wel te doen vind ik voor een radio.

Al heb ik ook wel weer andere leuke features gezien bij radio's, ingebakken bluetooth support voor handsfree bellen (of ik moet dat verkeerd snappen).
Maar daar worden ze ook niet goedkoper van.
BT wilde ik destijds ook graag, maar dat is niet echt verkrijgbaar in een betaalbare DVD speler. Je bent dan zo 2x zo duur uit en als je ook nog navigatie wil zit je al snel rond de 1000 euro qua prijs :o Dan koop ik wel een losse BT carkit met mutebox :)
Radio's met dat idee van mij: Ingebakken navigatie bestaan die? Of kun je dan geen cd/dvd afspelen wanneer je de navigatie gebruikt (want dan hoeft 't niet). Ook zal dat denk ik niet goedkoop zijn.
Ja, ze zijn er met opklapscherm en navigatie op DVD bijvoorbeeld. Kijk maar 's op rondevries.nl. Kost al snel een euro of 800-1000. Je hebt ook eenvoudigere modellen voor rond de 600 euro, maar dan heb je gewoon een klein LCD schermpje op je autoradio zelf.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Goed, daar stappen we dus ook vanaf. :D
Die 170 euro is wel oke voor een leuke radio.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

Heb zelf een Sony CDX-GT212, vanwege 3 redenen:
- Zwart frontje en rode verlichting (die te dimmen is), past beter bij mn zwarte middenconsole en oranje-rode tellerverlichting.
- Zit een aux-in aan de voorkant, keertje 10-20gb iPodje oid halen en dr in pluggen, zat muziek voor onderweg.
- Was niet te duur (100 euro).

Bevalt opzich prima, werkt lekker fijn, gewone draaiknop voor het volume en het ding werkt lekker makkelijk.

leeg

Pagina: 1