Asus M2NPV-VM en compatibiliteit geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-04 10:46

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik wil voor mijn nieuwe systeem een Asus M2NPV-VM moederbord aanschaffen, maar kom op internet op een paar plekken tegen dat dit moederbord nogal kieskeurig is met het accepteren van geheugen.

Ik wilde zelf eigenlijk Kingston KVR667D2N5 gaan gebruiken (2x 1024mb) of Twinmos PC6400 (2x 1024mb).

Nu staan deze beide types niet op de QVL van Asus, maar op de Kingston site staat wel dat dit geheugentype compatible is met dit Asus moederbord.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of er hier andere mensen zijn met dit model moederbord en welk geheugen hebben jullie gebruikt?

Verwijderd

goedkoopste zooi draait meestal wel.
Dus kingston valeu ram geen probleem.
Twinsmos standaart modellen geen probleem.
Alleen als je speciaalen geheugen koopt om overklokken wil het meestal fout gaan om dat de spd niet goed word uitgelezen wat er voor zogt dat het systeem niet boot (ergste geval).

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 17:26
Kijk eens in de geheugen lijst van dat mobo. Meestal staat kingston value spul er wel in, werkt bijna overal op. Eens met wat suijkerbuijk, goedkopere spul werkt meestal wel.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
kingston valueram heeft een hoge mate van compatibaliteit en werkt ook op bijna alle asus mobo's zonder problemen :)
als je maar niet echt goedkoop hokkietokkie geheugen er op prikt ;)

Verwijderd

mdt geheugen moet je links laten liggen.
Team elite ook (heb ik zelf wel een drama)
kingston oke
twinmos oke
siemens oke
samsung oke
Deze merken houwen aan de standaart die gestelt is aan ddr2 .
Veel anderen merken niet die hebben een hogere voltage nodig omdat de timing stakker zijn afgestelt in hun spd.
Dit geeft dan boot problemen op met sommige merken moederborden.
Als je sis of nvidia chip heb kan je beter voor merken als kingston gaan.
Via chips slikken alles (net als een slet)
Intel eigen chip zijn wat minder keuskeurig.
Men zeg wel eens dat in de bios ligt maar vind het raar dat dan meerderen merken moederborden met de zelfde chip last van hebben.

Verwijderd

Dat Kingston KVR667D2N5 geheugen werkt wel op het Asus M2NPV-VM, kennis van mij gebruikt het ook, en ik gebruik dat Kingston KVR667D2N5 geheugen icm Asus M2N-E welke naar mijn weten bijna het zelfde zijn.

• hars73

hars73

Topicstarter
Okee dan, bedankt voor alle reacties.. dan zal het het Kingston geheugen gaan worden. Dat lijkt me het veiligst.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sterker nog, KVR667D2N5 staat wel degelijk op de QVL...

Waar kijk je? Het staat al maanden op die op de Asus site :o

Oslik blyat! Oslik!

• hars73

hars73

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:00:
Sterker nog, KVR667D2N5 staat wel degelijk op de QVL...

Waar kijk je? Het staat al maanden op die op de Asus site :o
Ik kijk hier (Global Asus site):
http://www.asus.com/produ...96&model=1138&modelmenu=1

En dit is de QVL PDF die ik dan krijg als ik links in het menu kijk bij QVL:
http://www.asus.com/999/download/products/1138/1138_10.pdf

En daar staat ie echt niet in. Heb net de handleiding gedownload en daar staat ie dan weer wel in :X

EDIT: En inderdaad.. in de QVL op de nederlandse Asus site, staat ie ook vermeld.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 10-04-2007 11:18 ]

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 08:26
Ik heb al een machientje of 5 weggezet met dit mobo, en mijn leverancier heeft altijd PQI, ik heb er tot nu geen problemen mee gehad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hars73 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:08:
[...]

Ik kijk hier (Global Asus site):
http://www.asus.com/produ...96&model=1138&modelmenu=1

En dit is de QVL PDF die ik dan krijg als ik links in het menu kijk bij QVL:
http://www.asus.com/999/download/products/1138/1138_10.pdf

En daar staat ie echt niet in. Heb net de handleiding gedownload en daar staat ie dan weer wel in :X

EDIT: En inderdaad.. in de QVL op de nederlandse Asus site, staat ie ook vermeld.
:X

Asus borden zijn al zo onnodig kieskeurig qua geheugen, krijg je ook nog eens deze zooi met de QVLs...

Iig heb ik hem zelf zonder problemen draaiend gehad met deze DIMMs, dus gok ik dat de QVLs die ze noemen het bij het rechte eind hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Voor ik het topic goed door ga lezen,
ik heb ook dit geheugen, KHX6400D2/1G 1GB DDR2 800MHz Non-ECC CL5, de 1 GB versie, ook op hetzelfde moederbord, met de nieuwste bios, 0801 versie.
MAAR, ik krijg het niet voor elkaar om via de auto optie in het bios de boel op 800 mhz te laten draaien, dit kan alleen als ik handmatig 800 aanzet, maar, dan slaat de boel op een gegeven moment in de stress, stilstaand beeld, alleen de muis is te bewegen en ik moet rebooten.
Bios auto optie geeft aan 667 mhz.
Ben al met mailwisseling bezig via Asus, maar t schiet nog niet op.
Ik ga verder lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gem1e op 11-04-2007 20:08 ]

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 08:26
Gem1e schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:50:
Voor ik het topic goed door ga lezen,
ik heb ook dit geheugen, KHX6400D2/1G 1GB DDR2 800MHz Non-ECC CL5, de 1 GB versie, ook op hetzelfde moederbord, met de nieuwste bios, 0801 versie.
MAAR, ik krijg het niet voor elkaar om via de auto optie in het bios de boel op 800 mhz te laten draaien, dit kan alleen als ik handmatig 800 aanzet, maar, dan slaat de boel op een gegeven moment in de stress, stilstaand beeld, alleen de muis is te bewegen en ik moet rebooten.
Bios auto optie geeft aan 667 mhz.
Ben al met mailwisseling bezig via Asus, maar t schiet nog niet op.
Ik ga verder lezen.
Open hierzelf een topic over, dan heb ik misschien nog wel tips voor je.

[ Voor 0% gewijzigd door Basement op 12-04-2007 01:47 . Reden: typo ]

• Gem1e
Basement schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:46:
[...]

Open hierzelf een topic over, dan heb ik misschien nog wel tips voor je.
Thx for de tip, maar ik wacht nog even Asus bios bericht af, mijn probleem gaat in Taiwan overlegd worden.
Ik zag een ander topic alwaar een asus P5B deluxe bord, ook dit probleem had, maar opgelost was met een nieuwere bios versie, dat heb ik doorgegeven naar Asus en men gaat weer verder zoeken.

hah, gevonden, ik dacht al, ik had er toch ooit een topic over geopend?

Gem1e in "Vaag probleem, beeld "bevriest""
hja, reeds

[ Voor 13% gewijzigd door Gem1e op 12-04-2007 21:54 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Gem1e schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:50:
Je probleem doet me vermoeden dat het gewoon standaard overgeklokt 667 geheugen is aan 2.1 V oid, met de sticker HyperX 800 op. De M2N-E kan echter geen voltages hoger dan 1.95 V geven. Asus steekt de schuld op de nForce5 570 Ultra, maar een Abit moederbord met dezelfde chip doet met gemak 2.3 V.

Ontopic: Moest het zijn dat je mobo onstabiel loopt met dat geheugen in Dual Channel, stop er dan slecht één latje in en flash de BIOS in Windows. Dat zou het probleem moeten verhelpen.

Yes, but no.

• Gem1e
mieJas schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:05:
[...]

Je probleem doet me vermoeden dat het gewoon standaard overgeklokt 667 geheugen is aan 2.1 V oid, met de sticker HyperX 800 op. De M2N-E kan echter geen voltages hoger dan 1.95 V geven. Asus steekt de schuld op de nForce5 570 Ultra, maar een Abit moederbord met dezelfde chip doet met gemak 2.3 V.

Ontopic: Moest het zijn dat je mobo onstabiel loopt met dat geheugen in Dual Channel, stop er dan slecht één latje in en flash de BIOS in Windows. Dat zou het probleem moeten verhelpen.
Moeilijk, als er maar 1 lat is.

• -Japser-
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:32:
mdt geheugen moet je links laten liggen.
Team elite ook (heb ik zelf wel een drama)
kingston oke
twinmos oke
siemens oke
samsung oke
Deze merken houwen aan de standaart die gestelt is aan ddr2 .
Veel anderen merken niet die hebben een hogere voltage nodig omdat de timing stakker zijn afgestelt in hun spd.
Dit geeft dan boot problemen op met sommige merken moederborden.
Als je sis of nvidia chip heb kan je beter voor merken als kingston gaan.
Via chips slikken alles (net als een slet)
Intel eigen chip zijn wat minder keuskeurig.
Men zeg wel eens dat in de bios ligt maar vind het raar dat dan meerderen merken moederborden met de zelfde chip last van hebben.
heb zelf corsair ddr2 geheugen icm dit moederbord, daar zeg je niks over.. Zodra ik chipset drivers ga installeren voor dit mobo, loopt de pc continu vast. Ligt het aan dit geheugen dan?

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Ik heb 2 Asus P5B-VM mobo's, en 3x Corsair Twin DDR2 6400 geheugen. Dus 6 reepjes totaal. Hiervan doen het er slechts 2 betrouwbaar. De andere reepjes gegeven af-en-toe (eens in het uur) een fout bit terug. Getest met MemTest86.
Modbreak:Wat is de relevantie van ervaringen met een P5M-VM (met Intel G965 chipset) voor een topic over M2NPV-VM (met nVidia 6150 chipet) :?

Graag on-topic blijven...

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 26-04-2007 13:37 ]

• Gem1e
Ik heb de moed inmiddels opgegeven, 2 x 1 gb ddr2 ram gekocht van 800 mhz van Take.MS, erinstoppen en gaan, nix aan de hand, netjes op 800 mhz, automagies herkend.

Diverse malen via medewerker van Asus kontakt gehad via mail, maar die reageerd de laatste 2 maanden helemaal niet meer, Asus Taiwan zou een oplossing zoeken, maar ik lees niets meer helaas.

• hars73

hars73

Topicstarter
Even voor de volledigheid... ik draai nu ongeveer 2 weken met dit bordje in combinatie met het genoemde Kingston geheugen en dat gaat zonder problemen. Heb hem regelmatig langer dan 24 uur aanstaan en alles blijft stabiel! :)

Verwijderd

Asus M2NPV-VM ik gebruik patriot ddr2 800mhz 2 keer 1gb in dual channel en draait als een tierelier ;) ;)
Pagina: 1