Ik ben vandaag begonnen met het installeren van Ubuntu op mijn oude pc, dat ging lekker soepel.
Nu ben ik al 2 uur bezig om Apache goed draaiend te krijgen. Als ik een nieuw bestand in de /var/www map zet krijg ik, als ik deze in een browser probeer op te zoeken een 403 forbidden waarschuwing.
In de tutorial waar ik gebruik van maak staat:
Nu heb ik Sudo chown -R $USER:$YSER /var/www uitgevoerd, maar het probleem blijft bestaan. Steeds 403 forbidden errors.
Nu ben ik al 2 uur bezig om Apache goed draaiend te krijgen. Als ik een nieuw bestand in de /var/www map zet krijg ik, als ik deze in een browser probeer op te zoeken een 403 forbidden waarschuwing.
In de tutorial waar ik gebruik van maak staat:
Het installeren van apache is gelukt, ik krijg als ik naar 127.0.0.1 ga, een map apache2-default/ te zien. Als ik deze open kom ik op een pagina met "Alles Werkt! De Apache Web Server is geinstalleerd op deze Web Site"Apache
Om Apache te installeren, start je Synaptic op. Hier zoek je naar het pakket apache2. Deze vink je aan, waarna je op Toepassen klikt.
De Apache-map waar je website's in kunt gaan testen heet /var/www/. Voordat je toegang tot deze map hebt, moet je eerst het volgende commando uitvoeren in een terminal:
sudo chown -R $USER:$USER /var/www
Nu heb ik Sudo chown -R $USER:$YSER /var/www uitgevoerd, maar het probleem blijft bestaan. Steeds 403 forbidden errors.