de perfecte lcd tv

Pagina: 1
Acties:

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Welke fabrikant gaat dan eindelijk de perfecte lcd tv maken, het lijkt erop alsof ze hem simpelweg nog niet willen maken.... Alle technieken zijn inmiddels beschikbaar maar wat houdt de fabrikanten in hemelsnaam tegen om het allemaal te combineren??
-100HZ is inmiddels in produktie
-full HD is ook mogelijk
-HDMI 1.3 is er
-geen overscan

Samsung komt met hun nieuwe lijn erg dichtbij, hierin zit namelijk full HD, HDMI 1.3 en geen overscan, maar waarom laten ze nou in hemelsnaam de 100HZ mode weg....
Ik game vaak op mijn tv en de 100HZ is dus best wel noodzakelijk, de responetijd van de samsung is zonder 100HZ namelijk gewoon net te langzaam.

Weet iemand of er een fabrikant is die al deze snufjes in 1 tv heeft zitten??

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
LCD heeft bij 1 HZ zelfs scherp beeld. Ik denk dat je met ik "game op tv" een crt type bedoeld?
Je ogen verwerken maximaal 25 fps :P en lcd schermen hebben 60Hz ze zijn er ook wel met hogere maar voor je ogen is het fysiek niet mogelijk.
Kijk de response time is wel belangrijk maar een scherm die 8ms response time heeft is ook goed genoeg.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als een "perfecte" LCD tv wordt gemaakt komt er geen vernieuwing en dan geen verkopen meer van de nieuwere lijnen

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
klaasbram schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:24:
Je ogen verwerken maximaal 25 fps :P en lcd schermen hebben 60Hz ze zijn er ook wel met hogere maar voor je ogen is het fysiek niet mogelijk.
Als ik het zo opmaak uit je tekst dan registreren je ogen maximaal datgene wat er gebeurt in 1/25 van een seconde. Sneller "zie" je volgens jou dus niet.

Dat klopt niet helemaal. Er is onderzoek gedaan naar perceptietijden en daaruit blijkt dat mensen in 1/240 van een seconde nog "zien". Ze laten bijvoorbeeld in 1/240 van een seconde een vliegtuig zien op een beeldscherm. Daarna krijgen de proefpersonen een x aantal kaartje voor hun neus met allemaal verschillende afbeeldingen en vrijwel iedereen pakt dan het kaartje waar het "geziene" vliegtuig opstaat. En nee, er was geen contaminatie in het experiment. Bron: Ashcraft "Cognition" 3e druk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

De volgende vraag: welke games kun je daadwerkelijk met 100 fps spelen? Consoles sturen gewoon 50/60 Hz interlaced of 25/29.xxx Hz progressive uit. Dan blijft nog je PC als bron over. Je moet wel nette hardware hebben om games op native scherm reso in 100 fps te kunnen spelen, laat staan dat de meeste games native LCD resolutie ueberhaupt ondersteunen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?