Toon posts:

Win XP: Wizzard thuisnetwerk instellen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer op een laptop met win xp een thuisnetwerk in te stellen. Ik draai dus de wizzard thuisnetwerk, geef computernaam en netwerknaam op, vraag nog om een net-setupje op mijn usb-stick te maken en klik op voltooien. Dan vraagt de wizzard om herstart van de laptop, maar na de herstart is er niets veranderd. Bij mijn netwerklokaties staat alleen de map gedeelde documenten. De enige andere pc (win ME) in het netwerk ziet de laptop wel, maar krijgt geen toegang. Pingen van pc naar laptop lukt wel, andersom niet.
Wat doe ik fout of wat klopt er niet?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Staat de firewall van Windows aan? Standaard blokkeert deze volgens mij het bestandsdelen.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, dus die heb ik uitgezet. Maar zelfs als ie aanstaat zou ik bij de netwerkgegevens toch de naam van het netwerk moeten zien?

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
maar na de herstart is er niets veranderd. Bij mijn netwerklokaties staat alleen de map gedeelde documenten.
Heb je wel genoeg geduld? Heb ik ook wel eens gehad dat hij pas na 10 minuten bij netwerklokaties komt te staan als je het venster open hebt. Probeer anders een via zoeken, gewoon zoeken op de computernaam van een andere pc. Of vul in 'deze computer' in de adresbalk dit in"//COMPUTERNAAM" waarbij computernaam natuurlijk de naam van een andere pc is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook uitgebreid gezocht, maar helaas