Toon posts:

Problemen met onboard controller van Striker Extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Nu heb ik al een tijdje een ASUS Striker Extreme en bij dat systeem ook meteen 6x320gb schijven gekocht die ik in raid5 wilde zetten. Nu is me dat 1 x gelukt, maar het komt vaak voor dat hij een 1 of 2 van de 6 schijven niet meer ziet... ik heb een 600watt voeding en gebruik meerdere stroomkabels (dus niet allemaal doorverdeeld over 1 kabeltje). Dit zorgt er dan voor dat hij niet meer doorstart of dat hij freezes geeft in Vista.

Tweede probleem is dat ik ook nog een Promise TX2300 controller erin heb zitten, en het lijkt erop dat die twee controllers een conflict hebben met een geheugen plaats want ik kan niet meer in de onboard controller's bios komen, er flitst alleen een error code voorbij. Als ik die google staat er zoiets als dat het geen probleem hoeft te zijn etc. maar voor mij dus wel. (heb alleen die error code niet bij de hand...).

Iemand die deze problemen herkent of een oplossing ervoor weet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 14:00 ]

Verwijderd

Voeding mag het probleen niet zijn, ik doe 8 schijven op 400W. Verder maakt het niet uit of je alles op 1 kabel gooit; alle kabels zitten in de voeding toch aan elkaar; die verschillende 'rails' is gewoon onzin; intern zit het toch aan elkaar gesoldeerd. :+

Freezes zou je moeten kijken of dat komt door RAID5 drivers of systeem stabiliteit. Test eerst maareens met een nachtje memtest86 op algehele stabiliteit en daarna met Prime95 ofzo in windows.

Wat betreft je 2e vraag kan ik je niet echt helpen; misschien een mailtje naar beide sturen?