Toon posts:

Intel Core 2 Duo E6400 met Asus P5N-E SLI overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-tweakers
Ik ben een beetje nieuw met overclocken (heb vroeger wel een Celeron D van 2,667 naar 3,8 stable gehad op lucht).

Mijn Specs:
Asus P5N-E SLI
Intel® Core™ 2 Duo E6400
Corsair 1GB 667mhz DDR2 Dual channel
nVidia 6800GS
Spire Rocketeer 600watt
2X 250 GB
1x 40 GB
Zalman FS-C77

Als ik nu mijn CPU overclock naar 2,3 (FSB en Memory un-linked) wordt hij al unstable (als ik Unreal ga spelen loopt hij vast). Any ideas? Ik ga iig een Northbridge koelblokje kopen voor me soutbridge :+ , voor de zekerheid (er zit er geen op).

Cya
Rik

Verwijderd

welke fsb?
voltage aangepast cpu?
voltage ram aangepast?
timings ram?
themps?
videokaart overklockt?

om maar een paar vraagjes te stellen?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:59:
Ik ga iig een Northbridge koelblokje kopen, voor de zekerheid (er zit er geen op).
Bedoel je niet dat er op jouw Southbridge geen blokje zit? Anders is het probleem nogal duidelijk. ;) Op je NB moet gewoon een blokje zitten, anders zou ik terug gaan naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:02:
[...]

Bedoel je niet dat er op jouw Southbridge geen blokje zit? Anders is het probleem nogal duidelijk. ;) Op je NB moet gewoon een blokje zitten, anders zou ik terug gaan naar de winkel.
Oeps sorry, ik bedoel me SB

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:02:
welke fsb?
voltage aangepast cpu?
voltage ram aangepast?
timings ram?
themps?
videokaart overklockt?

om maar een paar vraagjes te stellen?
Mijn multiplier is 8 en die wil in het bios niet veranden. Hij springt steeds terug.
M'n FSB is bij 2,3 ongeveer 287 (287,5*8=2300). Quadpumped dus (4*287,5=1150). M'n FSB is dus van 1066 naar 1150 gegaan.
Ik heb geeneen voltage of timing aangepast (ik weet hier niks vanaf helaas, ik ben namelijk 13 jaar).
Me temps zijn:
Asus Probe:
CPU: IDLE: 30-31 Stressed: 31-35
Mobo: IDLE: 30-31 Stressed 30-34
CoreTemp:
Core0: IDLE: 37 Stressed: weet ik niet helemaal maar rond de 43-47
Core1: 35 Stressed: zelfde als core0

M'n GPU heb ik (op dit moment) niet ge o/c'ed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 14:30 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:20:

Ik heb geeneen voltage of timing aangepast (ik weet hier niks vanaf helaas, ik ben namelijk 13 jaar).
Gelukkig heb je goede koeling aan je temps te zien, dus dat is een goed begin. Als je er niets van weet (iedereen moet ergens beginnen :)), zou ik eerst even dit doornemen: Frequently Asked Questions TCO .

Je kunt de stabiliteit verbeteren door het voltage te verhogen, lees daarvoor even dit: FAQ - Trucjes

Omdat je temps nog vrij laag zijn, heb je dus nog wel wat speelruimte met je voltage. Meer voltage=meer hitte. Daar zou ik eerst even mee beginnen. Neem de tijd, en lees je in. :)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx ga er naar kijken. Nog adviezen iemand?

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 11:11
draai even Asus PC Probe II (is simpel en duidelijk) zodat de voltages bekeken kunnen worden.
Verder is het gewoon een beetje spelen met de settings... er zit helaas geen grote draaiknop op je moederbord waarmee je de hele boel stabiel over kunt klokken :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

Topicstarter
JohnnyV76 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:53:
draai even Asus PC Probe II (is simpel en duidelijk) zodat de voltages bekeken kunnen worden.
Verder is het gewoon een beetje spelen met de settings... er zit helaas geen grote draaiknop op je moederbord waarmee je de hele boel stabiel over kunt klokken :)
AsusProbe voltages:

Vcore 1,28
+3,3: 3,36
+5,0: 4,92
+12: 12,03

Wat moet ik nu veranderen (welke spanning) de Vcore? en op wat moet ik hem zetten?
Cya

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
pci-e op 100MHz
pci op 33MHz
Vcore op 1.4
Vnb/sb ook beetje omhoog.
Geheugen lekker 1:1 houden standaart timings.
Pagina: 1