Ik heb via de optical out van mijn geluidskaart mijn versterker op mijn computer aangesloten. Via ac3 filter (spdif) krijg ik dan 5.1 geluid via mijn home theater set.
Ik heb het volgende probleem, afhankelijk van de bron geeft ac3filter (1.30b, laatste versie) geen 5.1 signaal door, waardoor mijn versterker de "dolby digital" wel herkent, maar niet automatisch de 5.1 signaal.
Dit geeft ac3 filter dan weer:
Wanneer ik een andere video afspeel (waar het dus wel normaal wordt doorgezonden):
Ik heb het volgende probleem, afhankelijk van de bron geeft ac3filter (1.30b, laatste versie) geen 5.1 signaal door, waardoor mijn versterker de "dolby digital" wel herkent, maar niet automatisch de 5.1 signaal.
Dit geeft ac3 filter dan weer:
Hij maakt van een ac3 bron dus stereo?Input format: AC3 - 48000
User format: PCM32 - 0
Output format: SPDIF 2/0 (stereo) 48000
Use SPDIF
SPDIF status: SPDIF passthrough
SPDIF passthrough for: AC3 DTS
Use AC3 encoder (do not encode stereo PCM)
Check SPDIF sample rate (allow: 48kHz)
Query for SPDIF output support
Decoding chain:
(AC3 - 48000) -> Spdifer -> (SPDIF 2/0 (stereo) 48000) -> Dejitter -> (SPDIF 2/0 (stereo) 48000)
Wanneer ik een andere video afspeel (waar het dus wel normaal wordt doorgezonden):
Waar kan dit aan liggen? Ik heb gezocht op het net, maar krijg allemaal resultaten waar mensen niet eens op de hoogte waren van de spdif functie. Ik heb met verschillende instellingen gespeeld maar het wil niet baten.Input format: AC3 - 48000
User format: PCM32 - 0
Output format: SPDIF 3/2.1 (5.1) 48000
Use SPDIF
SPDIF status: SPDIF passthrough
SPDIF passthrough for: AC3 DTS
Use AC3 encoder (do not encode stereo PCM)
Check SPDIF sample rate (allow: 48kHz)
Query for SPDIF output support
Decoding chain:
(AC3 - 48000) -> Spdifer -> (SPDIF 3/2.1 (5.1) 48000) -> Dejitter -> (SPDIF 3/2.1 (5.1) 48000)
Dejitter: