[Vista] Refreshrate probleem in Games 60hz bug*

Pagina: 1
Acties:

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-03 16:59
Weet iemand hoe ik de 60 hz bug kan oplossen voor gaming in Vista,,,,,, ik heb namelijk een CRT scherm.

In windows zelf is het goed ... maar in games is het 60 hz..... dit is zeer irritant.

Aangezien coolbits niet werkt met de Vista drivers draaien alle games op 60hz.

(nvidia kaart)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Spellen zitten misschien op een andere resolutie en daar heb je de refreshrate nog niet voor ingesteld waardoor automatisch 60hz wordt gekozen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• RoaDHouse
Motrax schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:38:
Spellen zitten misschien op een andere resolutie en daar heb je de refreshrate nog niet voor ingesteld waardoor automatisch 60hz wordt gekozen?
Mijn desktop staat op 1280x1024 100hz ..... maar dat staat er los van ... normaal kon je in XP "coolbits" installen waarmee je de resoluties kon instellen voor games. Maar in de Vista nvidia drivers is dit niet mogelijk.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En waarom zou dat er los van staan? Ik heb het niet over de resolutie op je desktop, ik heb het over de resolutie in de spellen.

Dus als je oude software niet in Vista werkt, dan probeer je het toch handmatig? Vroegah, als dit het zelfde probleem is, moest je eerst in Windows naar de resolutie gaan die je wilde hebben in het spel en dan de refreshrate in stellen.

Aanname is dat dit het zelfde is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• RoaDHouse
Motrax schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:00:
En waarom zou dat er los van staan? Ik heb het niet over de resolutie op je desktop, ik heb het over de resolutie in de spellen.

Dus als je oude software niet in Vista werkt, dan probeer je het toch handmatig? Vroegah, als dit het zelfde probleem is, moest je eerst in Windows naar de resolutie gaan die je wilde hebben in het spel en dan de refreshrate in stellen.

Aanname is dat dit het zelfde is.
Normaal draai ik op 1280x1024 (100hz) desktop ..... als ik nu Quake4 wil spelen heb ik deze op 1024x768 (120) staan r_displayrefresh "120" dit werkt dus niet meer onder Vista ! ...... ( dit kon je normaal in XP ook met coolbits doen )

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

In Vista zijn er een aantal dingen anders, het kan heel goed zijn dat coolbits niet meer werkt. Je zal dan op zoek moeten gaan naar op welke operating systems coolbit draait, of op zoek moeten gaan naar een nieuwere versie.

Of je probeert het handmatig.
- Ga naar de desktop.
- Kies een andere resolutie (1024x768 is een goede gok)
- Controleer dat de refresh rate hoger staat dan 60hz
- Klik op alle OK dingen enz om de instellingen op te slaan
- En controleer dan in Quake4 of de refreshrate anders is dan 60hz

☻/
/▌

• RoaDHouse
Motrax schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:28:
In Vista zijn er een aantal dingen anders, het kan heel goed zijn dat coolbits niet meer werkt. Je zal dan op zoek moeten gaan naar op welke operating systems coolbit draait, of op zoek moeten gaan naar een nieuwere versie.

Of je probeert het handmatig.
- Ga naar de desktop.
- Kies een andere resolutie (1024x768 is een goede gok)
- Controleer dat de refresh rate hoger staat dan 60hz
- Klik op alle OK dingen enz om de instellingen op te slaan
- En controleer dan in Quake4 of de refreshrate anders is dan 60hz
Maakt niet uit welke welke resolutie ik gebruik voor de desktop ..... als ik een game opstart gaat hij gewoon naar 60 hz.

Meeste mensen hier hebben een TFT denk ik ........ dan heb je dat probleem niet.

Zucht ..... maar weer terug naar XP ..... |:(

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
in xp maakte ik gebruik van reforce. Deze zet ergens in het register de minimale refreshrate op iets wat jij wilt. Dus in mijn geval 85 oid.

Heb je niet zoiets voor Vista?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Progje heet refreshlock.
Werkt perfekt onder vista

(weet het, late reply, maar er was nog geen oplossing gepost )

[ Voor 38% gewijzigd door chrisstructor op 05-09-2007 02:07 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-02 13:45
Of MultiRes kan je ook mee locken :)

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Pagina: 1