Toon posts:

Gratis uptime checker met sms melding

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Halllo,

Ik heb een server lopen en die is zo goed als nooit offline.
Nu zoek ik eigelijk een uptimechecker die zogauw wanneer mijn server offline is een sms bericht verstuurd. Ik zou graag een gratis dienst willen en als ik bv een sms krijg dat ik daar €0.50 voor betaal. Zeg maar het kost mij niks wanneer de server online is zo gauw wanneer hij meldingen verstuurd dat ik voor de meldingen betaal weet iemand er 1?

of 1tje die helemaal gratis is...

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
\[2003] Email versturen als server down is als je hier kijkt en dan vervolgens email op je telefoon aanzet (EMAIL ON naar 969 sturen bij KPN) dan kan je gewoon een mailtje op je telefoon via SMS ontvangen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Ik heb een server lopen en die is zo goed als nooit offline.
Windows / Linux? Staat die achter een firewall, of is die direct te benaderen.
Wat wil je precies gaan checken? reageerd de server op ICMP, port 80, port 25, of moet de server een bepaalde response altijd terug geven?

Een beetje sumiere opening

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:50
Je kan ook denken aan een aparte monitoringbak met nagios (gratis) erop. Dan een mobiele telefoon op de seriele aansluiting van die computer aansluiten. Met behulp van het linux programmaatje 'gnokii' kun je dan nagios smsjes laten versturen.

Maar dit is misschien wat overkill voor 1 server te checken ;)

(op het werk gebruiken we deze setup voor het controleren van ongeveer 100 hosts+services)

Er zijn ook wel colo providers die deze dienst aanbieden trouwens, de vraag is alleen of ze dat ook willen doen voor een server die niet bij hun af wordt genomen..Maar het lijkt me wel onderling te regelen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44

DinX

Motormuis

vrieske schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:27:
Je kan ook denken aan een aparte monitoringbak met nagios (gratis) erop. Dan een mobiele telefoon op de seriele aansluiting van die computer aansluiten. Met behulp van het linux programmaatje 'gnokii' kun je dan nagios smsjes laten versturen.

Maar dit is misschien wat overkill voor 1 server te checken ;)

(op het werk gebruiken we deze setup voor het controleren van ongeveer 100 hosts+services)

Er zijn ook wel colo providers die deze dienst aanbieden trouwens, de vraag is alleen of ze dat ook willen doen voor een server die niet bij hun af wordt genomen..Maar het lijkt me wel onderling te regelen.
Zo doen we het op ons werk ongeveer. Daar monitor ik ook iets van 70 aparaten (servers, switchen,...) met een server met nagios op. Aan die server heb ik dan een gewone oude V90 modem gehangen.

1 van de events in nagios schrijft dan de meldingen naar een bestand weg. Ik heb dan een cron job draaien dat elke 2 minuten een scriptje uitvoert dat die file controleert en de inhoud indien nodig verstuurt met een sms dmv sms_client.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh, PNS is niet het juiste forum voor 'ik zoek een tooltje voor mij hobby bob server thuis'.
Er is hier genoeg over te vinden op internet lijkt mij zo.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.