DLink DSM-520 media player

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb nu een maandje een DSM-520 media speler.
Op zich bevalt dat prima en de beeldkwaliteit is erg goed (zelfs op oudewetse tv)

Maar er is een eigenaardigheid..
Deze player is voorzien van europese firmware waarvoor al heel lang geen updates meer zijn uitgebracht.
Als ik probeer te upgraden via internet krijg ik steevast "network error", terwijl ik gewoon een goede verbinding heb.
Ik ben al vele malen met DLink in contact getreden maar dat is een hopeloze aangelegenheid.
Het enige dat ik te horen krijg is dat ik vanalles aan mijn kant moet veranderen.
Dat was ik zo beu dat ik ben gaan "sniffen" op mijn netwerk om te zien welke FTP server het apparaat aan het zoeken is. Op die DLink FTP staat GEEN software voor de DSM-520.
Ik ben dus gewoon aan het lijntje gehouden.

Nou zou ik graag mijn apparaat omzetten naar de amerikaanse firmware omdat deze al 4 versies verder is!

Ik weet inmiddels hoe ik telnet kan activeren op het apparaat :)
(Ga naar versie menu en druk dan [Menu]->[Page Up]->[Page Up]->[Page Down]->[2] )

Daarmee schijnt het mogelijk te zijn om andere firmware te flashen.
De nieuwste versie firmware heb ik al van internet geplukt......maar hoe krijg ik die in dit apparaat????

Iemand die me verder kan helpen??

De DSM-520 is toch een leuk apparaat met veel potentie....

Oh ja....ik heb GEEN verstand van linux :(

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Andere optie: transparante proxy/aangepaste DNS/wat firewall rules (wat jij leuk vind), redirect dat ftp adres naar je eigen ftp, en zat daar de US firmware neer als de file welke de DVD speler probeert te downloaden.

Dit alles natuurlijk zonder enige garantie van slagen of enige aansprakelijkheid ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:58
Je kunt niet eenvoudig een dns server opzetten en dan die ftp doorlinken naar de us site ?
edit, wat hierboven meld... (type niet zo snel met touch screen :))

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 09-04-2007 12:52 ]

• i-beast-a
voodooless schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:50:
Andere optie: transparante proxy/aangepaste DNS/wat firewall rules (wat jij leuk vind), redirect dat ftp adres naar je eigen ftp, en zat daar de US firmware neer als de file welke de DVD speler probeert te downloaden.

Dit alles natuurlijk zonder enige garantie van slagen of enige aansprakelijkheid ;)
Daar had ik zelf ook al aan gedacht! Maar alleen nog niet echt geprobeerd :-)

Krijg het niet aan de praat :( :(

Iemand enig idee hoe ik met een router met DD-WRT software dit moet doen??
Kan alleen binnenkomende poorten omrouten, geen uitgaande.

edit: ik weet inmiddels dat ik met een extra setting in DNSMASQ iets dergelijks kan doen....maar HOE???

[ Voor 21% gewijzigd door i-beast-a op 09-04-2007 14:59 ]

• i-beast-a
Weet iemand nog een andere manier om nieuwe firmware in de DSM-520 te krijgen???

Of zijn er hier mensen waarbij het wel op de normale manier gelukt is (lijkt mij onmogelijk)

Verwijderd

i-beast-a schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:35:
[...]

Daar had ik zelf ook al aan gedacht! Maar alleen nog niet echt geprobeerd :-)

Krijg het niet aan de praat :( :(

Iemand enig idee hoe ik met een router met DD-WRT software dit moet doen??
Kan alleen binnenkomende poorten omrouten, geen uitgaande.

edit: ik weet inmiddels dat ik met een extra setting in DNSMASQ iets dergelijks kan doen....maar HOE???
Kan je het niet doen via de hosts file, als je daarin zet 127.0.0.1 en daarachter de hostname van de ftp server van dlink.

• i-beast-a
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:03:
[...]

Kan je het niet doen via de hosts file, als je daarin zet 127.0.0.1 en daarachter de hostname van de ftp server van dlink.
Hosts file staat toch op een PC? Hoe kan ik dat hier gebruiken?

Verwijderd

i-beast-a schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:00:
[...]

Hosts file staat toch op een PC? Hoe kan ik dat hier gebruiken?
Inderdaad, ik was blijkbaar niet helemaal helder toen ik dit voorstelde, want het slaat nergens op.
Sorry.

• i-beast-a
Zijn er hier andere DSM-520 gebruikers waarbij het wel is gelukt??? (en hoe??)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik leid een beetje af dat het ding op een linux draait; in dat geval vind je het hostfile in /etc

met de vi editor kan je het hostbestand aanpassen. anders kan je ook volgend commando gebruiken:

echo [IP] [dnsnaam] >> /etc/hosts

wel de 2 parameters invullen natuurlijk

You don't need eyes to see, you need vision

• i-beast-a
Yalopa schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:16:
ik leid een beetje af dat het ding op een linux draait; in dat geval vind je het hostfile in /etc

met de vi editor kan je het hostbestand aanpassen. anders kan je ook volgend commando gebruiken:

echo [IP] [dnsnaam] >> /etc/hosts

wel de 2 parameters invullen natuurlijk
Maar op heel internet is nog niet te vinden dat deze linux ook werkelijk is aan te passen.
Via telnet kun je een heel beperkte set commando's uitvoeren, maar niet echt iets dat bruikbaar is....

• i-beast-a
Zijn er hier nog meer DSM-520 gebruikers???

Ik ben er nog niet veel tegengekomen....

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:36
i-beast-a schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:19:
Zijn er hier nog meer DSM-520 gebruikers???

Ik ben er nog niet veel tegengekomen....
Ik heb de DSM-320 (de uitvoering zonder HDMI en USB).
Voor zover ik kan achterhalen is de US versie 1.02. En de EU versie 1.01.
Waar heb je die andere versies gevonden?

Los daarvan, de Amerikaanse firmware installeren zou ik niet doen. Kans is groot dat je het ding (deels?) niet meer kan gebruiken vanwege de verschillen in beeldopbouw. De europese versie is gebaseerd op PAL met een SCART-uitgang. De US-versie op NTSC met component video.
Riekt naar een berg ellende....

makes it run like clockwork

• i-beast-a
Airw0lf schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:56:
[...]

Ik heb de DSM-320 (de uitvoering zonder HDMI en USB).
Voor zover ik kan achterhalen is de US versie 1.02. En de EU versie 1.01.
Waar heb je die andere versies gevonden?

Los daarvan, de Amerikaanse firmware installeren zou ik niet doen. Kans is groot dat je het ding (deels?) niet meer kan gebruiken vanwege de verschillen in beeldopbouw. De europese versie is gebaseerd op PAL met een SCART-uitgang. De US-versie op NTSC met component video.
Riekt naar een berg ellende....
Veel mensen hebben de dsm-320 en daarvoor zijn al diverse firmwares uitgekomen. Die kun je zelfs via usb laden.
Maar ik heb een dsm-520 en daarbij kun je de firmware niet meer via usb erin ploppen.
Dat is toch echt een behoorlijk ander apparaat (zoals ik op internet hier en daar lees)

• i-beast-a
en jawel! Er is eindelijk een software update.
Deze staat nu ook op de juiste plaats op de europese ftp server van d-link.

Die fijne helpdesk heeft dus maandenlang onzin uitgekraamd en er is dus helemaal niks mis met mijn verbinding.
Het was gewoon een "known-issue" dat het apparaat een verbindingsfout geeft als je laat zoeken naar nieuwe updates.

Nu moet ik alleen nog uitvinden wat het verschil is tussen deze versie en de vorige.....
Pagina: 1