Toon posts:

[Vista] Boot blijft hangen (bij BTHidmgr.sys)

Pagina: 1
Acties:
  • 960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje xp/vista in dualboot gedraaid. 1 harde schrijf, op de c partitie stond xp, op de d partitie vista en m'n data/muziek e.d. Nu vond ik het wel tijd dat xp eraf mocht, dus alle systeem bestanden op de c schrijf geruimt, en d.m.v vistaBootPro de bootloader aangepast. Toen wou ik Vista opnieuw opstarten, maar dat lukte niet. In safe mode kwam ik erachter dat hij bij /windows/System32/drivers/BThidmgr.sys (bluetooth driver) bleef hangen. Ook last known working (oid) werkte niet.

Dus ik dacht, ik heb nog een ubuntu cd liggen, die installeren (allemaal prima gegaan) en daarmee op de een of andere manier zorgen dat bthidmgr.sys niet geladen hoeft te worden. Dit is nog niet gelukt, omdat ik de ntfs write support niet aan de praat krijg. Dat is een ander vehaal, maar de vraag is: wat moet ik aanpassen zodat vista dan wel gewoon boot?

Is de enige oplossing het via (bv) ubuntu te doen, of kan ik op een andere manier zorgen dat hij dat bestand over slaat.

Alvast bedankt,
Roemer

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En die driver ontinstalleren vanuit SafeMode helpt niet?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is, dat hij bij safemode ook al niet op wilt starten, omdat hij bij bthidmgr.sys blijft hangen.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hm, misschien kun je proberen de file eens te renamen vanaf een LiveCD, misschien slaat ie 'm dan over. Renamen, niet verwijderen, kun je hem altijd nog terugzetten als ie mocht gaan BSOD'en. Maar, het kan ook zijn dat BThidmgr de laatste filename is die hij tekent, en dat hij net op de file daarna hangt..

Verwijderd

Topicstarter
Is er ergens een overzicht welke bestanden, in welke volgorde, bij dat proces geladen worden, zodat ik kan zien op welk bestand hij dan zou hangen?

Verwijderd

Kun je de bluetooth niet even uitzetten in het bios of je bluetooth stick er even uit halen en dan proberen booten. heb hier ook op 2 computers die zelfde probleem geven met bluetooth 2.0, een andere bluetooth 1.1 stick werkt zonder problemen op beide.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ingebouwde bluetooth usb-stick, en helaas heb ik hier niet de hardware-tools om hem eruit te halen. In het bios kan ik hem dus ook niet uit zetten. Wellicht is er wel een optie om usb uit te schakelen (?). Maar ik ben nu met een ubuntu-update bezig, dus rebooten zit er nog even niet in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels op kunnen lossen: Eerst booten met een windows XP cd, daar herstel/schijfcontrole uitvoeren. Hij vraagt dan om een wachtwoord. Na dat 3x (goed) te hebben ingevuld, moet ik opnieuw opstarten. Dan snel de Vista cd erin, en daar ook voor system herstel kiezen. Een herstel punt had ik niet (is 'ie nu mee bezig ;)), dus voor opstart-herstel gekozen. Er kwam een error, en dat het niet verholpen kon worden, maar gewoon opnieuw opgestart, en hij werkt weer :)

Ik heb nog wel af en toe een BSOD, maar denk dat dat door een driver komt, waarschijnlijk bluetooth.
Pagina: 1