[XP] Zwart beeld voor video's

Pagina: 1
Acties:

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 12:52
Hallo allemaal,
Van het weekend opnieuw windows geïnstalleerd en alle benodigde drivers + SP2 geïnstalleerd, maar krijg hetzelfde probleem als altijd sinds mijn nieuwe moederbord... alle dvd's, mpeg's, avi's (alles!) wordt heel donker zwart-wit afgespeeld. Aangezien een frisse XP-install vrij weinig heeft geholpen en ik 100x nieuwe codecs heb geïnstalleerd, zou ik bijna denken dat dit een hardware matig probleem kan zijn, dus wist ik niet goed waar ik dit moest posten.
Het betreft een K8T800pro mobo van Asus met Athlon64 x2 4200+ processor en GeForce6800GT videokaart.
Alle hulp is welkom!

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke codecs heb je gebruikt? Welke driver gebruik je voor je graka? Dat zijn ook gegevens die we nodig hebben. Als je een codec pack gebruikt, meteen verwijderen. Die geven vaak problemen omdat ze conflicterende codecs hebben. Ik gebruik zelf FFDShow, maar andere hebben weer liever het K-Lite codec pack. Heb je dit vreemde beeld ook bij VLC? Die heeft de codecs ingebakken en maakt geen gebruik van de systeem codecs. Als het daar ook zo raar eruit ziet, kan het idd zijn dat er is mis is met je graka. Bugged driver, kapot geheugen, er kan van alles mis zijn.

Commandline FTW

• A-J
Geheugen is reeds toevallig vervangen, lijkt me niet het probleem. Na een frisse install heb ik geen specieke drivers geïnstalleerd, alleen SP2 en kreeg de problemen weer. Daarna Xvid geïnstalleerd en alles bleef gaar doen... ook verschillende chipset drivers geprobeerd en nix...
Ik gebruik gewoon de laatste forceware voor mijn grafische kaart.
En what about VLC (wasda?)

[ Voor 12% gewijzigd door A-J op 09-04-2007 14:26 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
graka = grafische kaart installeer eens de nieuwste nvidia forceware drivers

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
graka = grafische kaart

misschien helpt het om via4in1 hyperion drivers te installeren daar je een via chipset hebt

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Graka, afkorting voor grafisch kaart. Met defect geheugen bedoel ik het geheugen dat op je videokaart zit. Dat geeft jouw probleem namelijk ook. En het is altijd verstandig om drivers te installeren, je zegt net dat je alleen SP2 hebt geïnstalleerd en chipset drivers, niet je videokaart drivers. Dit moet dus wel.

Edit:
VLC = VideoLan Client. Een media player. Hier te downloaden.

[ Voor 15% gewijzigd door Hero of Time op 09-04-2007 14:28 . Reden: VLC erbij gezet. ]

Commandline FTW

• A-J
Ja heb post aangepast, ik gebruik dus al de laatste Forceware drivers van nVidia zelf. En heb ook de laatste VIA drivers van viaarena.com gehaald.

• A-J
Alle progies en codecs hebben geen zin, zal wel met videokaart of mobo te maken hebben /sigh

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Check de temperatuur eens van je videokaart. Wordt deze abnormaal warm? De temperatuur kan je via een apart programma uitlezen die op de nVidia site staat, maar de wat oudere drivers heeft dat in zich zitten. Die kan je dan vinden onder Geavanceerde instellingen van je beeldscherm, dan tabblad GeForce oid en dan aan de linkerkant Temperature.

Commandline FTW

Pagina: 1