Wachten op DDR Dram en de AMD 760-chipset

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 16:20
Ik ben van plan om binnen ongeveer 4 maanden up te graden naar een Duron (dan hopelijk ongeveer 1Ghz). Ik wil alleen een moederbord waar ik weer ongeveer 2,5/3 jaar mee vooruit kan (ben student=nooit geld). En ik las op ZDNet (http://www.zdnet.nl/techz.cfm?page=2&id=5437) dat dat nieuwe DDR SDRAM 2100 echt significant sneller is dan SDRAM 100/133 MHz. Is het voor mij nu aantrekkelijker om te wachten op die nieuwe moederborden en kan ik dan mijn oude SDRAM 100MHz in die nieuwe moederborden gebruiken of moet ik toch gewoon voor die MSI Pro 2a gaan? Dat lijkt me voor nu het beste alternatief. Of zijn er nog mensen met andere tips?
Alvast bedankt
Aristos

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jij wilt weten hoe duur iets in de toekomst is, en dan wel rond de 4 maanden vooruit kijken...

Geloof me, als ik het wist, dan was ik rijk.

• Aristos
Maar we kunnen toch wel ongeveer inschatten wat dat allemaal gaat kosten. Laat ik het wat makkelijker maken: Het mag maximaal 1100 piek gaan kosten. En dan ervan uitgaand dat de proc ongeveer 350 kost... Dus ongeveer 450 voor de mobo en 250 voor het geheugen..
Zou dat dan mogelijk zijn en is dat wel aantrekkelijk, want is het allemaal wel zoveel sneller?
Aristos

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Je kan beter op de via kt266 wachten die
de amd 760 vervangt
MSI zou binnekort met mb komen gebouwd round die via ddr chippie.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Een moederbord die 3 jaar mee gaat is tegenwoordig erg zeldzaam, vanwege de snelle ontwikkelingen van de processors.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zit met dezelfde ideeen als jij (ook student :) ) maar ik heb besloten om nog maar een paar maanden te wachten en dan weer eens te kijken naar de prijzen. Ik zou zelf bdw eerder gaan voor een KT133A met Dane Elec pc133 ofzo, en dan een duron 800 / 900 (ligt aan de prijs tegen die tijd).
De AMD 760 chipset is zeker niet sneller dan de VIA KT266 en vergeleken met de KT133A (gewoon sdram dus) ook niet echt veel sneller. Je betaalt echter wel stukken meer voor het DDR-ram, waar je vervolgens niet veel van merkt.
Ik zou het zo bekijken:
mensen die een Thunderbird kopen ipv een Duron, kopen daarbij ook DDR-ram ipv SD-ram.. voor iets betere performance betaal je gewoon een stuk meer maar sommige mensen willen het beste van het beste >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Tja, een paar procent kan ook significant sneller zijn. In z'n huidige implementatie met de huidige prijsstelling zou ik zeggen "forget DDR", 't is een stuk duurder en niet waarneembaar sneller. Voor minder geld kun je beter het dubbele aan kwaliteits SDRAM kopen. Hoe de prijzen over 4 maanden zijn weet niemand, daarom zeg ik alleen wat indachtig de huidige prijzen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

"Wachten, wachten, altijd maar... Op de duur wel honderd jaar..." (uit de Musical 'Oliver Twist', L. Bart)

of: AMD760...KT266...en daar gaan we weer!

Ook ik moet me daar voor hoeden en stel me deze zelfde vragen. Het probleem is dat we nu met DDR aan het begin staan van een nieuwe generatie. De vraag is alleen hoelang die zal standhouden vooraleer opnieuw vervangen te worden. En of je dan nu best met AMD760 in zee gaat om even gerust te zijn -hoewel, de technologie is vers, dus dat kan misschien ook al voor problemen zorgen-, ofwel zeker speelt en deze week nog een van de laatste KT7-A's koopt. Steeds indachtig dat niet iedereen om het jaar een nieuw moederbord koopt, om niet te zeggen minder vaak.

Een analoog probleem:
Momenteel is Tb1200 de snelste processor voor KT7-A. Wat ik mij afvraag is of ook Palomino daar nog op zal draaien en zo neen, wat dan het maximum wel zal zijn voor datzelfde moederbord?
En als dat dan sneller zal zijn, of het dan misschien niet beter is om nu een iets tragere processor te kopen, zeg Tb800 of zelfs Duron en pas later, als deze technologie afgesloten is, te upgraden naar het potentiële maximum 'Tb'1?00.
Weer met het gegeven dat het gekochte moederbord twee jaar zal moeten meegaan, zelfs al is dat een onverantwoorde eeuwigheid.

• Aristos
Wat ik me ook afvraag (een beetje een newbe vraag): kunnen mijn SDRAM 100MHz ook op zo een AMD760 of VIA266???
Aristos

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op woensdag 07 februari 2001 00:27 schreef Cranoly het volgende:
Een analoog probleem:
Momenteel is Tb1200 de snelste processor voor KT7-A. Wat ik mij afvraag is of ook Palomino daar nog op zal draaien en zo neen, wat dan het maximum wel zal zijn voor datzelfde moederbord?
En als dat dan sneller zal zijn, of het dan misschien niet beter is om nu een iets tragere processor te kopen, zeg Tb800 of zelfs Duron en pas later, als deze technologie afgesloten is, te upgraden naar het potentiële maximum 'Tb'1?00.
Weer met het gegeven dat het gekochte moederbord twee jaar zal moeten meegaan, zelfs al is dat een onverantwoorde eeuwigheid.
Palomino core is toch gewoon een geoptimaliseerde core en een 266 Mhz. FSB??
Waarom zou je dan denken dat die niet op de KT133A chipset zou draaien?? Daar is die chipset juist voor gemaakt! Voor de 266 Mhz FSB. Daarmee kom je op een multiplier van 12,5 toch al op 1.66 Ghz. uit en dat haalt de huidige core niet, dus dat zal een palomino core zijn.

Even voor de originator van deze post: SDram kan niet op een AMD 760 chipset gebruikt worden. Of de KT266 van VIA je oude geheugen kan gebruiken weet ik niet zeker.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Pagina: 1