Toon posts:

Speedlinq bellen via Grandstream GXP-2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Speedlinq abonnement incl. Bellen. Het even wat voeten in de aarde gehad voordat het allemaal liep maar nu draait alles probleemloos. Maar ja, je wilt steeds een stap verder. Mijn telefonie loopt nu via de router, SpeedTouch 780 WI, naar mijn oude analoge telefoontoestellen. Dat gaat prima, zowel inkomend als uitgaand. Onlangs heb ik een IP telefoon gekocht, Grandstream GXP 2000. Via dit toestel kan ik prima met ViopBuster bellen. Nu wil ik ook mijn Speedlinq telefonie via dit IP toestel laten lopen maar dat krijg ik maar niet voor elkaar. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:13:
Heeft echt niemand hier ervaring mee?
Welke SIP versie kan je telefoon aan en welke SIP versie gebruikt SpeedLinq? Het zou moeten werken...

Groet!

Verwijderd

Topicstarter
Op beide vragen moet ik het antwoord schuldig blijven maar ik ga zoeken.
JvdV

Verwijderd

Topicstarter
De Grandstream GXP2000 kan werken met de volgende SIP protocollen:
PCMU (G711u), PCMA (G711a), G729A/B, G723.1, GSM

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat er iemand is die inmiddels ook tegen hetzelfde probleem is aangelopen en de oplossing wel weet. Ik wil mijn Grandstream GXP-2000 ook gebruiken voor het inkomend en uitgaand telefoonverkeer via Speedlinq Bellen. Dat is toch niet zoooo uitzonderlijk dat ik de enige ben in Nederland die dat wil? Hopelijk kan een van de experts hierop reageren. Mijn dank hiervoor.
JvdV

Verwijderd

Hoi JvdV,

ik zit ook te denken aan Speedlinq als provider. Betaal nu nog de hoofdprijs voor XS4ALL in m'n nieuwe huis en casema in het andere.
Ik heb wel op beide adressen een GXP2000 staan, heb wel de nodige ervaring met deze top VOIP-phone.

Ik wil je wel verder helpen, maar dan heb ik wat meer gegevens nodig over het speedlinq bellen-gedeelte. SIP-instellingen etc.
moeten we ff een methode vinden om wat gegevens uit te wisselen, dan komen we er vast wel uit.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Pekka,

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik alle instelgegevens van Speedlinq wel heb maar desondanks krijg ik het, letterlijk, niet aan de praat. Wellicht een komma links of een vinkje rechts. Ik heb inderdaad het idee dat iemand die weet waar hij naar kijkt het zo voor elkaar heeft. Wellicht 10 min. via Skype en ik ben geholpen. Per email ben ik te bereiken via jvdv58 aapje yahoo puntje com

Ik hoor graag van je.

JvdV

PS. Na wat aanloopproblemen met Speedlinq loopt alles nu verder naar volle tevredenheid. Na alles wat ik over Speedlinq gelezen had, was ik voorbereid op het ergste. Ik moet echt zeggen dat Speedlinq heel veel gedaan heeft om mij te helpen. Gratis monteur langs gestuurd, 3 maanden gratis verbinding ter vergoeding van het ongemak, een helpdesk medewerker die mij wekelijks op mijn mobiel belde met de vraag of het nu in orde was, zo niet ondernam hij daadwerkelijk actie. Mijn geld van de actiekortingen heb ik ook keurig teruggekregen. Als je redelijk handig met computers, en alles wat daar mee te maken heeft, bent kun je gerust Speedlinq nemen. Wees erop voorbereid dat de opstart moeilijk zal zijn en dat het best enige tijd kan duren (4 – 8 weken) voordat alles naar tevredenheid loopt. Nadien heb je dan spot goedkoop een snelle verbinding. Communicatie loopt in principe via het dure 0900 nummer (€ 0,70 p/min). Hiervan heb ik zeer zelden gebruik gemaakt. Ik heb steeds faxen en brieven gestuurd. Hierop nam Speedlinq zelf telefonisch contact met mij op. Dat duurt dan natuurlijk allemaal wel iets langer maar voorkomt veel ergernis over dat dure nummer. Om emailproblemen te voorkomen had ruim voordat ik over stapte een eigen email domein opgezet. Ik wilde niet meer afhankelijk zijn van emailadressen bij een provider die je misschien jaarlijks gaat wisselen omdat er weer iets anders, beters of goedkopers is.

Verwijderd

Topicstarter
Pekka heeft een poging gedaan om me te helpen maar het lukt ehem ook niet om het aan de praat te krijgen. Wie o wie heeft er ervaring met Speedlinq bellen i.c.m. een Grandstream. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik zo uniek ben in Nederland dat ik de enige ben met deze combinatie. In theorie moet het eenvoudig zijn om zowel inkomend als uitgaand verkeer van mijn Speedlinq bellen account via de Grandstream te laten lopen. Wie heeft het gouden sleuteltje????

Jvdv01

Verwijderd

Topicstarter
Heb het voor elkaar!

Nu weer een ander probleem, zie topic Analoge en IP telefoons op een Fritz!Box 7140

Verwijderd

Het is je gelukt. Kun je mij vertellen hoe? Ik worstel met precies hetzelfde probleem.
Pagina: 1