Toon posts:

toetsenbord defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb sinds 2 jaar een acer 3503LMI. Nu doet deze sinds een korte tijd heel gaar. Als ik mijn accu er in doe wil mijn toetsenbord en muis op de laptop zelf niet reageren en is de pc ontzettend langzaam. als ik mijn accu er uit haal is er niets aan de hand.

De PC lijkt als ik de accu er in heb. constant bezig te zijn met laden. Maar zonder accu en gewoon met netstroom werkt hij prima

wat is hier de oorzaak van?
Is mijn accu nou kapot of iets anders?
Hoe kan het verholpen worden?

Alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

fantasy1337,

Ik mis een aantal belangrijke zaken in dit topic:
  • Wat heb je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan om dit probleem op te lossen?
  • Verzin eens een goede topic titel (die ook nog eens voldoet aan de Windows Clients Policy!) die je topic kort en krachtig beschrijft en laat die even via een topic report weten.
  • Waarom denk je dat dit een Windows probleem is?
Pas je topic start eventjes aan :)

Verwijderd

_/-\o_ voor Elevator....
Zelf had ik er een lock op gegooid. Maargoed, zal toch proberen positief te blijven ;)

* Als je toetsenbord en muis niet meer werkt, hoe weet jij dan dat ie "traag" is?
* Wat is jou definitie van "traag"?
* Is er misschien een process in de taskmanager terug te vinden die je CPU-verbruik op 100% komt?
* Kan je wel op de accu werken (dus zonder netstroom)?
* Indien JA: Accu is (nog) niet (helemaal) gaar (en hoelang kan ie daarop werken?)
* Indien NEE: Accu is per definitie overleden :)
* Wanneer de accu een levensduur heeft zonder netstroom van < 20 min. wordt het evengoed op zoek gaan naar een nieuwe.
* Maar de accu zou volgens mij normaal gesproken geen invloed moeten hebben op de werking (performance) van Windows.

Als je er verder echt helemaal niet meer uit kom (Google etc.) kan je ook altijd nog hier terecht:

Acer Computer B.V. Benelux

Europalaan 89
5232 BC's-Hertogenbosch
The Netherlands

NL : 0900-20 20 767
BE : 078-150023
LUX : 900 72223

[update]
Ik weet niet hoe goed je met Linux bent, maar je zou eens kunnen proberen om een Knoppix-cd te downloaden en branden en daar je laptop mee booten.
(Dit is een volledig vanaf CD te booten OS met alle tools etc. die je maar nodig mocht hebben en je hoeft daarvoor niet alles op je HD te installeren)
Als het "performance probleem" zich daarmee ook voordoet (met / zonder accu) kan je Windows als "boosdoener" waarschijnlijk uitsluiten en lijkt het mij eerder een hardwareprobleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 11:43 ]