Mag ik van u 1 All rounder en 1 Office-aholic systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02-2025
Ok daar gaan we dan. De aftrap:

Op het moment zit ik in Kuala Lumpur en morgen ga ik met de trein naar Singapore. Leuk en aardig zul je denken maar nu schijnt het dat je in Singapore de laatste 'stuff' voor een habbekrats kunt inslaan. Mooi, dus dat gaan we doen. Maar wat gaan we kopen??? En wat willen we hebben?

Wie is we?

Gebruiker 1: All-rounder. Games (Ook het zwaardere werk op hoge resoluties), Office, Multimedia (dvd'tjes. videobewerking, mp3 etc), website beheer, programmer werk. Een degelijke PC voor een redelijk budget. Dus niet de beste maar wel goed. Budget 1200,-

Gebruiker 2: Office applicaties. Database werk, zware berekeningen (duren nu op een P4 2,8mhz 4GB ram ong 4 uur en dan ligt de hele pc plat) Veel tasks tegelijkertijd in gebruik. Budget: 1200,- (zonder monitor)

Zelf samengesteld systeem:
Systeem 1 (gebaseerd op Best buy guide maart 2007)

Processor Intel E6000 (275,-) + Arctic Cooling Freezer 7 Pro (€ 15)

Goede dual core. Quad lijkt me nog wat teveel van het goede.

Moederbord Asus P5N32-E SLI - (€ 160)

Lijkt me een goed moederbord met veel mogelijkheden en toekomstbetendig. Maar als ik goedkoper uitkan graag.

Geheugen Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 -(€ 160)

Weing op aan te merken. 1Gb is niet genoeg. 4GB lijkt me overkill

HDD Ik heb nog 1 4 jaar oude 100GB liggen en een 1 jaar oude 300 GB Maxtor Diamond Lijkt me voldoende. Maar dit is niet S-ata. Dus wellicht 1 Seagate barracude 320 GB??

Videokaart Asus GeForce 8800 GTS 640MB (€ 365,-)
De 525,- voor de GTX 768 versie lijkt me een beetje teveel van het goede. Een erg goede kaart natuurlijk maar vind het persoonlijk een beetje zonde om meer dan 500 e aan een kaartje uit te geven. Maar misschien kunnen jullie me overtuigen dit wel te doen?

Behuizing Antec LifeStyle Sonata II (€ 95)

Geen idee. Wordt aanbevolen, ziet er goed uit, lijkt stil (erg belangrijk).

Randapparatuur (DVD, muis, toetsenbord etc) Heb ik allemaal nog liggen

Monitor Samsung 20" 205BW (€ 225,-)

Lijkt de beste value te hebben. Bovendien heb ik goede ervaringen met Samsung schermen. Wil hierbij nog wel aanmerken dat ik nog een goede Iiyama 22" CRT heb staan dus ik kan de monitor evt skippen en of geld besparen of iets anders voor kopen??

Totaal:

Wat mij betreft kunnen er veel dingen veranderen (moederbord, monitor, videokaart, HDD)

Nu kom met deze specs op 1295,- als ik dit in NL zou kopen. Maar zoals ik aangaf ga ik dit in Singapore kopen. En verwacht dan op 1200,- uit te komen.

Systeem 2

Processor

Leeg gelaten. Vind het erg moeilijk te kiezen. Lees veel over dat de programma's de Quad nauwelijks volledig kunnen gebruiken en aan de andere kant dat het erg goed zou zijn en de toekomst is. Wellicht dat jullie een goede weten?

Moederbord Asus P5N32-E SLI - (€ 160)

Lijkt me een goed moederbord met veel mogelijkheden en toekomstbetendig. Maar als ik goedkoper uitkan graag.

Geheugen Kingston 1GB x 4 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 -(€ 320)

2Gb is niet genoeg. Maar 4 GB is misschien nog wel teveel???

HDD 2 x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (€ 140)

2 goede snelle disks. Betrouwbaar. 2de disk gebruiken voor volledige systeem backups.

Videokaart Onboard

Is dit voldoende? Op dit systeem worden nooit games gespeeld. Geen video bewerkingen oid gedaan.

Behuizing Antec LifeStyle Sonata II (€ 95)

Geen idee. Wordt aanbevolen, ziet er goed uit, lijkt stil (erg belangrijk).

Randapparatuur (DVD, muis, toetsenbord etc) Heb ik allemaal nog liggen

Monitor 1 Jaar oude 24" LCD in bezit.

Totaal

Wat mij betreft kunnen er dingen veranderen (videokaart, geheugen)

Nu kom met deze specs op 730,- als ik dit in NL zou kopen ZONDER processor. Dit laat dus ruimte voor een 400,- kostende processor. Maar wat is dan wijsheid? Is zo een dure procesor wel de moeite waard??

Nou ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en sta te springen om een paar reacties!
Alvast bedankt :)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:47
Je TS is een beetje vaag,

eerst aangeven dat je games speelt, daarna dat je onboard neemt omdat je toch geen games speelt. Je Je wilt 2 pc's? en je verwijst met je lijstje dat dat lijstje is voor Pc 1, kortom, beetje vaag allemaal. Kan je het wat duidelijker maken?
Beter lezen, maar blijft toch vaag

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 09-04-2007 17:09 ]

Verwijderd

Computer 1:

Waarom een (te) dure nividia chipset moederbord? Voor wat minder geld (145) heb je een gigabyte DS4 met p965 chipset en aangezien je geen raid draait kan je nog goedkoper met de DS3. De p965 chipset is een super stabiele chipset met alle features die je nodig hebt. Clocken ook super over. Scheelt ook geld! Wel problematisch word het aanwezich zijn van maar een PATA slot. Dus maximaal 2 PATA devices. De DS series hebben solid caps. Dat komt de levensduur van je moederbord tengoede. de DS4 heeft ook mooie passieve heatpipe koeler voor de chipset.
zie ook het ervarings topic:Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II

(Je zou ook kunnen kijken naar een ASUS P5B-E/DELUX, maar omdat er genoeg asus fanboys zijn, zeg ik ga voor de gigabyte die is netzo goed/beter dan de asus. Iemand moet toch tegen wicht geven?. gigabyte FTW!.... van fanboyism is nog nooit iemand beter geworden. :+ )

Verder ziet het er goed uit.

Computer 2:
Een dure proc is niet nodig. Een e6300 of e6400 kan hier ook.

Wederom. waarom zon duur moederbord? De DS4 is ruim voldoende. Ik zie ook dat je geen raid gaat draaien. Dus dan zou je nog goedkoper kunnen met de DS3(daar van is de raid niet te best).

2GB is voldoende. zeker met met vista in het oog.

Ik zou toch een goedkoop VGA kaartje nemen, dan draait VISTA makkelijker met alle eyecandy aan. neem een 7300GT.

Edit: Om maar ff gek te doen. Je zou ook een socket 479 kunnen nemen. Dat is voor laptops en dus extra zuinig!
pricewatch: Intel Core 2 Duo T7200 (S479, 2x2.0GHz, 4MB, 667MHz FSB, Boxed)
met bijvoorbeeld
pricewatch: Gigabyte GA-8I945GMMFY-RH, 945GM (mATX, PCIe, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 11:11 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

DataGhost

iPL dev

Je hebt al nagedacht over hoe je dat terug naar NL wilt krijgen en wat je de douane gaat vertellen?
Oh, en je zal problemen kunnen krijgen met garantie, dat zal je zelf met de fabrikanten af moeten handelen :) Dat zijn m.i. belangrijke dingen om af te wegen of het prijsverschil het waard is, als dat verschil er al is.

[ Voor 52% gewijzigd door DataGhost op 09-04-2007 11:04 ]

Verwijderd

Systeem 1: lijkt me goede game pc
Systeem 2: is 2*2gig niet mogelijk ipv 4*1gig ? Verder over de cpu: ja een quad is nog heel duur. Daarbij moet je kijken of de door jouw gebruikte software wel degelijk volop gebruik kan maken van 4 cores (tegelijk!). Zo niet lijk quad mij alvast de investering niet waard. Ik zou voor deze cpu ook eerder gewoon denken aan een E6600. Ik zie dat je PC6400 geheugen neemt, ga je overklokken? Als je FSB op 400 zou kunnen laten draaien, geheugen synchroon en cpu met multi x9 (dus 3.6GHz), dan heb je al een beest van een berekeningen-systeem.

Wat is momenteel je geheugengebruik? Wat is de bottleneck voor de zware berekeningen, cpu of mem (in snelheid of in grootte)? Draait je cpu tijdens deze berekeningen op 100% load?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 11:09 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:03
Okay, waar je wilt zijn in Singapore is Sim Lim Square waar ze zo'n beetje alles op het gebied van electronica hebben. Alles is daar _echt_ heel goedkoop te krijgen maar dan moet je er wel een hele dag voor uit trekken. Echt alle winkels aflopen en echt _veel_ afdingen met die gasten. Als je dit niet doet betaal je de hoofdprijs. Een systeem wat hier in Nederland 1200 euro kost gaat daar denk ik ver onder de 1000 kosten....

De kwaliteit van de apparatuur daar is misschien niet hetzelfde als in Nederland. Verwacht zoiets als de 'Super PC Discount' zoals we die in Nederland hebben. (Grote PC markt die (geloof ik) door heel Nederland reist) Kijk goed uit of de doosjes enzo wel goed dicht zitten. Ze verkopen echt veel troep daar!

Vertrouw die gasten daar voor geen meter (niet lullig bedoeld) want ze proberen je alles aan te smeren en alles wat jij 'weet' is volgens hun onzin. Maak van tevroren een duidelijke lijst van wat je wil hebben en ga hier niet vanaf wijken. Echt, ze mind-fucken je van alle kanten.....

Over de hardware zelf heb ik dus niet echt veel te vertellen, maar over het sfeertje daar weet ik alles af. Nogmaals: neem je tijd, weet wat je wil, afdingen, en laat je niet gek maken! Veel succes daar! 8)

• Voois
Wow dat is snel allemaal! Bedankt tot nu toe zal ff kijken waar ik om kan reageren:

momentje dus...

Wijziging moederbord neem ik in overweging. DS4 is idd ook erg interssant. Scheelt toch weer een paar tientjes.

Dus Quad valt dan af. E6600 lijkt me erg goed dus zal deze ook voor systeem 2 in overweging nemen.
Wat is momenteel je geheugengebruik? Wat is de bottleneck voor de zware berekeningen, cpu of mem (in snelheid of in grootte)? Draait je cpu tijdens deze berekeningen op 100% load?
Geheugen genoeg. CPU is de bottelneck. Draait idd op 100%

Dan douane: We vliegen naar Duitsland dus dat lijkt me geen probleem? Toch??
Garantie: Ga ik zeker opletten

Had idd gehoord van Sim Lim Square. Volgens Lonely Planet wel betrouwbaar maar neem je tip daarom zeker mee!! Bedankt. Afdingen ben ik na 7 maanden reizen aardig goed in geworden ;)

Verschepen hoeft denk ik niet aangezien ik er nog maar 7 dagen mee hoef te sjouwen. En naar Frankfurt vlieg.

[ Voor 81% gewijzigd door Voois op 09-04-2007 11:22 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met Dataghost.
Je geeft zelf aan dat je per systeem ongeveer 100 euro bespaart als je het daar koopt in vergelijking met kopen in Nederland. Zoek eerst eens uit hoeveel het je kost om te verschepen naar NL en vergeet ook de 19% BTW die je nog moet betalen niet! (wellicht ook nog invoerrechten oid? Zit niet zo heel goed in die materie...)

Rail Away!

Verwijderd

Voois schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:11:

Wijziging moederbord neem ik in overweging. DS4 is idd ook erg interssant. Scheelt toch weer een paar tientjes.
Wat ik vergeten te zeggen was: Het gaat je nog meer geld schelen!
nieuws: MSI P6N SLI Platinum met nForce 650i-chipset getest
in idle verbruik 680i: 250 watt
in idle verbuik p965: 190 watt
(ruwe afronding)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mad Marty schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:15:
Met Dataghost.
Je geeft zelf aan dat je per systeem ongeveer 100 euro bespaart als je het daar koopt in vergelijking met kopen in Nederland. Zoek eerst eens uit hoeveel het je kost om te verschepen naar NL en vergeet ook de 19% BTW die je nog moet betalen niet! (wellicht ook nog invoerrechten oid? Zit niet zo heel goed in die materie...)
Het gaat er niet om wat in werkelijkheid het slimste is, maar waar de TS het meest blij van wordt. Of het nou in werkelijkheid wel of niet handig is om in zo'n oord een PC te kopen (wat ik niet denk) maakt niet uit zolang de TS denkt dat hij slim bezig is. Het gaat tenslotte om je eigen beleving. Laat mensen gewoon vooral doen wat ze denken dat het slimst is, hun blij, jij blij want beide denk je gelijk te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 09-04-2007 11:34 ]

• Voois
En waarom zou dat volgens smvs niet slim zijn? Als je dan toch wat roept graag wel een onderbouwd argument dan

Verwijderd

smvs schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:27:
[...]

Het gaat er niet om wat in werkelijkheid het slimste is, maar waar de TS het meest blij van wordt. Of het nou in werkelijkheid wel of niet handig is om in zo'n oord een PC te kopen (wat ik niet denk) maakt niet uit zolang de TS denkt dat hij slim bezig is geweest. Het gaat tenslotte om je eigen beleving.
Pardon? Ik dacht dat we hier op GoT elkaar proberen te helpen?! Dus als hij 100 euro bespaard en later 200 euro aan de nederlandse staat mag betalen, is het toch goed dat iemand hier iets van zegt?

disclaimer: Ik heb geen verstand van die import zaken. Getallen zijn uit de lucht gegrepen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 11:34 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voois schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:30:
En waarom zou dat volgens smvs niet slim zijn? Als je dan toch wat roept graag wel een onderbouwd argument dan
Oh ik heb legio argumenten (zoals de geringe besparing die niet opweegt tegen de nadelen als douane, transport en vooral garantie - ik weet als geen ander dat dingen vaak stuk zijn ook al zijn ze nieuw) maar mijn punt is nou juist dat ik er niet op uit ben jou daar van te overtuigen, jij moet gewoon doen wat je zelf het slimste lijkt.
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:34:
[...]
Dus als hij 100 euro bespaard en later 200 euro aan de nederlandse staat mag betalen, is het toch goed dat iemand hier iets van zegt?[...]
Het gaat gewoon niet zozeer om de werkelijkheid. Als je met het idee in je hoofd zit dat iets slim is dan laat je je door dergelijke dingen die achteraf komen niet uit het veld slaan, je denkt immers dat je slim bent geweest. Mijn punt is dus dat dit niet uitmaakt zolang je er zelf blij van wordt, ook al strookt je perceptie niet met de werkelijkheid.

Het is net als met mensen die Bose systemen kopen voor sloten geld. Iedereen in het hifi forum is het er wel zo'n beetje over eens dat je je hebt laten naaien, maar dat maakt toch geen zak uit? Als je een Bose systeem hebt gekocht, je bent er heel blij mee, je vindt het zelf goed klinken en je systeem is in jouw perceptie beter dan dat van de buurman, dan is het toch goed? Het gaat toch alleen maar om je eigen beleving?

Het gaat natuurlijk ook om de vraagstelling, ik kreeg niet echt het idee dat door de TS gevraagd werd of het handig was een systeem in zo'n land te kopen.

[ Voor 58% gewijzigd door smvs op 09-04-2007 11:49 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Voois schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:11:
Dan douane: We vliegen naar Duitsland dus dat lijkt me geen probleem? Toch??
Volgens mij betaal je dan gewoon aan de duitse douane, importheffing en BTW gelden namelijk gewoon voor producten gekocht buiten de EU. Ik heb zo het vage gevoel dat Singapore er inderdaad buiten ligt :+
Je moet je in ieder geval eerst even inlezen in de verschillende heffingen waarmee je belast kan worden op het moment dat je iets in de EU invoert, dat is niet echt iets waar je achteraf door verrast wilt worden.
Verschepen hoeft denk ik niet aangezien ik er nog maar 7 dagen mee hoef te sjouwen. En naar Frankfurt vlieg.
En het is nog de vraag of je zoveel meuk gewoon in je bagage mee mag nemen... mja, daar weet ik verder niet zoveel van.

@smvs: uit de TS kan ik niet direct opmaken dat het de 'beleving' is die telt, het doel is veel duidelijker gesteld als 'geldbesparing'. Als hij vervolgens (flink?) duurder uit is omdat hij nog allerlei extra kosten moet betalen heb ik trouwens ook niet het gevoel dat dat de beleving erg ten goede komt :)

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 09-04-2007 11:40 ]

Verwijderd

smvs schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:36:
[...]

Oh ik heb legio argumenten (zoals de geringe besparing die niet opweegt tegen de nadelen als douane, transport en vooral garantie - ik weet als geen ander dat dingen vaak stuk zijn ook al zijn ze nieuw) maar mijn punt is nou juist dat ik er niet op uit ben jou daar van te overtuigen, jij moet gewoon doen wat je zelf het slimste lijkt.
Maar als jij iets weet wat hij niet weet. Waarom zou je dat dan niet posten? Wat je nu hebt gepost heeft helemaal niemand wat aan :S. Beetje jammer.

@_Teq_:

Geeft niet! 2 staan sterker dan 1 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 11:43 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:03
Ook ik heb geen verstand van importbelastingen enzo maar ik kan me voorstellen dat ze ook in Frankfurt moeilijk doen als jij met een nieuwe PC onder je arm door de douane huppelt. Ik vloog zelf ook op Frankfurt en heb best wat tassen open zien gaan daar.
Advies aan de TS: zoek dat even heel duidelijk uit voordat je 1000+ Euro daar uit gaat geven.

@ smvs: sorry, jouw beredenering vind ik onzin. Ik dacht inderdaad ook dat dit forum bedoeld was voor het uitwisselen van kennis, het geven van tips en dus mensen helpen!

Edit:
Mjah, flink dubbelpost ondertussen :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Teq_ op 09-04-2007 11:41 ]

• Voois
Nou en het slimste is dus afhankelijk van de risico/ besparing quota. Met een besparing van minder dan 100,- op het hele systeem is het idd niet aantrekkelijk. Maar bij een besparing van 200,- per systeem en een goede afweging (keuring) van de te kopen goederen is het wel degelijk interessant. Bovendien gaf ik al aan dat ik niet naar NL vlieg maar naar DLD ik verwacht geen problemen bij de duitse grens.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Voois schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:40:
Nou en het slimste is dus afhankelijk van de risico/ besparing quota. Met een besparing van minder dan 100,- op het hele systeem is het idd niet aantrekkelijk. Maar bij een besparing van 200,- per systeem en een goede afweging (keuring) van de te kopen goederen is het wel degelijk interessant. Bovendien gaf ik al aan dat ik niet naar NL vlieg maar naar DLD ik verwacht geen problemen bij de duitse grens.
Verwacht ze toch maar wel. Als het zo makkelijk was zat nu iedereen zijn spullen via duitsland in te voeren (bijv. op kleding zit 12% en daarbovenop nog 19% btw :X ). Je zal geen problemen krijgen op de duits-nederlandse grens, inderdaad. Dat zal echter gebeuren vlak nadat je geland bent. Zoveel apparatuur als in 2 PCs gaat valt wel op onder welke scanner dan ook.

Als ik jou was zou ik dus gewoon even gaan informeren wat dat geintje je kan gaan kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 09-04-2007 11:47 ]

• Voois
Nou goed allemaal.

De douane kwestie is ook best lastig te beantwoorden. Misschien dat ik dus ook de behuizing nog niet aanschaf, gewicht en vooral ruimte besparing. De PC kan ik in NL dan wel in elkaar pluggen met een in NL gekochte behuizing. Aantal KG is geen probleem. Als backpacker hebben we met z'n tweeen maar 20 Kg incheck bagage bij ons. (samen) en we mogen 50 inchecken, dus dat zit wel goed. Zal verder nog wat research doen over duitse douane.

Wederom bedankt voor alle bruikbare reacties (en niet de onbruikbare ;) )

Verwijderd

Voois schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:47:
Nou goed allemaal.

De douane kwestie is ook best lastig te beantwoorden. Misschien dat ik dus ook de behuizing nog niet aanschaf, gewicht en vooral ruimte besparing. De PC kan ik in NL dan wel in elkaar pluggen met een in NL gekochte behuizing. Aantal KG is geen probleem. Als backpacker hebben we met z'n tweeen maar 20 Kg incheck bagage bij ons. (samen) en we mogen 50 inchecken, dus dat zit wel goed. Zal verder nog wat research doen over duitse douane.

Wederom bedankt voor alle bruikbare reacties (en niet de onbruikbare ;) )
Ja, ga es verder met de wijzigingen voor de systeemen lezen/be-antwoorden ;).

Ik ben nog bezich met vinden waarom je de 7300GT zou moeten nemen. Heeft te maken met 128bits geheugen interface. Je moet in VISTA voor ik dacht mediacenter meuk een bepaalde geheugen doorvoer hebben. en die haal je alleen met 128bits interface.
De ultieme HTPC bouwen.
en hier
De ultieme HTPC bouwen.
en het stond ook nog in de computer idee ergens, bij de faq man ;).

• Voois
Zullen we het onderwerp douane maar even sluiten (tenzij je een bruikbare link/ ervaring hebt).

Heeft iemand nog wat zinnigs te melden over de gewenste systemen?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Voois schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:56:
Zullen we het onderwerp douane maar even sluiten (tenzij je een bruikbare link/ ervaring hebt).

Heeft iemand nog wat zinnigs te melden over de gewenste systemen?
Een kennis van mij vloog ook op Frankfurt (dacht ik, iig DLD :P ) met zijn nieuwe PC uit Hong Kong.
De douane wilde wel degelijk zijn tas open en de computer checken.
Helaas voor hun was diegene die de waarde van zo'n ding weet er die dag niet ofzo en omdat hij geen bonnen bij zich had (je weet wel, doen alsof het een gift is ;) ) mocht hij dat ding maar meenemen.
Misschien ook omdat het een mini-kastje was en er niet het nieuwste van het nieuwste inzat, maar toch.

Het zou erg zonde zijn veel geld te besparen en dat later weer uit te geven aan stomme belastingen/heffingen enzo.
Maar het is ook een beetje geluk hebben :)

• Voois
Bedankt Reinman...

Op het moment hebben we nog niet echt behoefte aan Vista. Alle negatieve publiciteit zegt me voorlopig genoeg. XP! Maar ja met oog op de toekomst kan het natuurlijk beter worden en is een videokaartje zo gek nog niet. Maar voor 50,- extra is dat geen probleem voor systeem 2. Aangezien deze genoeg budget ruimte heeft

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SH4D3H schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:00:
[...]

Een kennis van mij vloog ook op Frankfurt (dacht ik, iig DLD :P ) met zijn nieuwe PC uit Hong Kong.
De douane wilde wel degelijk zijn tas open en de computer checken.
Helaas voor hun was diegene die de waarde van zo'n ding weet er die dag niet ofzo en omdat hij geen bonnen bij zich had (je weet wel, doen alsof het een gift is ;) ) mocht hij dat ding maar meenemen.
Misschien ook omdat het een mini-kastje was en er niet het nieuwste van het nieuwste inzat, maar toch.

Het zou erg zonde zijn veel geld te besparen en dat later weer uit te geven aan stomme belastingen/heffingen enzo.
Maar het is ook een beetje geluk hebben :)
Dan is dat inderdaad heel veel geluk, als ik het me goed herinner willen ze de waarde van de producten ook wel eens zelf schatten namelijk, als je geen bonnen hebt. Maar het is de TS wel duidelijk, laten we het inderdaad sluiten verder :+

Verwijderd

Voois schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:02:
Bedankt Reinman...

Op het moment hebben we nog niet echt behoefte aan Vista. Alle negatieve publiciteit zegt me voorlopig genoeg. XP! Maar ja met oog op de toekomst kan het natuurlijk beter worden en is een videokaartje zo gek nog niet. Maar voor 50,- extra is dat geen probleem voor systeem 2. Aangezien deze genoeg budget ruimte heeft
Kan ik me voorstellen. Ik heb er ook nog geen behoefte aan. Ik heb de RC1 gedraaid, maar ik vond het allemaal niets. (je moet bijvoorbeeld weer de beveiliging uit zetten om drivers te installeren 8)7). Verder heeft een losse kaart natuurlijk ook invloed op het afspelen van video. Zeker als je HD-films wil kijken is videokaart met ondersteuning voor video versnelling echt een must.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij als je gaat importeren kan je beter je spullen uit Duitsland halen. Inkoop voor een Xifi Fal geluidskaart met bracket scheelde 40 euro!!! (€ 130 tegenover € 170 hier) Ik koop over het algemeen mijn spullen alleen maar via Duitsland vanwege de voordelige prijsstelling. De verzendkosten zijn even hoog als hier in Nederland voor mij. Dus dat is geen beperking.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:57

Acheron

updatepack.nl

itsalex schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:21:
Volgens mij als je gaat importeren kan je beter je spullen uit Duitsland halen. Inkoop voor een Xifi Fal geluidskaart met bracket scheelde 40 euro!!! (€ 130 tegenover € 170 hier) Ik koop over het algemeen mijn spullen alleen maar via Duitsland vanwege de voordelige prijsstelling. De verzendkosten zijn even hoog als hier in Nederland voor mij. Dus dat is geen beperking.
Precies. Ook voor de meer exotische hardware kan je volop in Duitsland terecht. Verzendkosten zijn ook niet superhoog. Plus dat btw en dergelijke al verrekend zijn _/-\o_

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Voois
Goed. Dat was het dan voor nu. Ik ga er vandoor. De nachtrein staat te wachten (eerst nog een hapje eten) en dan op naar SGN. We zullen wel zien wat het kost, wat de kwaliteit is en of ik dan vind of het de moeite waard is. Dat zal ik nog laten weten. En of dat het uiteindelijk ook de moeite was (douane) moet je me maar vragen want dat vergeet ik geheid te posten ;)

Gr en bedankt!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 19:17
Heb een keer een sjieke auto radio gekocht in Colombia en gereisd via Curacao. Bij aankomst op Schiphol trokken ze de losse radio uit mijn tas en vroegen me wat dat ding had gekost. Ik zei 250 euro (waarde in Nederland 800) en hij had me 350 gekost. De medewerker zei tegen me dat ik er eigenlijk belasting over moest betalen maar omdat de grens precies bij 250 euro lag mocht ik wel doorlopen. Dit alles was in 2003. Ik had dus mazzel! :*)

Verwijderd

Ziezo, heb al eens wat samengesteld voor wat ik zou doen met systeem 2:
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/9543/systeemjq3.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 13:12 ]

• Voois
Ziet er strak uit. Heb een printje gemaakt en neem het mee.

Ga nu echt weg, maar schroom niet om nog wat te zeggen, ik check morgen ochtend nog even, voordat ik wel of niet ga kopen...

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:03:
Systeem 1: lijkt me goede game pc
Systeem 2: is 2*2gig niet mogelijk ipv 4*1gig ? Verder over de cpu: ja een quad is nog heel duur. Daarbij moet je kijken of de door jouw gebruikte software wel degelijk volop gebruik kan maken van 4 cores (tegelijk!). Zo niet lijk quad mij alvast de investering niet waard. Ik zou voor deze cpu ook eerder gewoon denken aan een E6600. Ik zie dat je PC6400 geheugen neemt, ga je overklokken? Als je FSB op 400 zou kunnen laten draaien, geheugen synchroon en cpu met multi x9 (dus 3.6GHz), dan heb je al een beest van een berekeningen-systeem.

4x 1GB dual channel is altijd sneller als 2x 2GB in dual channel :+

Verwijderd

hermedico schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:57:
4x 1GB dual channel is altijd sneller als 2x 2GB in dual channel :+
Hm eerste maal dat ik daarvan hoor. Heb je daar een bron voor? Ik dacht net dat het in de meeste gevallen zelfs iets trager (of ten hoogste even snel) is omdat de geheugencontroller dan 4 x double sided = 8 ipv 2 double sided = 4 moet aansturen. Des te meer chips er zijn (die 8 en 4 zijn dus niet het aantal chips) des te moeilijker voor de geheugencontroller dacht ik. Dus in beste geval is 4*1gig even snel als 2*2gig. Bon voor zover ik altijd geweten heb.

Niet dat het veel uitmaakt van 2*2gig PC6400 is quasi onvindbaar. PC5300 of PC4200 wel, dus dat zou een optie zijn als er niet overklokt wordt.

• Voois
Daar ben ik weer. Terug van Singapore. Vol verwachting naar Sim Lim square. Eerste indruk, dit gaat wat worden. Overal computer shops en camera apparatuur. Maar dan komt de 'domper' de prijzen. Na wat research hier en vooral ook op pricewatch kwam ik aan met mijn lijstje en zij met dat van hun. Op een paar eurootjes na hetzelfde. Na de alle artikelen te hebben aangewezen en de beste man mij een 'fikse' korting van maar liefst 25,- op het hele systeem geeft ben ik in totaal 40,- goedkoper uit. Dan zou ik nog 5% van de belasting terug kunnen krijgen dat wel maar dit is absoluut niet te moeite waard. Een aantal artikelen (behuizing, videokaart) waren zelfs duurder dan de NL'se internet prijzen. Voor een kleine 50,- euro heb ik het risico douane, garantie en kwaliteit natuurlijk niet genomen. Scheelt in elk geval weer zorgen en over een kleine maand zal ik 1 van de vele internetshopjes in NL gelukkig maken met de aanscaf van de 2 onderstaande systemen.

Iedereen bedankt voor de aandacht (en natuurlijk de mensen van Pricewatch ;) )

PS: Om de teleurstelling te verwerken hebben we maar een extra lens voor onze camera gekocht. Camera apparatuur is wel aanzienlijk goedkoper in Singapore. Onze eigen camera (Canon 400D) die we een aantal maanden geleden in Lhasa (Tibet) hebben gekocht voor 650,- kun je hier krijgen voor 500,-!! Dat is 180,- onder de NL'se prijs. Dus dat scheelt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:06:
[...]

Kan ik me voorstellen. Ik heb er ook nog geen behoefte aan. Ik heb de RC1 gedraaid, maar ik vond het allemaal niets. (je moet bijvoorbeeld weer de beveiliging uit zetten om drivers te installeren 8)7).
Ik denk dat ik je niet hoef te vertellen hoe kansloos dit argument van je is :) ? Je hoeft helemaal geen beveiliging uit te zetten om drivers onder vista te installeren. Wellicht dat jij problemen had met drivers met RC1 en dat dat wellicht een oplossing was, maar het is absoluut geen stap die je bij de final vista moet doen om drivers te installeren. Als jij daarop een OS beoordeelt zou je geen beta's/rc's moeten draaien aangezien die daar totaal niet voor bedoelt / geschikt zijn en je dus feitelijk dingen aan het roepen bent die totaal niet relevant zijn :)

TS: jammer van de prijzen. Kon je niet afdingen of was dat absoluut een no go? 10% max is idd het niet waard om alles mee te slepen, erg verstandig dus om er vanaf te zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 11-04-2007 05:07 ]

• Voois
Afdingen kon wel, maar minimaal. Had er misschien nog 50 a 100,- af kunnen praten maar dan houd het wel op. Maar dan nog is het gewoon het risico niet waard met doane etc. Had van te voren een voordeel van 200,- per systeem verwacht en dan is het een leuke overweging. Zeker met de prijsverlaging in het achterhoofd was het absoluut beter om te wachten. Ik geef dan toch liever 100,- meer uit in NL voor wat meer zekerheid.

• Voois
Nog even een vraagje. Heb ik nog 'extraatjes' nodig voor de systemen. Zoals chipset koelers, HD koelers, kastkoelers, kabels.... (zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van ;))

Verwijderd

We Are Borg schreef op woensdag 11 april 2007 @ 05:07:
[...]
Ik denk dat ik je niet hoef te vertellen hoe kansloos dit argument van je is :) ? Je hoeft helemaal geen beveiliging uit te zetten om drivers onder vista te installeren. Wellicht dat jij problemen had met drivers met RC1 en dat dat wellicht een oplossing was, maar het is absoluut geen stap die je bij de final vista moet doen om drivers te installeren. Als jij daarop een OS beoordeelt zou je geen beta's/rc's moeten draaien aangezien die daar totaal niet voor bedoelt / geschikt zijn en je dus feitelijk dingen aan het roepen bent die totaal niet relevant zijn :)

TS: jammer van de prijzen. Kon je niet afdingen of was dat absoluut een no go? 10% max is idd het niet waard om alles mee te slepen, erg verstandig dus om er vanaf te zien :)
Ja dat mag je wel! Ik moest de administrator account aan zetten om de (niet door microsoft goed gekeurde 64bit)drivers te installeren. Naar mijn weten had microsoft juist iedereen de standaard account gegeven voor beveiliging. Het zal nu met final vast beter zijn, maar ik zie het hier op GoT nog vaak genoeg voorbij komen dat drivers niet goed werken.(ligt ook aan fabrikanten).
http://blogs.msdn.com/win...indowsvistasecurity-.aspx
Voois schreef op woensdag 11 april 2007 @ 05:54:
Nog even een vraagje. Heb ik nog 'extraatjes' nodig voor de systemen. Zoals chipset koelers, HD koelers, kastkoelers, kabels.... (zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van ;))
Tja misschien nog een 12cm fan voor voorin de case? Of juist extra stille fans nemen? Denk dat je eerst je spul binnen moet hebben, dan kan je makkelijke zien of er wat kleinigheden ontbreken.

Edit: nu je hem toch niet gekocht hebt. Zou ik toch de 7300GT boven de 7300GS verkiezen.

GeForce 7300 GT
GPU:350mhz
Memory: 666
Pixel Pipelines: 8
Vertex Shader: 4
Memory Interface 128-bit
Memory Bandwidth 10.7GB/s

GeForce 7300 GS
GPU: 550mhz
Memory: 810mhz
Pixel Pipelines: 4
Vertex Shader: 3
Memory Interface 64-bit
Memory Bandwidth 6.5GB/s

zie ook hier: http://www23.tomshardware...=534&model2=532&chart=196

De 7300GT heeft dus meer pixel pipelines en is ook een te krijgen met DD3 geheugen. Sneller geheugen is beter dan meer geheugen. Verder is de GT goed op zijn staart te trappen voor meer prestaties.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 11:50 ]

• Voois
Oke bedankt voor de tip Reinman. Maar ik zie zelf nog niet helemaal in wat nou de meer waarde is van de GT t.ov. de GS. Zoals ik al zei de videokaart wordt nauwelijks gebruikt. Dus in feite is elke tientje meer zonde. Toch?
Pagina: 1