Dell PowerEdge 400SC form factor ombouwen

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik wist niet of het bij CM, OH of PMG hoorde, maar gokte maar PMG.

Ik heb een 2e hands Dell PowerEdge 400SC bordje gekocht.
Dit is een s478 mobo.
Het schijnt nagenoeg gelijk te zijn aan onder meer de
- XPS
- Dimension 8300
- Precision 360
en vertoont veel gelijkenis met de Intel D875PBZ

De Precision 360 staat mooi omschreven op de Dell site hier.

De voeding aansluiting is een standaard ATX, dat is gunstig.
Op mijn bureau alles aangesloten en getest: loopt als een zonnetje echt.
Blijven er 2 problemen:

1. de front panel connector is een afwijkende. Momenteel doe ik hem aan met een schroevendraaier, maar dat is niet echt handig. Oplossingen op GoT alsmede het PowerEdge forum zijn allemaal gebaseerd op het verkrijgen van een Dell frontpanel. Die heb ik dus niet :(

2. Het grootste probleem is de form factor. Het is noch BTX noch ATX zover ik weet. Het lijkt wel sprekend op ATX, maar de afstandbushoudergaatjes (mooi galgjewoord) komen voor geen meter uit.
Hier is al veel over geschreven maar de meeste topics verzanden in de volgende oplossingen:
- opgeven en een ander mobo kopen: wil ik vooralsnog niet, dit is een mooi en goed mobo en ik ben tweaker
- oude dell hardware als donatie gebruiken (kast bv): heb ik niet
- gaten tappen in de kast en daar de busjes in schroeven: zou een goede optie zijn echter 0 ervaring mee en vereist tijd en extra materiaal (gereedschap)
- concluderen dat die stomme Dell altijd afwijkende maten gebruikt.. iedereen stemt eens en dat is dan het topic
- andersom: iemand bouwt een atx mobo in een Dell kast: eitje, maar hier niet terzake.

kortom: zie weinig succesverhalen. Ben benieuwd of er nog suggesties over zijn. Ik kan evt nog aanvullende kiekjes maken. Oplossingen met hout, karton, ducktape of andere houtje touwtje oplossingen zijn ook prima. Als het maar werkt.

Ik neig naar een snelle oplossing. Zat al te denken aan een houten triplex plaat oid. Als ik tijd en zin had had ik er wel een coole casemod van gemaakt, maar dat heb ik ff niet ;)

bronnen: GoT en het PowerEdgeForums.com

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Jazzper schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:42:
1. de front panel connector is een afwijkende. Momenteel doe ik hem aan met een schroevendraaier, maar dat is niet echt handig. Oplossingen op GoT alsmede het PowerEdge forum zijn allemaal gebaseerd op het verkrijgen van een Dell frontpanel. Die heb ik dus niet :(
je hebt in feite toch alleen de power switch nodig? lijkt me dat je die wel aan kunt sluiten.

en voor die form factor; past het ook niet in een case waarbij er losse afstandhouders bij de case zitten en legio gaatjes daarvoor in de mobotray?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
mja . ik heb misschien wel een oplossing voor je :

- power on zijn 2 pinnetjes, dus dan moet je gewoon de power switch header op die 2 pinnetjes zetten, en dan werkt het normaal.

dan de afstandsbusjes.

dit heb ik gedaan , wel bij een STD ATX bord , maar het zou niks mogen uitmaken.

de oude plaat voor het moederbord uit je case halen , en er in de plaats een 5mm dikke triplex in steken (je weet wel , hout). dan je moederbord juist leggen rechtstreeks op de triplex en evt vastzetten met 2 zelftappende schroefjes. doe dit wel voorzichtig dat je het moederbord niet beschadigd. dan neem je een boor met diameter 4mm en die is normaalgezien bijna even groot als de gaatjes in je moederbord.

dan stip je al de gaten aan met je boor die draaiend in een boormachine zit. besef wel dat als je uitglijd ofzo dat je je bordje kan beschadigen. dan neem je een boor met diameter 3mm en boor je elk gaatje een mm of 4 diep en dan lijm je de afstandbusjes met secondelijm vast in de gaatjes.

zorg wel dat je een dopsleuteltje hebt voor je busjes, de busjes zijn normaalgezien iets dikker dan de gaten die je geboord hebt, en dan moet je de gaten aanstippen met de lijm (een druppeltje in elk gaatje) en dan de busjes er in draaien. nu zouden de busjes juist moeten zitten voor je moederbordje, en kan je het op het plankje triplex monteren. hoe je het in je kastje zou moeten monteren weet ik niet, want de kast waar ik het in gedaan heb is volledig van hout, en dus was montage geen enkel probleem, dat ging gewoon met zelftappende schroefjes.

Out of the box? What box? There is no box.