Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede overeenkomst voor een website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aangezien ik erg vaak gevraagd ben om "Ff" een website te maken voor mensen / bedrijven ben ik maar een v.o.f. begonnen met een goede vriend van me. Nu hebben we onze eerste echte website aanvraag binnen. Nu moet ik een overeenkomst maken tussen dat bedrijf en de onze. Alleen ben ik nu onzeker wat daar allemaal in zou moeten staan. Heb al best veel zitten googlen en zitten vissen op kvk.nl maar kan niet echt iets geschikts vinden.

Wat denken jullie, is er ergens een plek waar ik dergelijke "voorbeeld" overeenkomsten kan vinden en aanpassen naar eigen behoeften of is het echt het best om voor een paar honderd euro een advocaat oid dat te laten maken?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:45

dawuss

gadgeteer

In ieder geval zullen er dingen als eigendom van de code, rechten en plichten van beide partijen, wijze van betaling (per uur, totaalpakket) enzovoorts in moeten staan.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo ver was ik ongeveer wel :) Maar ben eigenlijk opzoek naar een infobank waar ik niet voor honderden euro's een modelcontract kan kopen. Vind ik een beetje overdreven voor die paar honderd euro die ik uberhaupt verdien aan zo'n websitetje :)

• robertok2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 13:28
Een goed contract opstellen is nu eenmaal geen kattenpis, zeker de eerste keer zul je hier een tijd mee bezig zijn. Daarna is het copy/paste werk met altijd wel de nodige aanpassingen.

Als het een eenvoudige website is, en je kent de opdrachtgever, dan zou ik misschien helemaal geen contract maken, alleen een A4'tje met wat je gaat opleveren, kosten, termijn, etc. Dan heb je een overeenkomst waar voor de rest gewoon het normaal recht op van toepassing is, voor zakelijke dienstverlening.

Is niet zonder risico trouwens, hoe zit het met eigendom, aansprakelijkheid (!), garantie, etc. Als je serieus werk van deze business wil maken, zou ik beginnen met een goede standaardovereenkomst, en in het vervolg wat meer dan een paar honderd euro vragen, want als ondernemer heb je nu eenmaal bedrijfskosten (zoals maken van offertes, contracten, etc).

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:15
kijk eens op http://www.lancelots.nl
Is een site van en voor freelancers, zzp-ers en daar vind je nuttige info mbt je vraag.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Verwijderd

Topicstarter
whoa goede antwoorden! Hier heb ik zeker wat aan, het opstellen van een goed contact is inderdaad geen kattepis. Juist om mijn risico in te dekken wil ik gewoon een aantal goede standaard clausules die betrekking hebben op websites. Het lijkt me dat er daar heel veel van in de omloop zijn.

Die website lancelots.nl ziet er ook veelbelovend uit!
Pagina: 1