2 pc's, 1 scherm, toetsenbord en muis

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
Ik heb nu een enorm vol bureau doordat er 2 schermen op staan. Dit wil ik weg, dus ik dacht aan een KVM switch. Dus ik ga na de mediamarkt, haal er een, maar als beide pc's tegelijk aanstaan dan flipt me beeldscherm. Dus die heb ik maar weer teruggebracht.

Is er een oplossing om toch 2 pc's tegelijk aan te hebben staan? zonder die dubbele dingen. Ze nemen _TE_ veel ruimte in.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hoe bedoel je, je beeldscherm flipt? KVM switch is wel DE oplossing, maar misschien was ie stuk?

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 10:50
KVM switch hoort normaal te werken... wellicht had je een verkeerd exemplaar?

edit:
spuit11, great minds think alike

[ Voor 24% gewijzigd door rsmits op 09-04-2007 10:16 ]

• BlackWhizz
Mijn beeldscherm kon die herzen niet aan omdat beide pc's op 60 hz draaien. En het beeldscherm kan maar 100 hz aan.

Ik denk dat het aan de KVM switch ligt, want later bij de media markt zeiden ze wel dat beide pc's niet tegelijk aankonden.

• BèR
En de Mediamarkt weet er iets van? Ga eens bij een echte pc-zaak informeren :)

EDIT: (En als je schermen 100 Hz aankunnen is 60 Hz natuurlijk geen probleem)

[ Voor 34% gewijzigd door BèR op 09-04-2007 10:18 ]

• BlackWhizz
Tsjah, nu zag ik op marktplaats net een 19" beeldbak met 2 vga ingangen (iiyama Vision Master 454). Zou dat wat oplossen? ook als beide computers tegelijk aanstaan?

• BèR
Dan heb je nog 2 toetsenborden/muizen..

• BlackWhizz
Ja, maar die kan ik wel ergens achter wegroffelen, aangezien 1 pc een voerpc is en die altijd aan hoort te staan.

• BèR
Dan is het eigenlijk nog steeds de verkeerde oplossing, een KVM switch hoort er gewoon schijt aan te hebben of er 1 of 4 pc's aanstaan, en moet gewoon degene die jij kiest laten zien. Maar als je er met die monitor uit denkt te komen hou ik je niet tegen ;)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 17:24
Die "voerpc" kun je toch gewoon van op afstand bedienen? Dan heb je ook zo'n kvm switch niet meer nodig.

http://specs.tweak.to/16567

• BlackWhizz
huh?! voerpc is omdat mijn pa die pc nodig heeft voor de koeien. Zou je dan niet ff willen helpen met een goed type.

Verwijderd

Ik heb een Belkin KVM switch en dat werkt perfect.

• BlackWhizz
Ah, oke, kun je het typenummer eens geven?

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Je kan het ook softwarematig oplossen. Kijk naar het programma "Synergy". Dit is een freeware programma, waarmee je met één toetsenbord en één muis meerdere computers kan besturen.

Eén computer word als een "server" ingesteld (dit is de computer waar het toetsenbord en muis aan zijn gesloten, en de andere computers zijn "clients". Door met de cursor naar het scherm van de andere computer te gaan kan je die andere computer besturen.

Ik gebruik het zelf ook en vind het een zeer fijne tool.

EDIT: Sorry... je hebt lees ik maar 1 scherm. Dit gaat niet lukken voor jou met dit programma.

[ Voor 8% gewijzigd door FoxzMan op 09-04-2007 10:52 ]

-

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Me pa heeft ook meerdere pc's aan 1 scherm hangen door gewoon eentje op de VGA poort te hangen en de andere op de DVI poort, door van signaal te wisselen kun je dus beide pc's bekijken. :)

Maar is misschien lastig als je geen monitor hebt met meerdere aansluitingen. :P

Geluidswolk

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@shoarmaboer21: kun je specificaties e.d. van je PC's, KVM switch en dergelijke posten? Je geeft namelijk eigenlijk geen nuttige informatie om verder te kunnen kijken, behalve wat vage beschrijvingen.

Waarom gebruik je geen Remote Admin/VNC oplossing? Met een PC kan je dan de andere aansturen, zolang deze maar een netwerkverbinding heeft. Anderzijds, een KVM switch moet gewoon werken.

En verkopers van de Mediamarkt weten eigenlijk alleen maar waar de spullen staan en kunnen koffie halen. Je moet ze natuurlijk geen technische vragen gaan stellen, want dan krijg je dit soort onzin... :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BlackWhizz
FoxzMan schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:50:
Je kan het ook softwarematig oplossen. Kijk naar het programma "Synergy". Dit is een freeware programma, waarmee je met één toetsenbord en één muis meerdere computers kan besturen.

Eén computer word als een "server" ingesteld (dit is de computer waar het toetsenbord en muis aan zijn gesloten, en de andere computers zijn "clients". Door met de cursor naar het scherm van de andere computer te gaan kan je die andere computer besturen.

Ik gebruik het zelf ook en vind het een zeer fijne tool.

EDIT: Sorry... je hebt lees ik maar 1 scherm. Dit gaat niet lukken voor jou met dit programma.
En het gaat ook al niet lukken omdat die andere pc Windows 95 heeft, en geen netwerkkaart.

Specs PC1
- Windows XP home
- 1ghz amd athlon
- 256 RAM
- Geforce 2 100/400
- LAN & WLAN

Specs VoerPC
- Windows 95
- 116mhz pentium MMX
- 64 mb RAM
- Brakke videokaart :P
- Geen netwerkmogelijkheden

[ Voor 11% gewijzigd door BlackWhizz op 09-04-2007 11:01 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

shoarmaboer21 schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:58:
[...]

En het gaat ook al niet lukken omdat die andere pc Windows 95 heeft, en geen netwerkkaart.

Specs PC1
- Windows XP home
- 1ghz amd athlon
- 256 RAM
- Geforce 2 100/400
- LAN & WLAN

Specs VoerPC
- Windows 95
- 116mhz pentium MMX
- 64 mb RAM
- Brakke videokaart :P
- Geen netwerkmogelijkheden
Op elke computerbeurs koop je voor 50 euro een oude Compaq of HP PC met daarin minimaal een Pentium III, met LAN en 128 Mb geheugen. Dan kan die VoerPC foetsie...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BlackWhizz
Nope, dat programma is onmogelijk over te zetten. En ik kan er niet mee gaan kloten omdat anders de koeien geen voer meer krijgen.

Kan iemand die eigenaar van een (goed werkende) kvm switch het typenummer geven en het merk. Dan kan ik die wel een keer kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door BlackWhizz op 09-04-2007 11:07 ]

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
als je een KVM-switch hebt gekocht, moet het gewoon werken.
het mag niet uitmaken welk operatingsysteem er op zit.
welk type heb je gekocht?
vermeld het merk en typenummer even en hoe je het aangesloten hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door hensdesk op 09-04-2007 11:53 ]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:59
Belkin OmniView E Series 4 port KVM switch, typenummer F1DB104P
Heb de mijne net verkocht, maar een vriend van me heeft er één liggen die hij best tweedehands aan je wil verkopen, inclusief kabels.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

shoarmaboer21 schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:04:
Nope, dat programma is onmogelijk over te zetten. En ik kan er niet mee gaan kloten omdat anders de koeien geen voer meer krijgen.

Kan iemand die eigenaar van een (goed werkende) kvm switch het typenummer geven en het merk. Dan kan ik die wel een keer kopen.
Nu wil ik niet al te flauw overkomen, maar dit is Gathering of Tweakers, niet Gathering of Veeboeren die geen eigen inzet willen tonen :o

1) als je programma "onmogelijk over te zetten is" heb je sowieso een enorm groot probleem (wat gebeurt er als die bak ooit dood gaat - al je koeien de pijp uit door verhongering :? :X ) dat je eigenlijk zsm moet aanpakken ipv kludges als dit te verzinnen.

2) verondersteld dat je *echt* niets kunt doen aan probleem 1, dan komt dit topic neer op "wat moet ik kopen?" - en dat soort vragen horen niet op GoT thuis. Sowieso vind je ervaringen zat door op GoT te zoeken op "KVM"...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.