Gisteren heb iets te enthousiast een thread gepost m.b.t. aanschaf van een notebook. Ik had niet de faq's en regels gelezen, maar hierbij dus mijn herkansing.
Info:
Ik ben een "standaard" huis/tuin/keuken pc gebruiker en heb 0.0 verstand van notebooks. Aangezien ik maar eens op mezelf ga ivm nieuwe baan in Brabant lijkt een notebook voor mij heel handig en mijn eigen pc staat op instorten.
Gebruiksdoel:
- Downloaden
- DVD's kijken (wil laptop aansluiten op tv)
- Gamen (Ben geen diehard gamer maar wil wel de nieuwe Command&Conquer kunnen draaien en games zoals Grand Theft Auto San Andreas en opvolgers en firstpersonshooters zoals bijv Call of duty 3).
- Beetje klooien met photoshop
Budget: max 1300 euro
Levensduur:
Toch minimaal twee jaar wil ik zonder veel problemen de laptop kunnen gebruiken.
Mijn eigen boodschappenlijstje heb ik niet, want ik had voordat ik begon te zoeken op het internet totaal geen idee hoe of wat. Ik heb bijna alles webshops en sites van fabrikanten doorgenomen
Welke denk ik aan te willen schaffen:
Toshiba Satellite A100-812
Display: 15.4", TruBrite WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core Duo T2250 (1.73Ghz)
Bussnelheid: 533Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945PM
Geheugen: 1GB DDR2 PC4300 (max 4GB) (ik koop direct 1gb erbij Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC4200 CL4.0 )
Videokaart: NVIDIA GeForce Go 7600 256MB
Harddisk: 160 GB - Serial ATA-150 - 4200 tpm
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, 1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
4x USB2.0
1x Firewire
Bluetooth
TV-Out: S-VHS
5 in 1 Card Reader
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition
Afmetingen: 360x267x29,8-36,8mm
Gewicht: 2,72kg
Onderbouwing:
Processor, hoor van veel mensen dat je beter een core duo processor kan nemen dan bijv een AMD Turion™ 64 X2 Processor TL52 1.6 GHz.
Geheugen, er zit Vista op en die draait geloof ik pas soepel met 2 gig er minimaal op
Videokaart, Volgens notebookcheck.com valt deze videokaart in categorie 2. Waar je dus reelijk goed mee kan gamen.
Harddisk: 160 gig is voldoende en ik wil toch extern geheugen aanschaffen.
Waar loop ik tegen aan?
Ik zie zoveel laptops Asus bijv maar die hebben allemaal een (volgens notebookcheck.com) zeer slechte videokaart(klasse 4) zoals bijv 512 MB nVidia GeForce Go 7300 Turbo Cache
Ik denk nu de juiste keuze gevonden te hebben, maar graag even van mensen met iets meer kennis wat advies.
Bronnen:
voornamelijk pricewatch: Toshiba Satellite A100-812 (Core Duo T2250; 1GB; 160GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; Vista HP)
en www.notebookcheck.com
Ik hoop dat deze thread wel een beetje volgens de regels is
Info:
Ik ben een "standaard" huis/tuin/keuken pc gebruiker en heb 0.0 verstand van notebooks. Aangezien ik maar eens op mezelf ga ivm nieuwe baan in Brabant lijkt een notebook voor mij heel handig en mijn eigen pc staat op instorten.
Gebruiksdoel:
- Downloaden
- DVD's kijken (wil laptop aansluiten op tv)
- Gamen (Ben geen diehard gamer maar wil wel de nieuwe Command&Conquer kunnen draaien en games zoals Grand Theft Auto San Andreas en opvolgers en firstpersonshooters zoals bijv Call of duty 3).
- Beetje klooien met photoshop
Budget: max 1300 euro
Levensduur:
Toch minimaal twee jaar wil ik zonder veel problemen de laptop kunnen gebruiken.
Mijn eigen boodschappenlijstje heb ik niet, want ik had voordat ik begon te zoeken op het internet totaal geen idee hoe of wat. Ik heb bijna alles webshops en sites van fabrikanten doorgenomen
Welke denk ik aan te willen schaffen:
Toshiba Satellite A100-812
Display: 15.4", TruBrite WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core Duo T2250 (1.73Ghz)
Bussnelheid: 533Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945PM
Geheugen: 1GB DDR2 PC4300 (max 4GB) (ik koop direct 1gb erbij Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC4200 CL4.0 )
Videokaart: NVIDIA GeForce Go 7600 256MB
Harddisk: 160 GB - Serial ATA-150 - 4200 tpm
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, 1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
4x USB2.0
1x Firewire
Bluetooth
TV-Out: S-VHS
5 in 1 Card Reader
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition
Afmetingen: 360x267x29,8-36,8mm
Gewicht: 2,72kg
Onderbouwing:
Processor, hoor van veel mensen dat je beter een core duo processor kan nemen dan bijv een AMD Turion™ 64 X2 Processor TL52 1.6 GHz.
Geheugen, er zit Vista op en die draait geloof ik pas soepel met 2 gig er minimaal op
Videokaart, Volgens notebookcheck.com valt deze videokaart in categorie 2. Waar je dus reelijk goed mee kan gamen.
Harddisk: 160 gig is voldoende en ik wil toch extern geheugen aanschaffen.
Waar loop ik tegen aan?
Ik zie zoveel laptops Asus bijv maar die hebben allemaal een (volgens notebookcheck.com) zeer slechte videokaart(klasse 4) zoals bijv 512 MB nVidia GeForce Go 7300 Turbo Cache
Ik denk nu de juiste keuze gevonden te hebben, maar graag even van mensen met iets meer kennis wat advies.
Bronnen:
voornamelijk pricewatch: Toshiba Satellite A100-812 (Core Duo T2250; 1GB; 160GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; Vista HP)
en www.notebookcheck.com
Ik hoop dat deze thread wel een beetje volgens de regels is