Toon posts:

[Vista] Harde geheugen fouten in vista performance monitor*

Pagina: 1
Acties:
  • 9.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers.

Ik heb op mijn systeem legaal Windows Vista Premium draaien.
Mijn systeem besteaat uit:

Asus a8v S939 mobo
AMD Opteron 180
2 x 1 gig kingston PC3200 dual channel
Nvidia 7800GS AGP

Niets is overklokt, daar doe ik niet aan.
Het systeem draait zeer stabiel, start lekker snel op en laat me nooit in de steek.
Dat is al twee jaar zo, ook onder windows XP.

Als ik vervolgens in Computerbeheer / vista performance monitor kijk dan zie ik dat er meldingen worden gemaakt van "harde geheugenfouten"
Welke andere test ik ook doe, ook met de nieuwste memtest 3.3 geboot vanaf cd, er wordt NOOIT melding gemaakt van ook maar één fout in mijn geheugen alsbehalve door vista performance monitor.

Ik heb me blind gegoogled en hier op fora gezocht, windows technet doorgespit en het hele helpbestand van windows vista doorgespit, nergens vindt ik hier iets over terug.

Nu hoop ik dat jullie ook even kijken naar jullie vista performance monitor en het geheugenbalkje openen om te kijken of jullie ook dergelijke meldingen hebben.

Alvast bedankt

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

Deze Hard Faults zoals ze in de engelse vista heten zijn aanduidingen die Microsoft gebruikt voor het ophalen en wegschrijven van blokken in het geheugen.

Het klinkt nogal eng in de Nederlandse vertaling maar het hoort gewoon en er is niets mis met je systeem.

Het word in de monitor opgenomen om aan te duiden als een app veel te veel met de harde schrijf praat omdat bijvoorbeeld het ram vol zit, mocht je dus wel erg veel Harde Fouten hebben dan is het aan te raden om er extra ram geheugen bij te zetten om de pc sneller te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Vincenz0 op 09-04-2007 07:52 ]

Coding 4 Fun!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is een geruststelling.
Maar meer ram terwijl ik al 2 gig heb ? meen je dat joh ?
Hoeveel heb jij dan ? 4 gig ?, hoeveel is aan te raden voor vista?
Tegelijkertijd vindt ik mijn systeem onder Vista soepeler en sneller dan onder XP.
Ik ben benieuwd wat anderen hun ervaringen zijn qua hoeveelheid ram.
Maar ik ben blij dat die meldingen daar normaal zijn, bedankt.

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat anderen hun ervaringen zijn qua hoeveelheid ram.
Ik draai met 2Gb geheugen en een SD-kaart als Readyboost, het draait als een zonnetje op AMD Athlon 4200+ x2. Persoonlijk vind ik Vista ook voor het gevoel sneller draaien. :*)

Verwijderd

Hoeveel 'harde fouten per sec' is normaal?

Ik zit nl op 100 stuks per sec, en dit lijkt me toch erg veel?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik heb er 27/sec, veroorzaakt door perfmon; het process wat de hardfaults per seconde laat zien ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Als ik kijk bij broncontrole rechtsboven staat 100 harde fouten /s
Kijk ik onderaan bij GEHEUGEN staat 0 harde fouten/sec 52% gebruikt fysiek geheugen.

Is dit 'okee' ? Of is er iets mis?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even heel algemeen gesproken:
Achtergrond van Memory/Pagefaults wordt hier gedeeltelijk toegelicht:
http://en.wikipedia.org/wiki/Page_fault
http://technet2.microsoft...c5e5adc1033.mspx?mfr=true

Niet gelijk enge dingen gaan denken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mighty 5nake
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-04-2025
ik houd mij momenteel ook bezig met dit probleem ,aangezien ik zoek naar een fout in mijn nieuwe laptop,ik heb namelijk constant haperingen in mijn mp3'tjes en naar het denken van HP kan er een fout gebeurt zijn in het geheugen,hardware fout dan , aangezien ik zojuist aan het kijken ben heb ik veel fouten in iexplorer.exe wat mij niet echt goed klinkt,en waneer ik kijk bij mijn Fysiek geheugen heb ik maar 1 mb vrij :s:s:s

nuja afwachten op de mail van HP dan maar grtz ;)

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:25

QinX

Shai-Hulud

Snaketrooper schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 06:04:
ik houd mij momenteel ook bezig met dit probleem ,aangezien ik zoek naar een fout in mijn nieuwe laptop,ik heb namelijk constant haperingen in mijn mp3'tjes en naar het denken van HP kan er een fout gebeurt zijn in het geheugen,hardware fout dan , aangezien ik zojuist aan het kijken ben heb ik veel fouten in iexplorer.exe wat mij niet echt goed klinkt,en waneer ik kijk bij mijn Fysiek geheugen heb ik maar 1 mb vrij :s:s:s

nuja afwachten op de mail van HP dan maar grtz ;)
Als je je hardware er ook eens bij noemt dan kan er hier ook geholpen worden want aan de worden 1 MB vrij hebben wij weinig 1MB op 256, 512, 786 of 2048MB. you catch my point

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vincenz0 schreef op maandag 09 april 2007 @ 07:49:
Deze Hard Faults zoals ze in de engelse vista heten zijn aanduidingen die Microsoft gebruikt voor het ophalen en wegschrijven van blokken in het geheugen.
Dat is niet geheel correct / compleet. De Hard Faults zijn de zogenaamde caching errors. Het gezochte zit niet (meer) in cache.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik heb er weinig last van mijn haalt gemiddeld 3 a 4 faults. Ik draai Vista 64bit, misschien omdat ik 12GB aan geheugen heb. De hoeveelheid geheugen maakt misschien ook uit. Want het is niet het snelste geheugen PC3200 ECC REG.
Pagina: 1