Probleem met scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb eind november mijn MacBook Pro ontvangen, alleen sinds enkele maanden en weken heb ik problemen met mijn scherm. Er komen steeds niet weg te poetsen vlekken in het scherm. Maar een vlek begint mij zodanig te irriteren dat mijn MBP aankomende vrijdag naar de dokter gaat. Ik heb heel graag dat ze gewoon mijn scherm vervangen. Alleen heb ik een flinke kras op de bovenkant van het scherm kan dat zorgen voor garantie perikelen? Het lijkt mij zelf onwaarschijnlijk dat het een effect zou hebben op het scherm aan de binnenzijde gezien de laag aluminimum etc.

Maar goed hierbij een foto van 'e'en van de vlekken. Ik wil om deze reden/vlek een nieuw scherm... Ik vind namelijk dat niet hoort te gebeuren bij een laptop van enkele maanden oud, en never nooit niet normaal kan zijn.

link http://www.dustyfrog.nl/bagger.jpg

Het probleem zit trouwens ook op een rot plek als je scherm in horizontal en verticaal even stukken verdeelt zit het dus in het vlak 2,2 oftewel voor mij op oog hoogte.

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 09-04-2007 10:21 . Reden: Non-thumbnailed plaatje verwijderd. ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08

Floor-is

5.2

Dat is geen vlek, dat is stof! Dat zit tussen de verschillende lagen van je scherm, je schijnt niet bepaald de eerste te zijn met dit probleem.

offtopic:
Ik weet niet of en hoe dyslectisch je bent, maar je verhaal is nogal onsamenhangend: hoe oud is je MPB nou en hoe lang heb je dit probleem "enkele maanden en weken" klinkt als heel lang namelijk. Hoe zit het met "de bovenkant" waar je het over hebt, is dit op het scherm, of op de deksel? Oh en in hoeveel stukken moeten we het scherm verdelen, want ook dat is weer eens compleet onduidelijk :X

Bericht hierboven

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:27
Als het inderdaad stof is zoals Floris zegt dien je even rekening ermee te houden dat het in de garantie moet zitten bij Mac. Zo zijn er ook aanbieders die slechts de eerste 2 weken schermen vervangen als er ene productiefout is ontstaan met de schermen.

Zoals Floris zegt hoe lang heb je dit probleem al, en heb je hier al eens bij Mac over geklaagd?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb het pas eind januari gezien. Het leek mij wel duidelijk dat ik met de bovenkant van het scherm dus de kant bedoel met het Apple logo erin verwerkt. Verder was ik toen al in Nieuw Zeeland en heb het wel aangekaart via de telefoon, alleen kunnen die niks doen (?) en moet je het laten onderzoeken en/of rapporteren bij een Apple winkel. Alleen die ligt ongeveer een uur met de bus van mij vandaan <g> Er is maar een officiele service provider in deze provincie.

[ Voor 102% gewijzigd door alienfruit op 10-04-2007 09:03 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
Ik had stof aan de onderkant van het scherm maar ook nog een live pixel (fluo roze/paars) en wat vlekken en dat scherm is onder garantie vervangen.

Het beste wat je doet is eerst contact opnemen met de helpdesk van Apple, je probleem voorleggen, de naam van de service medewerker of het casenummer vragen en daarmee naar de ASP afzakken. In de winkel vragen of ze contact nemen met de apple helpdesk mochten ze moeilijk doen.

En 5 dagen later heb je dan een nieuw scherm ;)

This space intentionally left blank.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, het probleem is dat de Apple Care zei dat ik naar deze winkel moest. Stelletje gekken in Sydney ;) Het was er wel mooi weer zeiden ze vorige week :>

Verwijderd

het punt is dat als er bij een MBP een scherm vervangen moet worden dat er dan een heel LCD assy besteld moet worden. als apple ziet dat het lcd behuizing beschadigd is, wordt de fout in het LCD gewijt aan de beschadiging. heel simpel: beschadiging aan assy = weg lcd garantie. mischien dat je nog wat kan overleggen met het bedrijf ? welk bedrijf is het btw?

edit: met een LDC-assy bedoel ik dus lcd behuizing+LCD panel

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 13:40 ]

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Wat is dat nou weer voor onzin? Dus een kras (geen deuk etc.) op de buitenkant van de behuizing van het scherm laat de garantie vervallen. Nou als dat echt zo is, mag Apple mij mooi uitleggen hoe een kras op de buitenkant invloed kan hebben op dooie pixels en stof in het scherm. Het bedrijf waar ik het over heb is: www.magnummac.co.nz.

Duim maar mee :)

[ Voor 33% gewijzigd door alienfruit op 11-04-2007 02:44 ]

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
alienfruit schreef op woensdag 11 april 2007 @ 02:39:
Wat is dat nou weer voor onzin? Dus een kras (geen deuk etc.) op de buitenkant van de behuizing...
lijkt me sterk dat krassen mee tellen. Mijn macbook zit vol met krasse.
wat wel mee zal tellen zijn gatten tussen de panelen.

inno

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Krassen tellen dus wel mee blijkbaar. Zojuist naar de shop geweest. Er wordt inmiddels een brief naar Apple Benelux, Australie en de winkelketen nagekeken door mijn baas waarin ik vraag naar bewijs dat de kras op de voorkant de oorzaak is van de schermproblemen. Wordt vervolgt.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Hier een nagenoeg identiek probleem, ook een stofje in mijn scherm. Een dezer zal ik toch maar eens moeten bellen naar mijn reseller, en hopen dat hij hier toch wel een oplossing voor kan verzinnen, want het begint mij meer en meer te storen...

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Het scherm wordt misschien na een mooie discussie misschien toch nog vervangen. Ze vonden het zelf ook wel niet reeel dat het scherm niet wordt vervangen door een krasje. Volgens mij hadden stiekem het probleem niet gezien, want na het nogmaals nadrukkelijk laten zien wat de problemen waren. Moet ik zeggen dat ze meer en meer positiever klonken.

Ik had nog wel een mooie witte achtergrond met daarin duidelijk aangegeven wat de problemen waren. Keep you updated. Komende week wordt er nog eens goed naar gekeken.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik ben vanochtend weer langs de dokter van mijn MBP geweest. Ik moet zeggen dat het nu een stuk beter verlopen is. Ze gaan nu mijn scherm en top casing vervangen met nieuw materiaal. Oftewel mijn MacBook Pro is weer nagenoeg nieuw. Ze hadden nog wel een soort deuk ontdekt bij de bus ingang. Maar daarvoor moet je toch eerst drie kijken voordat je het ziet. Lichtval juist etc.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Kennelijk een bekend probleem:
Haartje in scherm van MBP

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, blijkbaar! Ik ben blij dat het wordt opgelost. Als het goed is komt halverwege volgende week de parts uit Sydney aan. Moet ik hem komen brengen en wordt het opgelost!

Vanochtend meteen een draadloos toetsenbord gekocht hadden ze mooi op voorraad daar. Nog minder vlekken binnenkort hoop ik. Nu alleen nog eens de bottom case en hij is weer als nieuw ;)

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Gisteren is het scherm en de topcasing binnen twee uur vervangen. Nu werkt mijn notebook weer perfect. Volgens mij is de backlight nu ook beter van mijn scherm.

Verwijderd

Eind goed, Apple goed 8)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

Is al weer een tijdje geleden dat de laatste post geplaatst is. Vandaag heb ik mijn MBP ingeleverd. Ik had links op het scherm steeds mee van die lelijke plekken, bij mij was het niet echt stof, maar meer vieze vlekjes. Ook gaat mijn MBP steeds vaker niet uit de slaapstand als ik hem dicht klap (PRAM e.d. allemaal al gereset, geen effect).

Hopelijk krijg ik hem gauw terug, is wel erg wennen om nu weer op een windows laptop te werken :'(

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1