Ten eerste mijn excuses voor de vage topic titel, kon er vrij weinig van maken.
Mijn vraag gaat over een melding die ik random krijg op 1 van mijn website's.
Random bedoel ik mee te zeggen dat de code de ene keer wel goed uitgevoerd wordt, en (bijvoorbeeld) een dag later niet meer.
Het gaat om dit stukje code:
Wat het meestal wel goed doet, maar soms krijg ik deze melding:
Start ik de server opnieuw op, dan kan hij het zo weer een paar dagen doen... maar ik stuit toch elke keer weer op die error.
Ik heb gezocht op het web, maar kan er niet wijs uit worden. Het vage vind ik dat het de ene keer wel goed gaat, en de andere keer niet. Op een andere website op de zelfde server, werkt exact de zelfde code dan wel weer goed.
Misschien kunnen jullie mij helpen... Ik voel me echt een
Mijn vraag gaat over een melding die ik random krijg op 1 van mijn website's.
Random bedoel ik mee te zeggen dat de code de ene keer wel goed uitgevoerd wordt, en (bijvoorbeeld) een dag later niet meer.
Het gaat om dit stukje code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim MySQL As String MySQL = "Select * from poll order by id DESC" Dim MyConn As New MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection(strConn) Dim ds As New DataSet Dim Cmd As New MySql.Data.MySqlClient.MySqlDataAdapter(MySQL, MyConn) Cmd.Fill(ds, "poll") |
Wat het meestal wel goed doet, maar soms krijg ik deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. Line 34: Cmd.Fill(ds, "poll") Stack Trace: [NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.] MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.Configure(MySqlConnection connection) +20 MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.Open() +276 System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +121 System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +137 System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, String srcTable) +83 Snoesie_Default.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in C:\Inetpub\wwwroot\website\Default.aspx.vb:34 System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99 System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47 System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1061 |
Start ik de server opnieuw op, dan kan hij het zo weer een paar dagen doen... maar ik stuit toch elke keer weer op die error.
Ik heb gezocht op het web, maar kan er niet wijs uit worden. Het vage vind ik dat het de ene keer wel goed gaat, en de andere keer niet. Op een andere website op de zelfde server, werkt exact de zelfde code dan wel weer goed.
Misschien kunnen jullie mij helpen... Ik voel me echt een