Toon posts:

[BF2/SP/BF2142] Crash naar desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik ben nu al 2 dagen aan het zoeken naar een oplossing maar tevergeefs.
Ik heb zo juist een nieuwe pc gekocht.

Mijn Config is:

Mainbord: Striker Extreem (bios versie 1004)
CPU: intel core 2 duo E6600 (zonder OC dus nog altijd op 2.4Ghz)
Geheugen: Corsair DDR2 Twin2X 6400 2048mb
3D: ASUS 8800GTX (driver: Winvista64.101.70-[Guru3D.com])
Sound: Creative Sound Blaster X-Fi Elite Pro (driver versie 2.13.12)
Voeding: Coolermaster iGreen 600W
Besturingssysteem: Windows Vista 64Bit

Op een bepaald moment crasht bf2 /bf2 special forces en zowel bf2142 terug naar desktop en heb totaal geen idee wat het probleem is.
Hij geeft ook totaal geen foutmelding of error aan.

Wat ik doe:
Ik start de game.
Het spel laadt normaal, zelfs tot op het menu.
Maar als ik het geluid wil aanpassen dan crasht hij onmiddellijk terug naar mijn bureaublad.
Ook als ik een solo of multiplayer game wil starten doet hij weer het zelfde als het punt hier boven (niets dus).
Wat mij wel opgemerkt is, is dat hij geen muziek afspeelt in het menu (heb ieder spel al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, normaal moet je juist met een clean install muziek krijgen in het menu, wat ik dus niet had).
Ik heb dus het vermoeden dat dit iets met mijn geluidskaart te maken heeft.
Zijn er misschien mensen die dit zelfde probleem hebben gehad of het fenomeen kennen?!
Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en ik hoop da er zo snel mogelijk een oplossing kan gevonden worden.

VG.
Xyza

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 16:13
CTD ken ik wel maar dat gebeurd bij mij eens in de 50 rondjes en dan midden in een ronde. Ook geen foutmelding. Maar ik denk dat het nog aan Vista met de driver support van diverse onderdelen uit je systeem en dan vooral je X-fi. In XP zul je dit probleem denkik niet hebben.
Misschien even XP erop gooien en dan testen dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je hardware ligt, (CTD ligt bijna altijd dat drivers).
Heb je in andere games ook last van dit soort of andere problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had last in supreme commander maar dit lag aan mijn 8800gtx driver en mits ik die laatste driver heb geïnstalleerd is die ook onmiddellijk verdwenen zoals hij er gekomen is.
Voor de rest heb ik nog geen problemen ondervonden.

Verwijderd

Topicstarter
k het is al laat dus ik hoop dat er morgen wat meer mensen hier (mischien en hopelijk) een oplossing op weten.

verder nog een goede nachtrust voor de mensen die hier nog online zouden zijn.

PS: verdere reply's zijn zeker welkom

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zoals al meer mensen zeiden: zet er eens windows xp op. vaak gewoon een driver issue (tsja je zou 3 jaar na de release van een os eens een driver maken he :+)

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 14:16
Check anders deze link ff, http://support.ea.com/cgi...WdlPTM*&p_li=&p_topview=1

Drivers update en je directx opnieuw installeren wil ook wel eens helpen alhoewel het niet helemaal weggaat ben ik bang. Heb er zelf ook nog last van af en toe terwijl ik toch echt alles geupdate heb, draai XP btw.

Verwijderd

Topicstarter
Fonzie27 schreef op maandag 09 april 2007 @ 03:03:
Check anders deze link ff, http://support.ea.com/cgi...WdlPTM*&p_li=&p_topview=1

Drivers update en je directx opnieuw installeren wil ook wel eens helpen alhoewel het niet helemaal weggaat ben ik bang. Heb er zelf ook nog last van af en toe terwijl ik toch echt alles geupdate heb, draai XP btw.
danku, ik zal het eens proberen en zal je iets laten weten of het werkt.

• Fonzie27
ben zeer benieuwd, de mijne is na bovenstaande stabiel gebleven en merk geen gekke dingen meer afgezien van de bekende bugs

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vermoede was correct.
Ik dacht van, misschien zijn men drivers van men soundcard niet correct en wat blijkt? Ze zijn niet in orde.
Had alle geluid hardware uitgeschakeld en nu werkt bf perfect (zonder geluid ofc)
Dus nu moet ik daar een oplossing zien voor te vinden

Heb boven staande meerdere malen geprobeerd maar zonder enig resultaat, en over stappen naar XP is geen optie :P vista is een beetje te duur om zomaar al op de hoogste lade van de kas te leggen ;) )

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Deze spellen zijn erg gevoelig op geheugen. Test je geheugen eens met superpi 32M of prime en memtest.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
neen aan het geheugen licht het niet
spel speelt normaal als ik alle geluids hardware uitschakel

• Fonzie27
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:05:
neen aan het geheugen licht het niet
spel speelt normaal als ik alle geluids hardware uitschakel
Toevallig ook onboard geluid aanwezig (neem aan van wel gezien je MB). Anders deze even uitschakelen en je andere geluidskaart verwijderen (ook hardwarematig) en dan weer volledig opnieuw instaleren. Na install je VoiceIP uitschakelen, deze werkt nl. ook niet vlekkeloos.

Verwijderd

Topicstarter
Fonzie27 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 01:10:
[...]

Toevallig ook onboard geluid aanwezig (neem aan van wel gezien je MB). Anders deze even uitschakelen en je andere geluidskaart verwijderen (ook hardwarematig) en dan weer volledig opnieuw instaleren. Na install je VoiceIP uitschakelen, deze werkt nl. ook niet vlekkeloos.
Dat had ik ook in gedachte.
Beide (x-fi en onboard kaart van de striker extreem) kaarten staken in.
Daarom dacht ik dat misschien beide niet samen konden werken.
Heb daarom de kaart die bij de striker was bijgeleverd er uitgenomen en alles van drivers (inclusief de X-fi drivers)er onherroepelijk af gegooid.
Daarna heb ik de laatste nieuwe drivers van creative geïnstalleerd.
Wat blijkt na de installatie??
Probleem is nog steeds aanwezig + extra probleem mijn externe console werkte plotseling niet meer.
Dus heb ik de driver nogmaals een keer geïnstalleerd met het gedacht dat hij misschien niet correct was geïnstalleerd, maar neen.
De driver werkte nog altijd niet correct en men console ook niet.
Ik dan maar terug van af en forums af zoeken.
Tot ik op forum kwam, waar een persoon de hele software zelf een keer onderhanden had genomen om dat creative het zelf niet wou doen OF niet kon.
Ik heb heel de boel eens grondig door gelezen en daar bleken nog andere personen problemen te hebben met deze drivers.
Toch bleef ik twijfelen om dat deze personen niet exact de zelfde fouten hadden.
Ik heb heel de software dan toch maar eens geprobeerd (install van bijna 20min :s kan met vista te maken hebben)
En EINDELIJK na 4dagen was het zo ver.
Men BF2 ging ineens in het menu geluid zonder dat hij terug crashte naar desktop.
+ en extra positief punt: alle software dat je met Windows XP te zien krijgt, krijg ik nu ook te zien en is bruibaar zoals THX-console audio-console opstart-console enz… (die kreeg ik daar voor dus niet te zien)
Mijn console werkt ook terug perfect zoals het hoort.

Hierbij is dus mijn probleem opgelost en kan ik eindelijk genieten van mijn nieuwe aanwinst.
Ik dank Julie allen en ik dank vooral de persoon “YouP-Pax” die de tijd heeft genomen om de software van creative bruikbaar te maken voor iedereen.
Hierbij laat een linkje achter, voor als er iemand geïnteresseerd zou zijn in de software.
http://www.youp-pax.org/v...hp?tid=362&extra=page%3D1 .
Nogmaals bedankt voor alle hulp en tijd hier op het forum.
ps: met VoiceIP heb ik nu geen problemen mee (mischien door de nieuwe software ho knows 8)7 )

Deze mag dus gesloten worden

VG.
Xyza
Pagina: 1