Gainward Bliss 7600GT 256 Golden Sample koelergrootte?

Pagina: 1
Acties:

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 19:17
Ik wil de BLISS 7600GT 256 Golden Sample
7600GT, 256MB 1,2ns DDR-3, AGP bestellen, maar het is mij nou niet duidelijk of de kaart 2 sloten
in beslag neemt.Op de site van gainward staat :Cooling:Fan (Two-slot).
De kaart moet in een Shuttle sb75g2. Op dit moment zit er een x800 gto in met een zalman vf 900 cu koeler in.Dus als de koeler van de gainward alleen maar zo groot is dan maakt het dus niet uit,dan past ie wel.Maar als de bevestigingsplaat 2 sloten in beslag neemt dan lukt het dus niet

Verwijderd

Als ik zo eens naar deze plaatjes kijk, lijkt het er op dat het er maar een in beslag zal nemen:

Afbeeldingslocatie: http://images.thgweb.de/2006/04/26/kaufberatung_ii_neun_weitere_grafikkarten_im_thg_labor/gainward-bliss-7800-gt-pcx-sli.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.roma.ua/images/attention/gainward-vb/bliss7600gtgs-dpk.jpg

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
Waarschijnlijk is het slotplaatje wel 2 slots groot, maar dat maakt toch niks uit(je kunt je Zalman gewoon plaatsen)

• tumbadora
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:30:
Als ik zo eens naar deze plaatjes kijk, lijkt het er op dat het er maar een in beslag zal nemen:

[afbeelding]

en

[afbeelding]
Deze kaart ziet er iets anders uit
http://www.gainward.net/en/product/product_detail_p008.html

• tumbadora
mad-dog schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:31:
Waarschijnlijk is het slotplaatje wel 2 slots groot, maar dat maakt toch niks uit(je kunt je Zalman gewoon plaatsen)
Ja maar als ie 2 slots groot is,hoe krijg ik hem dan in mijn shuttle.(dremelen?) er zit ook nog een soundblaster naast mijn grafische kaart

[ Voor 8% gewijzigd door tumbadora op 09-04-2007 00:55 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 15:09
Mail de freaking shop waar je em wilt kopen, daar zijn ze voor....

Wat zei Van Gaal nou ook alweer ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Vandread op 09-04-2007 01:02 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor informatie over de kaart die je aan gaat schaffen kun je bij de shop terecht.
Dat er 2 slot cooler staat lijkt, als je naar de plaatjes kijkt, gewoon als aanbeveling te gelden zodat je er niet een andere kaart direct tegenaan gaan drukken.
Dat is gewoon niet aan te bevelen.
Maar als je er nu een X800 met Zalman VF900 in hebt zitten heb je vast wel genoeg ruimte, want dat is niet bepaald een 1 slot oplossing ;)
Een 7600 ontwikkeld wat minder hitte dan een dikke 79x0 kaart, alle 7600 kaarten die ik ken hebben een 'normaal' formaat koelelement die 1 slot dik is. Direct daar een kaart tegenaan zetten is niet aan te raden, maar natuurlijk afhankelijk van de situatie kan het mee- of tegenvallen natuurlijk.
Ga uit van een kaart met een koelelement van deze grootte:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/gain-2/gainward-7600gt-front-small.jpg
Wat dus 1 gevuld slot is.

Voor vragen over het model dat je aan wilt schaffen kun je het best bij de shop terecht, zij hebben namelijk het precieze model wat jij wilt aanschaffen op de schap liggen en kunnen vast wel even voor je kijken ;)
*titelfix

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• tumbadora
Nogmaals voor de duidelijkheid ,het gaat mij niet om de koeler grootte maar om het slotplaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.gainward.de/media/files/Images/8194_BP7900GS_256_GS_TV_DD_PM8070.JPG
er zit een zelfde soort slotplaat op de 7600gt.

Verwijderd

Op deze foto lijkt het me duidelijk. Kaart+koeler nemen zowel het slot van de kaart zelf als het slot daaronder in beslag. Wil je dan de koeler vervangen door de VF900 of wat is je bedoeling net? Moet er nog een kaart onder?

Overigens vind ik het wel netjes zo met een ganse beschermingsooster over gans de kaart.

• tumbadora
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 08:57:
Op deze foto lijkt het me duidelijk. Kaart+koeler nemen zowel het slot van de kaart zelf als het slot daaronder in beslag. Wil je dan de koeler vervangen door de VF900 of wat is je bedoeling net? Moet er nog een kaart onder?

Overigens vind ik het wel netjes zo met een ganse beschermingsooster over gans de kaart.
Ik heb een shuttle sb75g2 barebone.
Er zitten 2 sloten op het mobo.Een agp en een pci.
Het agp slot zit helemaal aan de buiten kant.Aan de binnenkant zit dus het pci slot waar nu een
soundblaster geluidskaart in.(is dus bezet)
De Zalman koeler steekt uit mijn barebone naar buiten,dus het gaat mij er niet om of de koeler past.
Het gaat mij dus om het slotplaatje.Ik heb dus geen ruimte voor het dubbele slotplaatje.
Of moet ik het misschien afslijpen.
Mijn vraag in eerste instantie was, of er iemand was die deze kaart in zijn bezit had

• mad-dog
tumbadora schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:05:
[...]

Ik heb een shuttle sb75g2 barebone.
Er zitten 2 sloten op het mobo.Een agp en een pci.
Het agp slot zit helemaal aan de buiten kant.Aan de binnenkant zit dus het pci slot waar nu een
soundblaster geluidskaart in.(is dus bezet)
De Zalman koeler steekt uit mijn barebone naar buiten,dus het gaat mij er niet om of de koeler past.
Het gaat mij dus om het slotplaatje.Ik heb dus geen ruimte voor het dubbele slotplaatje.
Of moet ik het misschien afslijpen.
Mijn vraag in eerste instantie was, of er iemand was die deze kaart in zijn bezit had
Trek je je het slotpaatje er toch gewoon af ?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 15:09
Is het trouwens niet nogal een marginaleupgrade? :P
Is een 7900 of 1950pro ofzo niet veel interesanter :)

Verwijderd

Dat slotplaatje kan je makkelijk de helft afzagen, zodat het geen dubbelslots meer is.
Ik heb wel fotootjes voor je gemaakt van de kaart om het te laten zien, maar helaas pakt mn pc mn mobiel niet :(
(als het wel lukt plaats ik ze alsnog)

• tumbadora
Vandread schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:35:
Is het trouwens niet nogal een marginaleupgrade? :P
Is een 7900 of 1950pro ofzo niet veel interesanter :)
een 7900 gaat niet lukken,want ik heb een agp slot .Een1950 zou wel kunnen
maar dan moet ik weer gaan hakken in mijn shuttle(ik weet dat het kan)
Ik heb een p4 3ghz s478.Dus ik haal niet het volledige uit de 1950

• mad-dog
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:48:
Dat slotplaatje kan je makkelijk de helft afzagen, zodat het geen dubbelslots meer is.
Ik heb wel fotootjes voor je gemaakt van de kaart om het te laten zien, maar helaas pakt mn pc mn mobiel niet :(
(als het wel lukt plaats ik ze alsnog)
Afzagen? Slotplaatje zit altijd gewoon met een schroef vast op de kaart. Kun je em weliswaar niet meer vastzetten in de kast, maar dat lijkt me niet zo'n ramp, zeker gezien de meeste AGP-sloten vaak wel een slotje hebben

Verwijderd

mad-dog schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:52:
[...]

Afzagen? Slotplaatje zit altijd gewoon met een schroef vast op de kaart. Kun je em weliswaar niet meer vastzetten in de kast, maar dat lijkt me niet zo'n ramp, zeker gezien de meeste AGP-sloten vaak wel een slotje hebben
De helft ervan dus hé, zodat je nog één slotplaatje overhoudt en hem goed vast kan zetten.

• tumbadora
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:55:
[...]

De helft ervan dus hé, zodat je nog één slotplaatje overhoudt en hem goed vast kan zetten.
Aha jij hebt er dus een

Verwijderd

Was dat nog niet duiudelijk dan :P

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

tumbadora schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:50:
[...]

een 7900 gaat niet lukken,want ik heb een agp slot .Een1950 zou wel kunnen
maar dan moet ik weer gaan hakken in mijn shuttle(ik weet dat het kan)
Ik heb een p4 3ghz s478.Dus ik haal niet het volledige uit de 1950
Even voor de duidelijkheid. :)

Een 7900 gaat zeer zeker wel! Kijk maar naar de Gainward 7800GS+ dat is een onvervalste 7900GT gebridged naar AGP. ;)

Echter komen deze wel standaard met een dual slot oplossing.
(Voor foto's zie mijn signature maar...).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• tumbadora
[quote]Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:01:
[...]

Was dat nog niet duiudelijk dan :P
[/quote
Ja hoor,ik had in een vorig topic al gezien dat je er een had besteld,maar je had hem toen nog niet binnen.Mijn vraag was dan eigenlijk ook wie er eentje had,en jij hebt er eentje.
Kan je me iets meer vertellen.Bevalt ie?heb je hem al overklokt?en hoe zit het met het geluid van de fan?En klopt het dat het een slotplaatje is voor 2 sloten?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/2m425wi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/2gwhoax.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/46ykfg1.jpg
De foto's zijn gelukt nu ;)
Zoals je ziet, is het mogelijk om de helft af te zagen zodat het maar één slot in gebruik neemt.

Over de kaart:
Ik ben zeer tevreden.

+ snelheid standaard 575/1500 (met 1.1 ns geheugen! niet 1.2 zoals vermeld)
+ zeer stille fan (mn oude 6800nu was veel lawaaiger) ik hoor het ook niet boven de 120mm fan uit van mn voeding
+ rood pcb?
+ goede prestaties (beter dan mn oude 6800nu)

- duurder dan de normale 7600gt
- geen games meegeleverd

• tumbadora
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De foto's zijn gelukt nu ;)
Zoals je ziet, is het mogelijk om de helft af te zagen zodat het maar één slot in gebruik neemt.

Over de kaart:
Ik ben zeer tevreden.

+ snelheid standaard 575/1500 (met 1.1 ns geheugen! niet 1.2 zoals vermeld)
+ zeer stille fan (mn oude 6800nu was veel lawaaiger) ik hoor het ook niet boven de 120mm fan uit van mn voeding
+ rood pcb?
+ goede prestaties (beter dan mn oude 6800nu)

- duurder dan de normale 7600gt
- geen games meegeleverd
Dankjewel Ik weet genoeg

Verwijderd

Ga je hem wel of niet kopen?

• tumbadora
wel kopen.Je foto,s waren duidelijk.Ik zou ook nog wel eventueel voor een 7800 bliss gs van gainward kunnen gaan(heeft ookeen slotplaatje voor 2 sloten)
Maar je moet toch ergens je grens trekken

[ Voor 3% gewijzigd door tumbadora op 09-04-2007 13:45 ]

Pagina: 1