Toon posts:

cdrom als slave naast je udma 100 hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan dat kwaad? ik bedoel dus, het zal best werken, maar is het ook nadelig tov de snelheid of stabiliteit?

heb een msi k7t pro2-a met 2 udma 100 controllers en wil eigenlijk me 48x cdrom als slave naast me hd zetten zodat me fikker in zn eentje master kan spelen op kanaal 2.

Verwijderd

je HD zal dan op ATA33 werken, als ik het goed voor heb,
dus hang die CD-rom als slave achter je brander zou ik zo zeggen

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
heb je op een msi niet ook nog udma 66 connectoren? -> via

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

met een beetje pech schakelt je disk zelfs naar pio modus terug. Niet doen zou ik zeggen.!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm maar ik heb nu een beetje probleempjes met het branden van cd's...

Heb 2 UDMA100 kanalen, verder nix. Nu is dus me HD master op 1 en op 2 zitten me brander (master) en cdrom (slave). Als ik on-thw-fly copy doe wil dit soms welles niet goed gaan... (buffer underruns)

Verwijderd

Het maakt niets uit als je je fikker en je cdrom op een apart ata 100 poortje hangt die hele poort werkt dan alleen niet op ata 100 maar op de snelhied van de cdrom spelers. Maar als je hem aan je HDD hangt gaat die langzamer werken. Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel, dus niet een cdrom en een ATA 100 schijf bijelkaar hangen is heel fout.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik al maar ik wilde het toch even zeker weten aangezien het ook niet echt prettig is om een brander en cdrom op één kabel te hangen in het geval van het maken van 1-1 kopien...

Verwijderd

Moet je ook een asus a7v kopen, heb je vier poorten, twee ata100, en twee standaard:)
Pagina: 1