Toon posts:

[XP] XP Pro SP2 (NL) op HP Pavilion dv6248eu

Pagina: 1
Acties:
  • 1.126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik zit met het volgende probleem en kan tot nu toe nergens een oplossing vinden. Voor kort heb ik een HP (Pavilion dv6248eu) aangeschaft voor mijn stage bedrijf. Gezien wij nog niet werken met Windows Vista en ook nog niet van plan zijn dit in te gaan voeren hebben alle computers standaard Windows XP Pro met SP2 (en de benodigde updates natuurlijk).

Nu dat Windows XP is geinstalleerd, blijkt dat HP geen drivers ter beschikking stelt voor deze machine onder Windows XP. Ik kan ook nergens anders alternatieve drivers vinden.

Is er iemand die mij hier uit de brand kan helpen?

Zie voor meer informatie ook;

Driver lijst XP: http://h10025.www1.hp.com...l&product=3366731&lang=nl

Driver lijst Vista: http://h10025.www1.hp.com...l&product=3366731&lang=nl

Alvast bedankt,

Fijne paasdagen!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:36

wontcachme

You catch me? No you wont

Bedoel je bijvoorbeeld gewone videokaart drivers of special hp drivers?

Voor gewone xp drivers kan je everest gebruiken en dan per hardware component zoeken naar de drivers.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel inderdaag componenten zoals de videokaart, wireless lan, lan, modem enz.

Everest dus? Zal het eens opzoeken, nog meer mensen tips?

In ieder geval alvast bedankt!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Een vlugge blik op die lijsten geeft mij de indruk dat de Vista lijst langer is omdat in Windows XP een aantal van die drivers al ingebouwd zitten. Ik kan het mis hebben hoor, maar waarom maak je niet eerst een image van de Vista installatie, en probeert dan gewoon XP?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
@pinockio Goed voorstel alleen helaas te laat, Windows XP staat er al op. Maar Vista heb ik zonder meer nog een CD van liggen geen probleem.

In windows XP krijg ik een elle lange lijst van componenten die niet worden ondersteund, en dus het bekende vraagteken laten zien!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

offtopic:
Even offtopic, maar waarom koop je consumenten laptops aan voor een bedrijf? En houd je wel rekening ermee dat voor een bedrijf het hebben van legale software erg belangrijk is? Downgraden van een OEM versie zonder dat je een VLK editie hebt is vaak niet toegestaan en een Vista Home komt volgens mij niet in aanmerking voor een VLK licentie :)

In ieder geval - volgens mij is het typenummer dat je gebruikt te specifiek danwel te generiek, dus kijk eens rond op de omringende pavilion modellen om te zien of je daar interessantere drivers tegen komt die wel werken? :)

Verwijderd

Topicstarter
ben wel al het volgende wijzer geworden;

De volgende drivers kunnen worden gebruikt (dv6248eu);

- SP34152A
- SP34200
- SP33411
- SP33537

Het enige wat dan nog aan componenten niet wordt herkend is;

- Base system apparaat 3x
- Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio
Pagina: 1