Toon posts:

TV Tuner voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 3.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben opzoek naar een TV Tuner voor mijn laptop. Heb vroeger een Pinnacle PCTV PRO pci kaart gehad. Had hier veel problemen mee (met name blauwe schermen). Een jaar of 2 later overgestapt naar Hauppauge PVR-150. Deze kaart werkte perfect en zal het nu nog wel goed doen. Enige probleem is dat mijn computer niet meer werkt.

Nu heb ik 2 laptops staan en was benieuwd of je hier ook redelijk TV op kon kijken. Mijn avontuur begon met een Pinnacle PCTV analog USB, nadat ik hier de software van had geinstalleerd begonnen de problemen. Eerste blauwe scherm! Toch maar verder gegaan en ik kreeg beeld maar nadat ik via time-shift weer verder wilde kijken kreeg ik weer het blauw gekleurde scherm voor me. Volgende dag gelijk maar terug gebracht en opzoek gegaan naar een andere tuner.

De volgende kaart was een MSI Digivox. Deze tuner werkte goed, jammer genoeg heel traag en de software was niet echt gebruiksvriendelijk gemaakt. Na hier een dag mee gestoeid te hebben ook maar weer terug gebracht omdat ik gewoon gek werd van de software.

Ik sta nu op het punt om een Hauppauge PVR-USB2 te kopen en wil graag weten of dit een goede beslissing is of dat ik beter een andere kan kopen.

Ik wil met deze tuner tv kijken (duhhh). Graag een hardwarematige MPEG encoder erin zodat ik ook nog redelijk kan opnemen. Voor de rest een afstandsbediening, altijd makkelijk, en als het kan ook graag een TeleText functie ingebouwd.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
bump?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[off-topic]
Is die pvr150 een low profile kaart?
doe je hem nog weg :$
[/offtopic]

Verwijderd

Sowieso hoort je vraag imo beter thuis in Audio, Video & HiFi.
In dat forum staat ook het topic Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II, waarin de door jou genoemde tuner genoemd wordt. Verder is het raadzaam om reviews op te zoeken via google, want die zijn er! :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Als je een goede stick hebt met brakke software, dan zoek je er toch andere software bij :) ?
Zoiets als ChrisTV bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:29:
[off-topic]
Is die pvr150 een low profile kaart?
doe je hem nog weg :$
[/offtopic]
Nee, is geen low profile kaart helaas

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die PVR-USB2 is een top kaart. Alleen nog maar lovende reacties van gehad van klanten die hem hebben gekocht. Enige nadeel was het prijskaartje, maar werkt perfect, ook in Windows Mediacenter (zowel XP als Vista) heb ik me laten vertellen...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anders ga je het ding toch gewoon bij de mediamarkt halen en als ie niet bevalt breng je hem binnen een week terug :? Daar zijn dat soort garanties nou precies voor uitgevonden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb die Hauppauge PVR-USB2. hij was zeker duur, maar ik heb helemaal geen last gehad van blauwe schermen. je moet wel een redelijk snelle pc hebben ondanks dat er een hardwarematige encoder in zit.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zou de een standaard USB tuner kopen met de features die je wilt en daarnaast de goede software zoeken. Heb nog niet vaak echte goede bijgeleverde software gekregen bij een TV-kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Malsain op 10-04-2007 22:52 ]

Pagina: 1