Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Contactpersonen Outlook exporteren naar Windows Mail

Pagina: 1
Acties:
  • 10.836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11 20:53
Ik zit hier met een probleem wat betreft het adresboek van Oulook 2003.
Op dit moment zijn er zo'n 200 e-mail adressen hierin opgeslagen en sinds vandaag staat er Windows Vista Home Premium op mijn pc. Ik heb de contactpersonen als .pst geexporteert naar een bestand in de hoop dat ik ze eenvoudig kan importeren met Windows Mail.
Zo simpel gaat het helaas niet. Voor zover mij bekend is Windows Mail niet eens bekend met de .pst extensie. Mij restte niets anders dan dan toch maar (tijdelijk) Outlook weer te installeren en ze daar alsnog te importeren. Dat heb ik gedaan, en alle e-mails zelf zijn nu prima geimporteerd in Windows Mail.
Nu de contactpersonen nog. Ik krijg het maar niet voor elkaar, het adresboek kopieëren naar de map Contactpersonen (niet in WM maar gewoon de map Documenten). Erg jammer
Weet iemand hoe ik zonder alles te moeten overtypen de zaak kan omzetten zodat alles te benaderen is vanuit Windows Mail?
Inmiddels zijn al zo'n 20 contacten overgetypt, maar dit is niet bepaald een fijn werkje, bovendien kunnen er typefouten in zitten.

Ik heb trouwens ook een .wab bestand ( te vinden in aplication data/microsoft/adresboek) proberen te importeren vanuit de map Contactpersonen maar te vergeefs.

• BlackWhizz
  • Laatst online: 29-11 21:31
Van msn? gewoon op een andere computer exporteren via msn messenger. En weer in je nieuwe pc importeren.

• Rooster
Nee het gaat om het adresboek (van m'n vader) van outlook, niet van msn.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Als je nu eerst eens kijkt wat er gebeurt als je in WinMail probeert iets te importeren.
Kijk dan heel goed naar de extensie (het type bestand).

En dan maak je zo'n bestand aan vanuit je Outlook.

Overigens staan dit soort dingen meestal ook erg goed beschreven in de ingebouwde help.

Gewoon dubbelklikken en hopen dat het goed komt heeft volgens mij nog nooit gewerkt met computers ;)

[ Voor 15% gewijzigd door aZuL2001 op 09-04-2007 12:25 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Exporteren en importeren in Tab delimited bijvoorbeeld? Kijk eerst naar welke importformatien Windows mail accepteert, en dan matchen met outputformats ondersteund door Outlook. Beetje gestructureerd aanpakken, zou ik zeggen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rooster
Bedankt voor de reacties! Ik ben nu zover dat ik het kan exporteren naar een formaat waar Windows Mail mee overweg kan. Door middel van deze methode ben ik te werk gegaan:
I did this running Office 2000 on an XP Operating System.
OLD COMPUTER
1. Open Microsoft Office
2. Click "File"
3. Click "Import and Export"
4. Select "Export to a File", click "next"
5. Select "Comma Separated Values(Windows), click "next"
6. Select "Contacts", click "next"
7. Type in where you want to save the file. Click "next"
8. Click "Finish"

On VISTA Computer
1. Open "Microsoft Mail"
2. Click "File"
3. Click "Import", select "Windows Contacts"
4. Select "CSV Comma Separated Values", click "Import"
5. Type in where file is located.
6. Click "Next"
7. Click "Finish"
Het probleem is niet dat het niet geimporteerd kan worden, maar dat de geimporteerde contacten erg rommelig en onbruikbaar zijn geworden. Ik zal het even laten zien met een plaatje.
Zoals te zien is dit niet zoals het hoort.
Een raar punt in het importeren was stap 7. Zomaar op Voltooien klikken gaat niet, ik moet een veld kiezen, meerdere velden kiezen gaat bovendien niet. Een plaatje voor enige verduidelijking.

• Rooster
*kick*

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Dan schoon je toch eerst je verkregen export csv bestandje op ?
Kom, een beetje zelf wat proberen kan geen kwaad.

En let op de regional settings, want dat wil ook nog wel eens verschil maken.

[ Voor 26% gewijzigd door aZuL2001 op 10-04-2007 23:54 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of tab delimited gebruiken, zoals al eerder aangegeven. Ga dus eerst zelf aan de slag, en probeer een beetje logisch na te denken. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rooster
Sorry dat ik nogal lui overkom maar toch bedankt, het is inmiddels gelukt :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dutch-Hane schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:56:
Sorry dat ik nogal lui overkom maar toch bedankt, het is inmiddels gelukt :)
Kun je nog aangeven hoe je het gedaan hebt? Dat kan dan weer van pas komen voor andere mensen :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zal dit topic nog even aanvullen voor de volledigheid, ben hetzelfde probleem vandaag ook tegengekomen.

In Outlook exporteren naar een Excel bestand en vervolgens in Excel het bestand opslaan als CSV bestand werkt het vbeste. Het is wel even prutsen om alle veld verwijzingen goed te krijgen maar daarna is het klaar!
Pagina: 1