Beste medetweakers,
Ik ben bezig om een thema te ontwikkelen voor een op e107 gebaseerde website. Ik heb echter een probleem waar ik tegenaan loop en vooralsnog alleen vervelende 'hacks' heb kunnen vinden als oplossing.
Het probleem is dat ik een afbeelding wil herhalen tot onderaan de browser. Echter lukt me dit niet, omdat de afbeelding alleen herhaalt wordt tot het laatste stukje tekst. Een oplossing om een vast aantal pixels in te stellen is dus niet mogelijk in verband met de variabele hoogte, en 100% werkt dus niet.
De code is de volgende:
theme.php
style.css
Ook heb ik al een andere achtergrond ingesteld, aangezien deze pagina gecentreerd wordt weergegeven. Het gaat om deze website als het handig is om het voorbeeld te bekijken: Below 0°
Ik ben bezig om een thema te ontwikkelen voor een op e107 gebaseerde website. Ik heb echter een probleem waar ik tegenaan loop en vooralsnog alleen vervelende 'hacks' heb kunnen vinden als oplossing.
Het probleem is dat ik een afbeelding wil herhalen tot onderaan de browser. Echter lukt me dit niet, omdat de afbeelding alleen herhaalt wordt tot het laatste stukje tekst. Een oplossing om een vast aantal pixels in te stellen is dus niet mogelijk in verband met de variabele hoogte, en 100% werkt dus niet.
De code is de volgende:
theme.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $HEADER = "
<div id='rap'>
<h1 id='header'><a href='#' title='e107 v0.7'>".$pref['sitename']."</a></h1>
<div class='post'>
{SETSTYLE=post}
";
$FOOTER = "
{SETSTYLE=default}
</div>
<div id='menu'>
{SITELINKS}
{MENU=1}
<br /><hr /><span class='smalltext'>{SITEDISCLAIMER}<br />{THEME_DISCLAIMER}</span>
</div>
</div>
"; |
style.css
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| body, html {
margin: 0 auto;
background: url(images/bg2.png) repeat;
font-family: Lucida Grande, Lucida Sans Unicode, Lucida, Helvetica, Verdana, Arial, Sans-serif;
text-align: center;
}
a:link {
color: #3F729E;
text-decoration: none;
page-break-after: always;
}
a:visited {
color: #093860;
text-decoration: none;
}
a:hover, a:active {
color: #093860;
}
#rap {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
width: 995px;
height: 100%;
background: url(images/bg3.png)
}
#header {
background: url(images/header.png) repeat-x;
height: 80px;
width: 975px;
margin: 0 auto;
text-align: left; |
Ook heb ik al een andere achtergrond ingesteld, aangezien deze pagina gecentreerd wordt weergegeven. Het gaat om deze website als het handig is om het voorbeeld te bekijken: Below 0°