[PHP] Template Lite

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Topicstarter
Hey,
Ik heb besloten om voor Template Lite te gaan. Deze werkt bijna exact hetzelfde als Smarty en is sneller :)

Alleen nou heb ik een vraagje.
Als ik dingen wil listen (bijvoorbeeld forumreacties) dan moet ik die eerst als een array fetchen uit de database, en vervolgens in mijn template weer met {foreach..} enzo gaan werken.
Dit lijkt me een beetje dubbelop nietwaar? :P

Dus weet iemand of er zoiets als "blocks" bestaan voor Template Lite ? Zoals die ook in TemplatePower zitten.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Saven schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:10:
Hey,
Ik heb besloten om voor Template Lite te gaan. Deze werkt bijna exact hetzelfde als Smarty en is sneller :)
snelheid is relatief
Alleen nou heb ik een vraagje.
Als ik dingen wil listen (bijvoorbeeld forumreacties) dan moet ik die eerst als een array fetchen uit de database, en vervolgens in mijn template weer met {foreach..} enzo gaan werken.
Dit lijkt me een beetje dubbelop nietwaar? :P
templates zijn bedoeld om code en displaycode(html) gescheiden te houden, programmeur in donkere hok te houden en designer geen moeilijke taal aan te smeren
Dus weet iemand of er zoiets als "blocks" bestaan voor Template Lite ? Zoals die ook in TemplatePower zitten.
manual van TemplateLite vertelt vast genoeg, ik ken TemplatePower niet
Alvast bedankt :)
geen moeite

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik heb gekeken op zowel smarty als template lite manual, maar ik kon niks vinden wat er op leek.
Maar ik heb toch gelijk als ik zeg dat het dubbelop is?

Met een "block" was het makkelijker geweest, want nu doe je zowat 2 keer hetzelfde, je list alle results en zet die in een array, vervolgens laat je die array weer listen door de template engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Het is inderdaad dubbel op, maar het dient zijn doel

Eerst vergaar je in je script al je data (query en in mooie arrays stoppen) waarna je in je template deze weer netjes weergeeft. Zo wordt je data wel 2 keer omgezet maar wat je overhoud is templates en code gescheiden :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
_eXistenZ_ schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:57:
Het is inderdaad dubbel op, maar het dient zijn doel

Eerst vergaar je in je script al je data (query en in mooie arrays stoppen) waarna je in je template deze weer netjes weergeeft. Zo wordt je data wel 2 keer omgezet maar wat je overhoud is templates en code gescheiden :)
Oke :) thnx