Toon posts:

Panasonic FZ7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nieuw in deze groep en een leek op fotogebied.
Ik heb nu bijna een jaar de FZ7 en hij bevalt mij goed wat betreft de snelheid van foto's nemen end. Toch heb ik een probleem, wanneer ik even snel een foto wil maken met zoom dan is deze 8 van de 10 gevallen onscherp. Als ik ga spelen met instellingen dan lukt het wel om de foto scherp te krijgen maar de automatische stand moet dit toch ook zelf kunnen? Anders kan je nooit even snel een foto maken. Ook een macro foto maken is me nog niet goed gelukt, ik was dus van mening dat je hier dan eerst de los verkrijgbare macro lens voor moet aanschaffen. Doe ik iets fout? Wie kan mij helpen?
m.vr.gr. André

Verwijderd

De FZ7 heeft een eigen pagina, waar jouw probleem misschien al behandeld wordt...
Het focusprobleem:
-staat de camera niet op MF :X
-wacht je wel op het AF piepje voordat je afdrukt?
-als je bij een groot diafragma na het scherpstellen opnieuw je compositie bepaald kan je focus 'verlopen' zijn.
Enige ideetjes die mogelijk kunnen helpen, heb zelf geen ervaring met deze camera maar in bovenstaande link zullen collega-gebruikers je wellicht verder kunnen helpen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat versta je onder foto maken met zoom?
Als ik me niet vergis is de FZ7 ook voorzien van een behoorlijke zoom mogelijkheid (10x ofzo?!?).
Heb je de image stabilisatie wel aan staan? Beweging is funest bij het fotograferen als je ver hebt ingezoomd. Gun je de camera wel eerst de tijd om te focussen? (Dus niet direct doordrukken met ontspannen, maar eerst even half om te laten focussen. Gun de camera de tijd, en kijk ook even of het scherp is of niet).

Verwijderd

Topicstarter
De FZ7 heeft een zoom van 12x, dus behoorlijk. Ik wilde laatst om een bepaalde reden foto's maken van mijn schoorsteen op dak maar kon deze niet scherp krijgen in de automaat stand. Ik moest echt gaan stellen met diafragma end. om een scherpe foto te krijgen. De image stabilisatie staat volgens mij wel aan maar hiervoor zal ik voor de zekerheid nog even de handleiding raadplegen. In ieder geval dank voor je hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Henkert ook bedankt voor het meedenken. De eigen pagina wist ik nog niet, ga hier eens een avondje voor zitten lezen. Camera staat niet op MF en een piepje komt er niet. Maar ik kan eerst even weer aan de studie.