Sinds een half jaartje draai ik Gentoo op mijn laptop, en sinds een week of 2 verspringt de tijd van mijn bak.
De datum springt voor zover ik heb gecontroleerd altijd naar 28 april 2007, en de tijd wil nog wel verschillen. Voor mijn idee is dit vaak een paar uur later dan dat het zou moeten zijn, laat zeggen 2-4 uur. Kan het zijn dat de bios batterij leeg is?
Volgens mij niet want de rest van de instellingen onthoudt mijn bios wel gewoon.
Kan het er mee te maken hebben dat sinds kort ook mijn Gnome clock applet niet meer wil laden (quote:)
Mijn dank is bij voorbaat groot.
De datum springt voor zover ik heb gecontroleerd altijd naar 28 april 2007, en de tijd wil nog wel verschillen. Voor mijn idee is dit vaak een paar uur later dan dat het zou moeten zijn, laat zeggen 2-4 uur. Kan het zijn dat de bios batterij leeg is?
Volgens mij niet want de rest van de instellingen onthoudt mijn bios wel gewoon.
Kan het er mee te maken hebben dat sinds kort ook mijn Gnome clock applet niet meer wil laden (quote:)
en zo ja, hoe zou ik deze problemen weer kunnen oplossen want het is zeer irritant (hdd checks die elke keer starten tijdens het booten omdat ze 49690 dagen niet zijn gerunt, kernels die niet willen compilen vanwege een timeskew, enzovoort...)The panel encountered a problem while loading "OAFIID:GNOME_ClockApplet".
Mijn dank is bij voorbaat groot.
[ Voor 6% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-04-2007 23:02 ]
There is no replacement for displacement!