Keybord/Interface error

Pagina: 1
Acties:

• Fred.
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit al enkele dagen te prutsen met een nieuwe bak die ik hier gemonteerd heb.

Hij geeft altijd

keybord/interface error
Press F1 to resume

Nu werkt het wel met een USB keybord, maar ook dan geeft hij die error.
Maar ik wil een PS/2 keybord gebruiken.

Ik dacht eerst wat instellingen in de bios te veranderen, maar alles staat aan en helpt blijkbaar niets.
Daarom heb ik de bios geflasht naar de laatste versie, maar nog steeds die keybord error.

Ik heb op het internat al wat gezocht maar ik kom niet echt oplossingen tegen.
Het moederbord is een Supermicro H8DME-2

Dus ik hoop een beetje dat we hier tot een oplossing kunnen komen.

Alle tips zijn welkom :)

Verwijderd

oke dit kan meerderen oorzaken hebben.
1 jouw toetsenbord werkt niet met die moederbord (ja dit is mogelijk wegens extra functies op het bord. (meestal werkt een trust bordje wel)

2 je ps\2 portje is opgeblazen door de pc aan te zetten en toen je toetsenbord verbinden er insteken.
normaal gesproken reset het zelf met een moderen bord (beveiligt) (p2 borden zijn gewoon dood)
Oplossing? compleet de stroom er af (geen 220volt en ook geen battery van bios)
En dan een paar uur uit laten

• Fred.
  • Niet online
Ik heb al met 2 verschillende toetsenborden geprobeerd, zonder speciale toetsen en rommel op :P

Maar ik zal hem deze nacht ééns laten staan zonder stroom en zonder batterij. en maar hopen dan.

k'zou het erg vinden als er al iets aan is, heb het nu enkele dagen.

• Fred.
  • Niet online
Blijkbaar heeft het niet veel geholpen dat ik hem zonder stroom heb gezet (en de batterij eruit gehaald heb) , ik krijg nog altijd dezelfde error. :'(

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:44

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Wat als je halt on: no errors zet, en dan kijken of het toetsenbord het wel werkt onder het besturingssysteem ?

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

• Fred.
  • Niet online
TagTag schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:33:
Wat als je halt on: no errors zet, en dan kijken of het toetsenbord het wel werkt onder het besturingssysteem ?
Halt on vind ik nergens terug in de bios (raar maar waar) :? Kan dit een andere benaming zijn?
Onder Windows server 2003 werkt er geen PS/2 toetsenbord of muis. enkel als ik via usb iets inplug werkt dat.
Pagina: 1