Toon posts:

HD, ICT en downscaling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nvidia purevideo, powerdvd ultra 7.3 en de laatste nvidia drivers.(6800gs)

Ik probeer er achter te komen op ICT ervoor zorgt dat mijn video gedownscaled word. Mijn tft is namelijk analoog aangesloten.

Op het doom9 forum staat wanneer je geen hdcp hebt en wanneer een hd-dvd een ict flag heeft dat er dan gedownscaled word.

Weet iemand hoe ik erachter kan komen of dit gebeurt? Een snapshot nemen in powerdvd ultra is niet toegestaan met hd materiaal

Verwijderd

Trust me, als je het niet ziet moet je naar de oogarts :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:52:
Trust me, als je het niet ziet moet je naar de oogarts :)
ja doh, ;) ik heb hem ook wel eens aangesloten op de breedbeeld crt in de slaapkamer. Ok het is geen hd scherm, maar je ziet wel dat het mooier is als een dvd or xvid avi. Vraag me alleen af of het gedownscaled word, ja ok opzich wel want de resolutie van me tv is niet hoger dan 1024x768. Maar scaled powerdvd hem al in, en daarna me videokaart nog? Dat zou 2x zijn dan, Dat vroeg ik me af.

Ik heb net een hd-dvd afgespeeld met nero op mijn TFT en de osd aangezet en dan gaf netjes 1080p aan, dus daar zit het wel goed. :)

Verwijderd

in powerdvd rechtermuisknop en "show information" clicke dan krijg je als het goed is te zien of je 1080p afspeelt, meestal staat er dan DDPlus 5.1, VC-1, en een bitrate van gemiddeld 25 Mb/s ;) , zoniet dan heb je de * 480p/i/MPEG-2 (Supplements Only), maar volgens mij wordt die hdcp niet eens gecontroleerd in powerdvd 7.3 weet het niet meer zo zeker... maar goed

succes