Hitachi plasma met Pioneer HDMI - probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215381

Topicstarter
Hoi,

Sinds vorige week heb ik een pioneer dv-696 hdmi dvd-speler in bezit.
Deze wil ik gebruiken icm met mijn hitachi (pd8600) plasma scherm.

als ik de dvd-speler via hdmi aansluit, krijgt de tv wel "een" signaal binnen, omdat het grijs beeld (geen signaal), zwart wordt (480i signaal). echter meer dan zwart beeld krijg ik niet.

- inmiddels heb ik meerdere hdmi kabels geprobeerd, geen resultaat
- mijn pc via dvi-->hdmi werkt wel op de televisie, dus de hdmi ingang lijkt goed
- de dvd-speler via component functioneert wel goed
- de dvd-speler met dezelfde hdmi kabel in de winkel met een andere televisie werkt ook
- ik heb de dvd-speler met het <<- icm power-on knopje geprobeerd te resetten naar de std hdmi settings, maar helaas geen resultaat

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? op de televisie kan ik geen hdmi instellingen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 13:30

Daklem

Audio Nerd

Heb je hem wel eerst aangesloten met scart om de hdmi poort aan te zetten? Anders gaat dit natuurlijk nooit werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
uhm... ben bang van niet, kun je het precies uitleggen, zo ja, dan kan ik wellicht mijn 4 dagen durende zoektocht eindigen :)

bedoel je zoiets:

1 - component kabels loshalen, hdmi kabel loshalen
2 - aansluiten met scart, dvd-speler een keer aanzetten, op pal zetten
3 - dvd-speler uit, hdmi kabel aansluiten
4 - dvd-speler aanzetten met combinatie van power-on en <<-

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 13:30

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 215381 schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:30:
uhm... ben bang van niet, kun je het precies uitleggen, zo ja, dan kan ik wellicht mijn 4 dagen durende zoektocht eindigen :)

bedoel je zoiets:

1 - component kabels loshalen, hdmi kabel loshalen
2 - aansluiten met scart, dvd-speler een keer aanzetten, op pal zetten
3 - dvd-speler uit, hdmi kabel aansluiten
4 - dvd-speler aanzetten met combinatie van power-on en <<-

?
Ergens in het menu van de speler vragen ze hoe je de speler gaat aansluiten (met welke soort kabel).

Je gaat naar het hoofdmenu van de speler > Initial settings > Display (Beeldsettings) > Daarna kun je vanalles ingeven.

Je moet je speler op progressive zetten, en RBG, en hierna kun je een gewenste upscale resolutie ingeven. Heb je een hd ready toestel zou ik hem op 720p zetten.

Hierna hdmi kabel erin. Naar het gewenste hdmi kanaal schakelen op je tv, en voila, hij zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de hdmi settings in de initial settings zijn disabled (grijs) als ik hem via hdmi + scart of component aansluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164319

Anoniem: 215381 schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:10:
Hoi,

Sinds vorige week heb ik een pioneer dv-696 hdmi dvd-speler in bezit.
Deze wil ik gebruiken icm met mijn hitachi (pd8600) plasma scherm.

als ik de dvd-speler via hdmi aansluit, krijgt de tv wel "een" signaal binnen, omdat het grijs beeld (geen signaal), zwart wordt (480i signaal). echter meer dan zwart beeld krijg ik niet.

- inmiddels heb ik meerdere hdmi kabels geprobeerd, geen resultaat
- mijn pc via dvi-->hdmi werkt wel op de televisie, dus de hdmi ingang lijkt goed
- de dvd-speler via component functioneert wel goed
- de dvd-speler met dezelfde hdmi kabel in de winkel met een andere televisie werkt ook
- ik heb de dvd-speler met het <<- icm power-on knopje geprobeerd te resetten naar de std hdmi settings, maar helaas geen resultaat

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? op de televisie kan ik geen hdmi instellingen wijzigen.
je tv ondersteund volgensmij geen 480i over hdmi, meedere tv's hebben last hiervan.

Kan je hem op 480,720 of 1080i zetten op de ab van de dvdspeler, dan krijg je wel beeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-02 15:46
dat is een goed idee, dus aansluiten via component of scart, exact de knoppen/stappen op de ab opschrijven hoe ik bij de hdmi 720p setting kom.
daarna via alleen hdmi aansluiten en de stappen op de a.b. doorlopen.

bedoel je dat?
(dan moeten de hdmi settings overigens wel beschikbaar zijn op dat moment, en niet grijs. wat ik betwijfel omdat het hdmi lampje op de dvd-speler niet brand op dat moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164319

cozzie4d schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:26:
dat is een goed idee, dus aansluiten via component of scart, exact de knoppen/stappen op de ab opschrijven hoe ik bij de hdmi 720p setting kom.
daarna via alleen hdmi aansluiten en de stappen op de a.b. doorlopen.

bedoel je dat?
(dan moeten de hdmi settings overigens wel beschikbaar zijn op dat moment, en niet grijs. wat ik betwijfel omdat het hdmi lampje op de dvd-speler niet brand op dat moment)
Ja op die manier kan, bij mijn dvd speler is het een knop op de ab die realtime switch tussen resoluties. Ik weet niet of de pioneer ook zo werk of je moet zo via menu's gaan. Als het goed is kan je meerder uitgangen tegelijk gebruiken, bij mij is het component+dvi of scart+composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-02 15:46
helaas, geen resultaat.
de hdmi settings (resolutie bv) zijn nog steeds disabled als ik het probeer...

ben ondertussen ook via de hitachi servicedesk bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224058

cozzie4d schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:31:
helaas, geen resultaat.
de hdmi settings (resolutie bv) zijn nog steeds disabled als ik het probeer...

ben ondertussen ook via de hitachi servicedesk bezig
Heb exact hetzelfde probleem met dezelfde TV en DVD, na wat instellingen aanpassen en dit gelezen te hebben is het bij mij gelukt.
Instellingen DVD:
Progressive scan aangezet en instellingen als hierboven omschreven.
De s-video aansluiting eruit gehaald, tv op RGB1 HDMI uit de DVD gehaald en toen ga de tv no signal, direct na deze melding de HDMI weer in de DVD en na een aantal seconden kwam het beeld.

Suc6 :)
Pagina: 1