Toon posts:

[bash] Kijken of bestand volledig geüpload is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bash script geschreven die om de zoveel tijd wat geüploade bestanden gaat verplaatsen naar een andere map.
Waar ik bang voor ben is dat er bestanden worden verplaatst die eigenlijk nog aan het uploaden zijn en vervolgens corrupt raken.

Is er een manier om te kijken of een bestand succesvol geüpload is?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je geeft wel bar weinig informatie. Hoe worden de bestanden bijvoorbeeld ge-upload. Via FTP of via een of ander scriptje? Anyways; je zou eens kunnen kijken naar lsof; maar dat is wel enigsinds zwaar; zeker als er beter alternatieven voorhanden zijn. Welk OS draai je uberhaupt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:51:
Je geeft wel bar weinig informatie. Hoe worden de bestanden bijvoorbeeld ge-upload. Via FTP of via een of ander scriptje? Anyways; je zou eens kunnen kijken naar lsof; maar dat is wel enigsinds zwaar; zeker als er beter alternatieven voorhanden zijn. Welk OS draai je uberhaupt?
Het uploaden gaat via ftp. Ik draai op OS X.

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Tja, je zou je scriptje de bestandsgroottes kunnen laten opslaan, het script een x aantal seconden stilzetten met sleep, om vervolgens de bestanden die nog dezelfde grootte hebben te verplaatsen.

Ik ontken het bestaan van IE.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-12 15:09

PanMan

Spun!

Of bijvoorbeeld eerst een bestandje met een hash van de te uploaden file sturen. (als je invloed hebt op de client side). Dan kan je die vergelijken, en zien of je file compleet (en goed) is aangekomen.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je al gecontroleerd of het uberhaupt lukt om nog-uploadende bestanden te verplaatsen? Ik gok dat het je niet lukt en er dus geen probleem is :)

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Kuhlie schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:33:
Heb je al gecontroleerd of het uberhaupt lukt om nog-uploadende bestanden te verplaatsen? Ik gok dat het je niet lukt en er dus geen probleem is :)
Waarom zou dat niet lukken? Volgens mij kan dat enkel niet op Windows, omdat je daar niet kunt schrijven naar geopende bestanden.

Ik ontken het bestaan van IE.

Pagina: 1