Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

<flamebait>Quake 1 speelt het lekkerst</flamebait>

Pagina: 1
Acties:

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
<flamebait>Quake 1 speelt het lekkerst.

Ik heb zo'n beetje alle terzake doende 1st person shooters op mijn comp staan maar Quake 1 stond er al lang niet meer op (te oud, achterhaald, etc etc).
Nadat ik een nieuwe netwerkkaart in mijn comp had gezet werkte mijn netwerk een beetje tegen.
Als dat het geval is, installeer ik Quake 1 altijd even (lekker makkelijk om te testen en het doet het bijna altijd, ook over een gammel netwerk).
Maar na zo'n 3 uur spelen tegen mijn vechtgenote realiseerden wij ons dat quake 1 helemaal nog niet zo slecht is. In tegendeel, de flow, de "ouderwetse" spanning en nog veel meer, veel meer.
(Mijn oude trouwe 233mhz. kan dat prima aan (duh) i.t.t. bijv UT of Q3).
Wat ik wil zeggen: mooie plaatjes zijn wel leuk maar het gevoel van Q1 is m.i. onovertroffen (en met glquake zijn de plaatjes meer dan om aan te zien en als je speelt valt het over het algemeen het verschil tussen 800x600 of 1600x 1200 toch niet op).
Jammer dat zo'n beetje iedereen Q1 links laat liggen of ,erger nog, gewoon negeert als zijnde te oud of achterhaald of wat voor drogreden dan ook.
Dit wilde ik kwijt.

CU
AKA"id software verdient de nobelprijs voor QUAKE1"ACE
</flamebait>

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Verwijderd

-1 overbodig >:)

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Beet

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 19:55
Ik speel Q1 nog heeel af en toe, maar verkondig tegen mijn vrienden dan ook altijd dat Q1 zoveel lekkerder speelt dan Q2 of Q3.
Voor mijn gevoel is Q2 bijvoorbeeld veel statischer, het springen/vliegen/vallen in Q1 is veel fijner...

Als er mensen zijn die nog Q1 spelen:

Q1_DM7 HOUSE OF CHTON!!!

Het beste deathmatch level aller tijden, beter nog dan The Edge...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Quake 1 is en was zeker geniaal .. en ik heb pas nog Doom II gespeeld. ..dat was ook zeker leuk :)

Maar UT biedt gewoon meer, leukere wapens, betere graphics.. meer sfeer.. Maar het is en blijft appels met peren vergelijken.

Oud is zeker niet slecht.. ik kan mijzelf nogaltijd prima vermaken met mijn C64 en IK+ of BruceLee.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Wat appels en peren vergelijken betreft:
Een porsche rijdt beter dan een lelijke eend.
Een waarheid als een koe.
Maar 120 per uur in een eend is echt spannender dan 160 per uur in een porsche.
Het ging mij erom dat , tot mijn verbazing, Quake 1 na al die jaren nog steeds erg fijn speelt.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zeker, ik speel het nog dagelijks op xs4all. Wel CTF, dus met hook enzo.
Kep een goeie computer maar spellen als CS, Quake 3 en UT kunnen me allemaal niet boeien.
De echte snelheid mis ik in die spellen.

Ik speel wel glquake en dan is het nog best goed te doen.

specs

Verwijderd

Ik speel het nogsteeds errug vaak op de LAN op school.... maar de tegenstand is meestal wel wat té makkelijk... af en toe eens een echte uitdaging.... maar ik ben op school nog nooit verslagen (in 3jaar!!!).... dus doen ik het liever op een gamingLAN....

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Kettrick

Rantmeister!

Het meest roelerende DM level is en blijft voor mij Quake1 DM4

absoluut!,
word op lanparty's nog vrij regelmatig gespeelt.. >:)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Yep net als de oude vertrouwde unreal 1, requires echte skills

• Prophylon
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06-2024
Tis solide, uitbreidbaar, makkelijk te configureren, skills benodigd, designed for network play en snel heheh

Niet om het een of t ander, maar Quake 1 roeleert. IMHO nog steeds (geplaatst in z'n tijd) het beste spel ooit. Ongenadig wat heb ik dat vaak gespeelt, ben het dus met je eens maarja de scene is bijna dood :(

Mocht er iemand nog zin hebben in een warretje, bij deze :) Moek wel ff al mn (ex)clan members uit de sloot halen (including myself) maar lijkt me wel weer eens gaaf.

Hopelijk reageert SemtX nog ens en gaan we de laatste Q-Day doen wheh...

ice[RM]
De Raggende Manne

Ow twas een flamebait... ow heh naja boeiuh :)
* Prophylon doet z'n \"Quake 1 forever\" t-shirt aan

Verwijderd

ik speel q1echt heel vaak, maar meestal de single player mode.

er zijn niet veel spellen die dichtbij de sfeer van de eertse quake komen vind ik. single player dan.
qua multy play, vind ik persoonlijk UT wel in de buurt komen.

maar q1 heerst (op mijn pc dan)

Verwijderd

Draait dat ding eigenlijk onder W2K?

Verwijderd

/me speelt alleen maar Q2

heerst zwaar
Pagina: 1