--
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 215371 op 01-11-2009 16:16 ]
Anoniem: 159710
[ Voor 221% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 04-09-2016 20:32 ]
1
2
3
| [list] [*] voorbeeld [/list] |
300 euro is toch niet duur?als ik mijn dure set van dik 300 euro harder wil zetten dan wil ik ook dat de bass mee gaat.
Anoniem: 134818
Niet iedereen geeft duizenden euro's uit aan een setje. Ik vind dat je van 300 euro een kwalitatief goede set mag verwachten.
Had hij ook een logitech Z5500 van kunnen kopen, die is zo sexy
[ Voor 42% gewijzigd door Brent op 08-04-2007 21:30 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
[ Voor 1% gewijzigd door _Eend_ op 08-04-2007 21:30 . Reden: typo's ]
Dus toen heb je die maar gekocht.. Heb je jezelf soms gedwongen om persé bij de BCC een setje te moeten kopen? Kijk in het vervolg wat verder, als je er niet geheel tevreden over bent. Verder, als je goed geluid wilt moet je toch iets meer in verdiepen zodat je weet wat je koopt.Dus ik op naar de BCC, en heb hem daar is even beluisterd.
Er stonden nog meer speakers maar dat klonk vreselijk.
Die Bose klonk het mooist.
Dus toen hem ik hem maar gekocht.
_@/'
Ja, maar dat kun je gewoon met google vinden (hint: Audacity). Echter, aangezien geluid in de praktijk meer blijkt te zijn (bij veel mensen) dan dat soort metingen druk ik op je hart: Als je niet tevreden bent, breng het spul terug. Bose staat er bekend om dat opstellingen in de winkel alleen door hunzelf opgesteld mogen worden (zodat je een overdreven voordelige indruk gaat krijgen). Voor 300 euro kun je veel beter spul krijgen.Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:31:
[...]
ja dat lucht op.
zou graag willen weten hoe ik de frequency response kan meten.
is dat mogelijk met software op me PC?
Ja, maar waarom zou je dat willen?Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:31:
[...]
ja dat lucht op.
zou graag willen weten hoe ik de frequency response kan meten.
is dat mogelijk met software op me PC?
[ Voor 5% gewijzigd door Bertus op 08-04-2007 21:35 ]
Heeft ook een computer!
Een andere opstelling?Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:14:
[...]
Bij dat logitech set van een vriend van mij heb ik daar geen last van.
Dan hoor ik overal in me kamer lage tonen.
[ Voor 63% gewijzigd door FatalError op 08-04-2007 22:45 ]
If it ain't broken, tweak it!
Door met google te zoeken en dan vind je verschillende dingen.Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:50:
[...]
Heb hem geinstalleerd.
Mischien domme vraag, maar hoe kan ik nu de frequency response van mijn speakers meten?
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
[ Voor 28% gewijzigd door jobbel op 08-04-2007 23:14 ]
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Gezien de naam en het consistent fout spellen van inderdaad als inderdaat, kunnen we daar veilig van uitgaanjobbel schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:12:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=48367 <-- toevallig zelfde persoon I assume ?
Denk namelijk dat je daar al een aardig antwoord/tips hebt gekregen ?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Een frequency response meten met Audacity?Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:50:
[...]
Heb hem geinstalleerd.
Mischien domme vraag, maar hoe kan ik nu de frequency response van mijn speakers meten?
Mgv, Hylke
Anoniem: 8819
Anoniem: 74431
Anoniem: 194366
hylkefeenstra schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:32:
[...]
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00303748
dus met die geluidskaart moet hij beter klinken?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 08-04-2007 23:56 ]
Dat is alleen bij de companion 5 ja.Anoniem: 194366 schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:50:
[...]
Die bose speakers worden toch met usb aangesloten? volgens mij gebruiken ze hun eigen in de speaker ingebouwde soundcard. Dus veranderd een nieuwe geluidskaart niets.
(of is dit alleen bij de companion 5)
Correct me if i'm wrong...
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Ik kon het goed merken toen ik overging van tijdelijk onboard naar een pci geluidskaart, met een oude creative 5.1 set.Ruler-Nrg schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:20:
ik verwacht het volgende: 300euro voor een slecht geplaatste set. En een geluidskaart van 12.50euro![]()
Ik heb zelf deze set staan. En ik ben er tevreden over, Maar de man van wie ik hem overnam was er niet zo blij meeechter na het goed plaatsen van de bas-module. Vind ik dit een prima setje. Met een lekker geluid. Door heel mijn kamer. Zorg dat je geluidskaart goed staat ingeseld. En maak geen gebruik van een onboord geluidskaartje
een losse 24bit soundblaster kost 22euro en maakt je geluids zoiezo al beter
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 09-04-2007 01:30 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Anoniem: 143701
InderdaadSeers schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:21:
[...]
Een frequency response meten met Audacity?Dat klinkt een beetje eng. Gelukkig zijn er hele mooie programma's gratis te vinden op het internet waarmee je een meetsignaal kan omzetten naar leesbare data. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik zelf ARTA. Daar kan je een hoop leuke dingen mee. Impedantiemetingen, Watervaldiagrammen, Frequenteplotten, impulsrespons, fase en zelfs T/S-parameters kun je ermee meten. Erg leuk programma is het. Wat je alleen nog meer nodig hebt is een lekker grote ruimte, en een meetmicrofoon, bijvoorbeeld een Behringer ECM8000. Een leuke micversterker er nog graag bij, bijvoorbeeld de Mic100 van Behringer, en je kunt al een hoop. Standaardjes en dergelijke moet je dan nog fixen. Echter, deze dingen zijn nou niet echt voor een spotprijs te krijgen. Misschien is er iemand in je omgeving (ik ben het in ieder geval niet, ik woon ver weg) die een meetset heeft staan en het wel voor je door wilt meten.
Je kunt in ieder geval wel de tuningsfrequentie meten van je subwoofer door de impedantie te meten van de woofer. Dan weet je al iets van het -3dB punt
Oh, en je hebt ook wel wat kennis nodig denk ik zomaar.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Anoniem: 194366
Of een club3d Theatron dts.W3ird_N3rd schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:29:
Dat mensen hier Creative spul aanraden. Voor minder dan 70 euro heb je een M-Audio Revolution 5.1, dan heb je eens een echt goede geluidskaart (binnen het consumentensegment).
Qua speakers is een Logitech S100 zo te horen een stuk beter voor jou. Klinkt best aardig en kost maar 11 euro. Loeihard kunnen ze niet maar lekker klein zijn ze wel. Neem dan ook een goede hoofdtelefoon (heb zelf een Philips HP1000) en je hebt prima geluid.
Da's nu toevallig precies de set die ik heb (alleen heb ik de Revolution 7.1). Ik luister dan ook meestal via de hoofdtelefoon, maar speakers zijn soms ook handig. En Bose, sja, da's volgens mij meer marketing dan product.
Het lijkt me dat je blijkbaar niet veel ervaring hebt met de systemen van Bose. Persoonlijk ben ik geen echte fan van Bose, maar Bose heeft in de wereld van accoustiek een zeer gerenomeerde naam...sterker nog, Bose wordt door veel bouwers van instrumenten gezien als de referentie voor bijvoorbeeld stemmen en dergelijke van muziekinstrumenten. Dit is allemaal info off topic en dus ga ik hier niet verder op in, wat ik echter wel wil aanhalen is dat ik vermoed dat je Bose set het wel doet wat het zegt, maar dat je door onvoldoende produktkennis een set hebt waar je jezelf niet ik kan vinden en geloof me, wat Bose betreft ben je of helemaal voor of helemaal tegen.Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:19:
na dit systeem een half jaar te hebben.
valt het op dat het nog veel slechter is gaan klinken dan dat het al was.
die bass klinkt nu vreselijk vervormd.
net alsof die driver helemaal kapot is.
dus maar op laten sturen naar bose en 2 maanden later hem weer terug te hebben.
ik zet hem aan en er is gewoon niks veranderd.
klinkt nog presies zo. VRESELIJK.
ik even die boekjes door gelezen.
en toen viel mij op dat ze het steeds hebben over krachtige lage tonen zonder HOORBARE vervorming....
als ik het goed begrijp vervormd hij wel maar hoor je dat niet.
je bent dat ding aan het opblazen zonder dat je dat in de gaten hebt.
dat is lekker zeg.
Ja? Je kunt gewoon een fourieranalyse uitvoeren, is alles wat je nodig hebt lijkt me?
Nou, een time domain (gating) opgeven lijkt me wel zo handig. Ik weet dan niet hoe je dat gaat oplossen met Audacity. Je wilt eerst een wavje opnemen met roze ruis en deze onder de FFT schuiven ofzo?Breepee schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:59:
[...]
Ja? Je kunt gewoon een fourieranalyse uitvoeren, is alles wat je nodig hebt lijkt me?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq