Bose Companion 3 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215371

Topicstarter
--

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 215371 op 01-11-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568

Of je typt even in een bericht in msn stijl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Nochtans kunnen we in plaats van bolletjes voor die lijst items dus nog niet iets anders in de plaats verkiezen.

[ Voor 221% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 04-09-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52
Misschien zou je het wat overzichtelijker kunnen maken?

Gebruik bijvoorbeeld dit:
  • voorbeeld
code:
1
2
3
 [list]
[*] voorbeeld
[/list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
als ik mijn dure set van dik 300 euro harder wil zetten dan wil ik ook dat de bass mee gaat.
300 euro is toch niet duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Tja ik ben zelf niet zo iemand van boxen enzo. Ik heb altijd oordopjes in omdat me moeder anders langs komt met de mededeling dat ze niet in een oorlogs-zone wil wonen.

Wat ik wel weet is dat op het audiofielen forum hier, de mensen ook niet heel positief tegen over bose staan. Dit setje waar jij nu overspreek overwegend.(surround kan niet met 3 boxen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52
_AuToMaTiC_ schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:26:
[...]

Niet iedereen geeft duizenden euro's uit aan een setje. Ik vind dat je van 300 euro een kwalitatief goede set mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 19:24

MrDrako

nep ict'er

[...]

Had hij ook een logitech Z5500 van kunnen kopen, die is zo sexy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 19:24
Ik zou zeggen, breng terug of verkopen die handel en koop een nette set Chario's of B&W's.

Enne, graag iets beknopter en duidelijker verhaal de volgende keer, en hoofdletters hoeven ook niet: DAT KOMT ZO SCHEEUWERIG OVER!

[ Voor 42% gewijzigd door Brent op 08-04-2007 21:30 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:24

_Eend_

🌻🇺🇦

Je kunt 'm toch ook terugbrengen en je geld terugvragen? Voor het geld van zo'n Bose setje kun je een leuke set die wel goed is kopen. En gebruik eens wat minder enters. Het leest echt irritant zo, en hoofdletters zouden ook niet overbodig zijn trouwens. (maar je kunt ook overdrijven)

Maargoed, je bent je ei nu kwijt. Lucht het op?

[ Voor 1% gewijzigd door _Eend_ op 08-04-2007 21:30 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
---

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 215371 op 01-11-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-06 17:47
Dus ik op naar de BCC, en heb hem daar is even beluisterd.
Er stonden nog meer speakers maar dat klonk vreselijk.
Die Bose klonk het mooist.
Dus toen hem ik hem maar gekocht.
Dus toen heb je die maar gekocht.. Heb je jezelf soms gedwongen om persé bij de BCC een setje te moeten kopen? Kijk in het vervolg wat verder, als je er niet geheel tevreden over bent. Verder, als je goed geluid wilt moet je toch iets meer in verdiepen zodat je weet wat je koopt.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:31:
[...]

ja dat lucht op.
zou graag willen weten hoe ik de frequency response kan meten.
is dat mogelijk met software op me PC?
Ja, maar dat kun je gewoon met google vinden (hint: Audacity). Echter, aangezien geluid in de praktijk meer blijkt te zijn (bij veel mensen) dan dat soort metingen druk ik op je hart: Als je niet tevreden bent, breng het spul terug. Bose staat er bekend om dat opstellingen in de winkel alleen door hunzelf opgesteld mogen worden (zodat je een overdreven voordelige indruk gaat krijgen). Voor 300 euro kun je veel beter spul krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:31:
[...]

ja dat lucht op.
zou graag willen weten hoe ik de frequency response kan meten.
is dat mogelijk met software op me PC?
Ja, maar waarom zou je dat willen?

Zie boven, oa Audacity idd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bertus op 08-04-2007 21:35 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
---

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 215371 op 01-11-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 11:12

Part

Helemaal niets.....

Bose is ook niet mijn merk en ik zou er ook nooit aan beginnen maar de problemen die je hier beschrijft (stap naar links en weg zijn alle lage tonen) hebben niets met Bose te maken.

Dit zijn refelectie's van de muur die het de lage tonen op ene plaats dempen en een meter verderop versterken.
Dit kun je alleen oplossen door de opstelling te veranderen of door de muren te bekleden met absorberende materialen. Een ander merk veranderd hier niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
---

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 215371 op 01-11-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 11:12

Part

Helemaal niets.....

Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:14:
[...]

Bij dat logitech set van een vriend van mij heb ik daar geen last van.
Dan hoor ik overal in me kamer lage tonen.
Een andere opstelling?

Een luidspreker is niet instaat om lagetonen op verschillende sterkte in de huiskamer neer te zetten.
Dit kan alleen door reflectie die het geluid bijna geheel kunnen dempen.
Zelf met een set van 10k zal je een groot verschil horen in lage tonen als je eerst precies in het midden van de kamer gaat staat en vervolgens 20cm van de muur.

Ook zul je nu een groot verschil horen bij de grond of als je rechtop staat.

Het kan ook zijn dat bij de logitech de lage tonen gewoon niet aanwezig zijn waardoor je het met die set niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:08
je moet n microfoon hebben met n vlakke frequentiecurve om te kunnen meten met de pc.
Het is echter bekend dat er flinke gaten in de frequentiecurve van de Bose setjes zitten.. De sub gaat van ongeveer 50Hz tot 200Hz (+/-2.5dB). De satellieten satellieten doen 300 tot 13k Hz (+/-10dB!!!!!!!). Daar zit dus een enorm gat in de frequentiecurve.
Omdat de subwoofer tot 200Hz gaat kan je horen waar hij staat (=niet goed). Zelfs n budget Eltax setje heeft n veel betere frequentiecurve.

[ Voor 63% gewijzigd door FatalError op 08-04-2007 22:45 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:50:
[...]

Heb hem geinstalleerd.
Mischien domme vraag, maar hoe kan ik nu de frequency response van mijn speakers meten?
Door met google te zoeken en dan vind je verschillende dingen.
Misschien er nog wat extra over lezen?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

[...]

Bose Companion 3 voor 300 euro? Dat vind ik duur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-05 06:41
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=48367 <-- toevallig zelfde persoon I assume ?
Denk namelijk dat je daar al een aardig antwoord/tips hebt gekregen ?

[ Voor 28% gewijzigd door jobbel op 08-04-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 13:07
Wat voor geluidskaart gaat het zoiezo over ? of is dit geen set voor de pc ?

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jobbel schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:12:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=48367 <-- toevallig zelfde persoon I assume ?
Denk namelijk dat je daar al een aardig antwoord/tips hebt gekregen ?
Gezien de naam en het consistent fout spellen van inderdaad als inderdaat, kunnen we daar veilig van uitgaan :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 13:07
ik verwacht het volgende: 300euro voor een slecht geplaatste set. En een geluidskaart van 12.50euro :)

Ik heb zelf deze set staan. En ik ben er tevreden over, Maar de man van wie ik hem overnam was er niet zo blij mee :) echter na het goed plaatsen van de bas-module. Vind ik dit een prima setje. Met een lekker geluid. Door heel mijn kamer. Zorg dat je geluidskaart goed staat ingeseld. En maak geen gebruik van een onboord geluidskaartje :) een losse 24bit soundblaster kost 22euro en maakt je geluids zoiezo al beter

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 23-05 23:30
Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:50:
[...]

Heb hem geinstalleerd.
Mischien domme vraag, maar hoe kan ik nu de frequency response van mijn speakers meten?

Mgv, Hylke
Een frequency response meten met Audacity? :? Dat klinkt een beetje eng. Gelukkig zijn er hele mooie programma's gratis te vinden op het internet waarmee je een meetsignaal kan omzetten naar leesbare data. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik zelf ARTA. Daar kan je een hoop leuke dingen mee. Impedantiemetingen, Watervaldiagrammen, Frequenteplotten, impulsrespons, fase en zelfs T/S-parameters kun je ermee meten. Erg leuk programma is het. Wat je alleen nog meer nodig hebt is een lekker grote ruimte, en een meetmicrofoon, bijvoorbeeld een Behringer ECM8000. Een leuke micversterker er nog graag bij, bijvoorbeeld de Mic100 van Behringer, en je kunt al een hoop. Standaardjes en dergelijke moet je dan nog fixen. Echter, deze dingen zijn nou niet echt voor een spotprijs te krijgen. Misschien is er iemand in je omgeving (ik ben het in ieder geval niet, ik woon ver weg) die een meetset heeft staan en het wel voor je door wilt meten.

Je kunt in ieder geval wel de tuningsfrequentie meten van je subwoofer door de impedantie te meten van de woofer. Dan weet je al iets van het -3dB punt ;)

Oh, en je hebt ook wel wat kennis nodig denk ik zomaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
--

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 215371 op 01-11-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 13:53
Sowieso beter dan een onboard. Maar ik zou eerst je speakers een wat verplaatsen... Dat zal de meeste winst opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Aha dat ding
Tja het geluid is niet slecht maar de prijs wel.
Bose is ook niet gemaakt om keihard te spelen maar meer op normaal luister toon terwijl je nog met iemand kan praten die naast je zit terwijl je lekker van een stuk muziek kan genieten.
Bose is voor achtergrond muziek zonder vervorming terwijl zo goed als alle tonen aanwezig zijn wat de drivers kunnen weergeven uit die micro speakers.

Een goeie speakers set heeft geen woofer nodig
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=KVZL71
Logitech Z-10 is een speaker waar ik zelf op oog heb .
Zeer goed geluid zonder gebonk van een kut woofertje.
Als ik echt stuk goeie muziek wil luisteren dan doe ik dat wel met mijn denon versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74431

Ja een 24 bits soundblaster klinkt beter als een 16bit onboard ?.
meest duffe operking die ik ook gehoord heb.
Jij weet niet eens wat voor mobo hij heeft laat staan watvoor onboard audio.
Mijn SB PCI uit 1943 klink met cdtjes een mp3tjes het zelfde als een X-Fi Flutality ultra turbo.
Bettje meer ruis sjah....
Wil wel testen hoor wat beter is mijn onboard Nforce2 Soundstorm of die X-Fi Flutality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Die bose speakers worden toch met usb aangesloten? volgens mij gebruiken ze hun eigen in de speaker ingebouwde soundcard. Dus veranderd een nieuwe geluidskaart niets.
(of is dit alleen bij de companion 5)

Correct me if i'm wrong...

Laat maar,,, maar als ze nu slecht klinken zullen ze met een beter geluidskaart misschien iets beter gaan klinken. Maar verwacht er niet veel van.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 08-04-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
---

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 215371 op 01-11-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 194366 schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:50:
[...]

Die bose speakers worden toch met usb aangesloten? volgens mij gebruiken ze hun eigen in de speaker ingebouwde soundcard. Dus veranderd een nieuwe geluidskaart niets.
(of is dit alleen bij de companion 5)

Correct me if i'm wrong...
Dat is alleen bij de companion 5 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
---

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 215371 op 01-11-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Laatst online: 17-06 11:17

vinnie1908

Appel != peer

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Gebruik die even voor het maken van één posting in plaast van drie. Verschuif je boxen en probeer wat uit

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ruler-Nrg schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:20:
ik verwacht het volgende: 300euro voor een slecht geplaatste set. En een geluidskaart van 12.50euro :)

Ik heb zelf deze set staan. En ik ben er tevreden over, Maar de man van wie ik hem overnam was er niet zo blij mee :) echter na het goed plaatsen van de bas-module. Vind ik dit een prima setje. Met een lekker geluid. Door heel mijn kamer. Zorg dat je geluidskaart goed staat ingeseld. En maak geen gebruik van een onboord geluidskaartje :) een losse 24bit soundblaster kost 22euro en maakt je geluids zoiezo al beter
Ik kon het goed merken toen ik overging van tijdelijk onboard naar een pci geluidskaart, met een oude creative 5.1 set.

Zit weldegelijk verschil in, dus als de topicstarter misschien kan vermelden welke geluidskaart die gebruikt?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AD1988
deze type zit op zijn moederbord onbourd.
Mijn tip voor hem is
Koop een creative audigt se (20euro)
Aan deze kaart heb je voldoende aan voor je game (eax4\5 word ondersteunt onder windows xp)
Of Creative X-Fi Xtreme Audio (50euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

Mentalist

[avdD]

Dat mensen hier Creative spul aanraden. Voor minder dan 70 euro heb je een M-Audio Revolution 5.1, dan heb je eens een echt goede geluidskaart (binnen het consumentensegment).

Qua speakers is een Logitech S100 zo te horen een stuk beter voor jou. Klinkt best aardig en kost maar 11 euro. Loeihard kunnen ze niet maar lekker klein zijn ze wel. Neem dan ook een goede hoofdtelefoon (heb zelf een Philips HP1000) en je hebt prima geluid.

Da's nu toevallig precies de set die ik heb (alleen heb ik de Revolution 7.1). Ik luister dan ook meestal via de hoofdtelefoon, maar speakers zijn soms ook handig. En Bose, sja, da's volgens mij meer marketing dan product.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 09-04-2007 01:30 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143701

Seers schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:21:
[...]
Een frequency response meten met Audacity? :? Dat klinkt een beetje eng. Gelukkig zijn er hele mooie programma's gratis te vinden op het internet waarmee je een meetsignaal kan omzetten naar leesbare data. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik zelf ARTA. Daar kan je een hoop leuke dingen mee. Impedantiemetingen, Watervaldiagrammen, Frequenteplotten, impulsrespons, fase en zelfs T/S-parameters kun je ermee meten. Erg leuk programma is het. Wat je alleen nog meer nodig hebt is een lekker grote ruimte, en een meetmicrofoon, bijvoorbeeld een Behringer ECM8000. Een leuke micversterker er nog graag bij, bijvoorbeeld de Mic100 van Behringer, en je kunt al een hoop. Standaardjes en dergelijke moet je dan nog fixen. Echter, deze dingen zijn nou niet echt voor een spotprijs te krijgen. Misschien is er iemand in je omgeving (ik ben het in ieder geval niet, ik woon ver weg) die een meetset heeft staan en het wel voor je door wilt meten.

Je kunt in ieder geval wel de tuningsfrequentie meten van je subwoofer door de impedantie te meten van de woofer. Dan weet je al iets van het -3dB punt ;)

Oh, en je hebt ook wel wat kennis nodig denk ik zomaar. ;)
Inderdaad

Maar als hij al die kennis al had zou hij ook niet zo snel een BOSE setje kopen hé ;)

En daarbij, als je persé satellites wil zal je altijd een heel frequentie gebied missen. En het is nu niet dat je dat even kan oplossen met een subwoofer die tot 200 Hz gaat...
En niet onder de 50 Hz? Dan mis je volgens mij het punt van een subwoofer, want mijn gewone boxen gaan al een pak lager.

Als je nu je geld probeert terug te krijgen (wat nogal moeilijk gaat worden) en je investeerd 300 euro in een stereo versterker met een paar mooie boxen ben je al een pak beter af. Yamaha/Sony/Pioneer versterkertje met een paar boxen van dezelfde merken, duur kan dat niet zijn en je zult er zeker op vooruit gaan (en waarschijnlijk nog lager als die sub...)

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik heb de topictitle aangepast want alleen maar hoofdletters is bijzonder fout op dit forum. Overigens lukt het me niet jouw topicstart te lezen, het doet me pijn aan m'n ogen en hoofd; zet eens fatsoenlijke zinnen neer en kort het in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

W3ird_N3rd schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:29:
Dat mensen hier Creative spul aanraden. Voor minder dan 70 euro heb je een M-Audio Revolution 5.1, dan heb je eens een echt goede geluidskaart (binnen het consumentensegment).

Qua speakers is een Logitech S100 zo te horen een stuk beter voor jou. Klinkt best aardig en kost maar 11 euro. Loeihard kunnen ze niet maar lekker klein zijn ze wel. Neem dan ook een goede hoofdtelefoon (heb zelf een Philips HP1000) en je hebt prima geluid.

Da's nu toevallig precies de set die ik heb (alleen heb ik de Revolution 7.1). Ik luister dan ook meestal via de hoofdtelefoon, maar speakers zijn soms ook handig. En Bose, sja, da's volgens mij meer marketing dan product.
Of een club3d Theatron dts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumble
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04-2024
Anoniem: 215371 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:19:
na dit systeem een half jaar te hebben.
valt het op dat het nog veel slechter is gaan klinken dan dat het al was.
die bass klinkt nu vreselijk vervormd.
net alsof die driver helemaal kapot is.
dus maar op laten sturen naar bose en 2 maanden later hem weer terug te hebben.
ik zet hem aan en er is gewoon niks veranderd.
klinkt nog presies zo. VRESELIJK.
ik even die boekjes door gelezen.
en toen viel mij op dat ze het steeds hebben over krachtige lage tonen zonder HOORBARE vervorming....
als ik het goed begrijp vervormd hij wel maar hoor je dat niet.
je bent dat ding aan het opblazen zonder dat je dat in de gaten hebt.
dat is lekker zeg.
Het lijkt me dat je blijkbaar niet veel ervaring hebt met de systemen van Bose. Persoonlijk ben ik geen echte fan van Bose, maar Bose heeft in de wereld van accoustiek een zeer gerenomeerde naam...sterker nog, Bose wordt door veel bouwers van instrumenten gezien als de referentie voor bijvoorbeeld stemmen en dergelijke van muziekinstrumenten. Dit is allemaal info off topic en dus ga ik hier niet verder op in, wat ik echter wel wil aanhalen is dat ik vermoed dat je Bose set het wel doet wat het zegt, maar dat je door onvoldoende produktkennis een set hebt waar je jezelf niet ik kan vinden en geloof me, wat Bose betreft ben je of helemaal voor of helemaal tegen.
Ik rijd met een Alfa Romeo GT en hierin zit een geïntegreerd systeem van Bose. Mijn vorige auto was echter uitgerust met een volledig op maat gemaakte audiosysteem en toen ik in de auto stapte en de muziek opzette was ik zeer aangenaam verrast, want Bose is niet mijn ding zoals eerder gezegd. Het geluid was mooi, haarscherp en juist uitgebalanceerd. Mijn grote fout was het volume omhoog jagen, want wat gebeurde er? Inderdaad, de diepte ging verloren uit het geluid en alhoewel het nog steeds bass leverde was het gevoel weg. Ok, had nooit verwacht dat het Bose systeem had opgekunnen tegen mijn vorige audiosysteem, maar op luid niveau stelt het me gewoon echt teleur. Als ik dit echter vergelijk met andere standaard geïntegreerde radio en geluidssystemen in andere auto's is de Bose de situatie meer dan meester, maar voor zo'n naam, zou je verwachten dat het meer moet kunnen en doen. Het probleem is echter al aangehaald in een eerder bericht van dit topic. Namelijk de frequency gap tussen subwoofer en monitorspeakers. Indien Bose het dieptegeluid rechtevenredig laat toenemen met het gevraagde volume gaat dit de ten koste van de lokalisatie. Je gaat horen waar de bass vandaan komt en bovendien gaat dit gewoon overstemmen. Een oplossing dat andere merken gebruiken in kleine satelieten is door een crossover te plaatsen die meer middentonen toelaten en dit door speakers die eigenlijk dienen voor hoge scherpe tonen. Gevolg? Wel, ze verliezen correcte geluidsweergave, maar hierdoor werken ze op bredere band inzake frequentie waardoor men korter nadert op de lage tonen en deze dus weer moeilijker kunnen worden teruggevonden.

De reden waarom jij een goed bass geluid hoorde en de anderen niet die in dezelfde kamer aanwezig waren is enkel en alleen te wijten aan plaatsing. En dit is afhankelijk van de afstand tot de muur en grote van speakeroppervlak. Veel zoeken dus, met soms het risico dat je kamer gewoon niet goed geschikt is voor dat Bose setje. Iets waar Bose trouwens met veel van hun systemen last van heeft. Bose maakt hun speakers voor ruimten binnen bepaalde verhoudingen. Bijvoorbeeld sturen ze geluid uit en moet de reflectie van dat geluid aan je linkerkant zich in een bepaalde tijd op de juiste manier laten reflecteren net zoals rechts. Met andere woorden. Stel dat je welliswaar in rechthoekige kamer zit, maar je bureau staat niet centraal opgesteld, dan vergeet je het maar. En aangezien Bose met de Companion reeks zegt dat het surround aanbied door slecht 2 speakers, mag je er zeker van zijn dat dit echt wel van toepassing is, anders kan men onmogelijk de illusie van surround creëren op geloofwaardige manier.

En de prijs? Ja, dat is Bose, maar om je misschien wat op te monteren, B&O (Bang & Olufssen) lijd aan dezelfde ziekte en dit is nog prijziger.

Mijn raad? Slik die 300€ weg, spaar, denk na wat je wenst en ga luisteren. Ik lees hier om bijvoorbeeld B&W in acht te nemen enzo, maar uiteindelijk wil je PC speakers en ongeacht of je nu een state of the art 24 bit geluidskaart hebt van bijvoorbeeld SoundBlaster heeft het totaal geen zin om naar zulke dure, maar welliswaar goede speakersystemen te zoeken. Ga gewoon naar Logitech, je zal zien dat het aangenamer klinkt dan je denkt en bovendien is het allemaal niet zo critisch waar je wat zet, maar ook hier geld regel om toch centraal van je geluid te zitten om er het meeste van te genieten.

Gunther.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aan Mumble
Over car audio in bose
De audi series hebben ook een bose systeem.
Deze kan je dus kij hard zetten zonder vervorming of dat de laag weg valt.
Bose heeft gewoon veel serie en hoe duurder het word hoe beter de bose word.
In jouw auto zit vermoedelijk een bose van mindere kwalitijd dan die bij audi word gelevert
Voor de audi zijn er twee bose sets leverbaar (1met woofer en 1zonder woofer) wij raden de mensen ook aan voor de duurdere versie van bose bij de verkoop van zo auto.

Verder voor de topix starter.
De beste audio die ja kan vinden voor je pc is een simpele versterker met losse speakers.
Zelf een simpele 2weg speaker kan beter geluid leveren dan welke pc set dan ook.
En ja iedereen die geil op creative\logitech of anderen duren merk van dik over de 100euro .
Voor audio versterkers en speakers heb je ook duurder shit te koop wat weer beter geluid geeft.

Het beste is om langs een romelmarkt\ gebruikte zaak een losse maar simpel versterker en speakers te kopen.
Mijn eigen ervaring is dat alle pc set binnen no time verrot gaan wegens de nieuwe volume knop die dient als aan en uitschakelaar na 2jaar verrot gaan.
Terwijl de sterio versterker rusteige door speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Seers schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:21:
[...]
Een frequency response meten met Audacity?
Ja? Je kunt gewoon een fourieranalyse uitvoeren, is alles wat je nodig hebt lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 23-05 23:30
Breepee schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:59:
[...]

Ja? Je kunt gewoon een fourieranalyse uitvoeren, is alles wat je nodig hebt lijkt me?
Nou, een time domain (gating) opgeven lijkt me wel zo handig. Ik weet dan niet hoe je dat gaat oplossen met Audacity. Je wilt eerst een wavje opnemen met roze ruis en deze onder de FFT schuiven ofzo? :?

Dan krijg je een berg aan reflecties die meet, en dus is je meting behoorlijk nutteloos.
Pagina: 1