[xp][vista] kan hdd niet formatten in xp, wel in vista

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
beste mensen,

gene way ik gedaan heb was het voglende..

de vista dvd in de lade gedaan, en dan de setup gestart in XP, daarna gezet, maak maar een clean install, en de vista install zei: ok, en je oude windows gaat naar windows.old,. zo gezegd zogedaan, en toen ik daarna nog wat dingen uit me windows.old kopieerde naar me program files van "vista" wilde ik die windows.old verwijderen (map was iets van 10GB ruimte, dus dat scheelde toch..)

na alles gedelete te hebbn bleven er 2 bestanden met een japans achtig iets, over, die niet verwijderbaar bleven te zijn, kreeg zelfs een melding van bestand niet gevonden...

ik dus de advanced error scan van ws over de hdd, gedaan, zei: alles is ok..

iig, ik daarna de XP cd d'r in, om de hdd te formateren (in de vista installatie via boot from dvd, was die greyed out :S), kon ik alleen weer de huidige windows in een windows.old zetten :S

dus in die xp setup gezegd format me die hdd, niet de quick mar de normale.... is ie bij 100% zegt ie me: could not format... ik dat nog eens gedaan, weer die melding...

daarna quick format geprobeerd 2x zelfde geklooi, ik daarna vista install dvd, d'r in, ziet de hdd, klik op format: geen error meldingen :S

zit nu gewoon vista op die hdd te installeren??? like: wtf??

iemand enig id wat dit kan zijn?

toch hdd brak? ide controller?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Uh, wat ik mis in je verhaal, wil je nu alleen formateren of ook een nieuwe partitie aanmaken?
Anders partitie weggooien in vista en opnieuw aanmaken in XP.
Waarom wilde je Vista weggooien in eerste instantie?
Kan je een screendump maken van die 2 files die niet weg kunnen?

Verder wel een wazig verhaal, kan je het misschien opnieuw posten, maar dan wat duidelijker?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 20:05
Xp cd opstarten,
ga naar recovery console (herstel konsole, text mode),
mbrfix of fixmbr,
in deze scherm kun je ook formateren, doe eens help typen dan zie je alle mogelijkheden.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Als je Vista installeert vanuit je XP instal, dan worden een aantal bestanden van Vista naar je HD gekopieerd, deze bestanden zijn nodig bij de reboot en bij het opstarten van Vista. Je kunt daarna de HD niet formateren omdat de bestanden die naar de HD gekopieerd zijn (en op dat moment in gebruik) niet verwijderd kunnen worden.

(als dat het niet is, dan komt dat omdat ik je verhaal nogal warrig vind en maar half begreep)

[ Voor 12% gewijzigd door sjolmers op 08-04-2007 21:19 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Dutch2007
probleem 1

pc deed wel eens random vast hangen

dus, ik dacht, ik heb vista installed via XP (als was het maar een "custom" install, niet nieuw dus, en dacht miss zit daar de fout, gene wat ik dus gedaan heb, is de Server2003 cd gepakt die ik van school heb, en wilde de boel formateren, zo gezegd zogedaan, aleen: na die 100% zegt ie me, dat ie de hdd niet kon formateren??? ook bij de quick format zegt ie me dat...

net maar weer de vista dvd d'r in gedaan, en die werkt wel gewoon? kon gewoon die hdd selecteren nu en voor format kiezen, (nu boot from dvd, toen ik dat deed toen vista nog op de pc stond kon dit niet??)

zal strax wel ff screenshot posten van bestandsnaam, en met japans bedoel ik dus niet iets wat ik NIET begrijp, maar als in de tekens zijn onleesbaar;)

• Dutch2007
ik wil gewoon vista op me pc hebben, jij wil Xp, iig jij moet iid flopy maken met sata drivers, of eigen xp cd maken met die drivers intergreren in de cd... (ingeval van gebrek aan floppydrive)

mjah pc loopt tot nu toe weer goed en geen hickups, imge komt d'r asap aan...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb het topic gekaap van Djerique en de reacties daarop verwijderd, Djerique heeft in zijn eigen topic al een oplossing gevonden voor zijn - totaal andere - probleem :)
Pagina: 1