Gedeeltelijk. OEM-bakken bijvoorbeeld hebben een optische sensor aan boor die honderden keren per seconde de rotatie meten, waardoor ze zeer stabiel draaien. Een Soundlabs of JB Systems bak met een snaartje daarintegen zal niet bepaald stabiel geluid geven. Vooral te horen tijdens 'langgerekte' instrumentsessies, bijvoorbeeld strings in een tranceplaat; gaat vals klinken.
De meest stabiele tafels in dat opzicht waar ik van weet zijn SL1200s en die zijn Quartz-aangestuurd (wat overigens ook weer nadelen heeft)
Bullshit; Technics zijn alleen quartz-gestuurd op het moment dat ze op 0% pitch staan en dat hebben OEM-tafels dus ook.
en strict gezien niet direct-drive
Die moet je me eens uitleggen.
Mijn persoonlijke aanrader:
2x Akiyama DJ-4000 Acura incl. speling verwijderen
En dan rippen met dikke rubberen matten erop en draaien gewoon met slipmatten.
Zelf neem ik ook sets op met mijn set (3x SynQ XTRM-1 i.c.m. Ortofon Nightclub E op een Dateq XTC) en dat klinkt perfect. Neem zelfs op een professionele geluidskaart (E-mu 1212M) op, dus als er een probleem met de geluidskwaliteit zou zijn dan zou je dat direct merken. Maar de geluidskwaliteit is dusdanig dat je hem direct op CD kan zetten zonder dat iemand ooit merkt dat het van vinyl afkomt; goed dus.
[
Voor 25% gewijzigd door
TimMer op 09-04-2007 18:01
]