Dit apparaat kan sneller werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb laatst een nieuwe externe harddisc gekocht, alleen nu vanuit het niets krijg ik meldingen van " dit apparaat kan sneller werken".

Ze raden me aan om het in een andere USB 2.0 port te stoppen alleen is het probleem dat ik alleen maar USB 2.0 porten in me laptop heb (Asus A6T)! Ik heb zelf niks veranderd kwa instellingen van de tijd dat hij het nog wel deed.

Het is een toshiba harddisc met password protection zooi, ik kan hem aansluiten en wachten totdat de password protection bij mijn computer komt te staan maar dan loopt alles vast. (password maakt gebruik van een virtual cd, waarop winxp vast loopt.) Even later 4 minuten ofzo kan ik hem wel zien. Daarna kan ik er in werken.

Voor de mensen die bekend zijn met de Toshiba hardeschijven, het lampje was altijd blauw, wanneer hij werkte werd hij rood en blauw doorelkaar. Nu als ik hem aansluit word hij rood en blauw door elkaar totdat hij na 4 minuten toegankelijk is, dan krijgt hij weer zijn blauwe kleur terug.

Maar als ik nu wat wil kopieren word het lampje alleen maar ROOD, en duurt het vervolgens een eeuw om dingen te kopieren. Lees 1 gb duurt ongeveer 30 minuten !! wat vroeger nog geen 2 minuten duurde.

Het mega probleem is dat het mijn back up is van producten die ik niet wil kwijt raken.

Weet iemand wat ik moet doen om dit te verhelpen?

I don't hate you, I nothing you

Verwijderd

Je hebt een USB 1.0 of 1.1 apparaat op dezelfde hub aangesloten. Meestal zijn 2 USB-poorten verbonden op dezelfde hub/controller en delen dus bandbreedte. Als een van de apparaten USB 1.1 is, schakelen alle apparaten terug om compatibiliteit te behouden.

Dus: sluit je externe schijf op zijn eigen USB hub/controller. Dan hoor je die melding niet te krijgen en heb je 480megabit tot je beschikking ipv 12 megabit. :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 22:36
Of test de HD eens met HDtune, de average zou ongeveer iets onder de 30 MB/s moeten liggen voor USB2.0.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

bios checken of usb1 niet geforced wordt? Heb ik wel eens mee gemaakt met stock bios instellingen.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Misschien een driver issue? Heb je de laatste USB 2.0 driver geinstalled?

TT

• ipazza
- Bios kan ik niks zien over USB 1.0/1.1 of USB 2.0.

- Als enige aangesloten werkt nog niet

Heb hem aan een andere pc aangesloten, krijg dezelfde melding !!

Het zit dus in het apparaat...

Iemand enige idee? Of moet ik ermee terug naar de winkel?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 21:57
Bios USB=highspeed wil zeggen USB 2.0 support

[ Voor 4% gewijzigd door Keesk op 08-04-2007 23:29 ]

Verwijderd

Probeer eens een andere kabe. En die 'andere pc' heb je hem daar ook als enig USB apparaat aangesloten? Welke chipset had die PC? (oftewel zijn het wel USB2 poorten?)

Verwijderd

Iets dergelijks heb ik ook gehad met een Toshiba externe harddisk.
In het begin werkte het prima maar van de en op de andere dag verscheen dezelfde USB melding.

Op nog 3 systemen met meerdere kabels geprobeerd maar iedere keer dezelfde melding.
(alle systemem met USB 2.0 poorten)
Uiteindelijk met het apparaat terug naar de winkel(Paradigit) gegaan en een nieuwe meegekregen.

Als je ook op een ander systeem die melding krijgt zou ik er mee terug gaan, ze kunnen snel genoeg zien dat je het niet uit je duim zuigt..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 05:13 ]

• ipazza
Die andere pc is een Intel P4 3,6 ghz op een volgens mij MSI 945 ofzo... Dat weet ik niet zo goed.

Op de doos stond in iedergeval 8 USB 2.0 dingentjes...

Ik ga dan maar ff terug, in iedergeval bedankt !

Pagina: 1