Toon posts:

[Excel] Cellen vergelijk en de juiste waarden selecteren.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers ;)

Ik heb een probleempje met excel wat ik niet kan oplossen. Dit is het probleem ik heb 2 werkbladen op 1 werk blad staat de leeftijd van een medewerker. Op het andere blad staan leeftijden en wat men dan per uur zou verdienen. De bedoeling is dat ik in een aparte cel het loon van een werknemer wil laten zien. Voorbeeld: Jaap is 24 jaar. Iemand die 24 is verdiend 10 euro per uur, dus wil ik in een aparte cel die waarden laten zien. Ik ben tot het gebruik van de functie vergelijken gekomen maar daarna heb ik geen idee hoe ik het verder aan moet pakken. Enige kans dat iemand mij hier mee kan helpen?

Blad 1

-------------------------

Naam Leeftijd
Jaap 24

Blad 2

Leeftijd Uurloon
20 6
21 7
22 8
23 9
24 10

Greets Dave

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat gaat met Vlookup (vert.zoeken in NL). Dit komt elke week wel een keertje voorbij...

Het wordt dus zoiets:
=VLOOKUP(B1;Blad2!A1:B5;2;FALSE)

offtopic:
- 23 is al geen jeugdloon meer. Het is een beetje vreemd dat er verschil tussen 23 en 24 jaar zit.
- Als mensen hetzelfde werk doen, dan mag je volgens mij geen onderscheid maken op loon. Maak dus onderscheid tussen werk en laat oudere mensen meer/moeilijkere dingen doen (Bv ook (correct) telefoon opnemen.)

[edit]
Als je wilt dat oudere mensen ook 10 krijgen, dan moet ;FALSE weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Daos op 08-04-2007 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt! Het werkt nu als een trein.
offtopic:
- 23 is al geen jeugdloon meer. Het is een beetje vreemd dat er verschil tussen 23 en 24 jaar zit.
- Als mensen hetzelfde werk doen, dan mag je volgens mij geen onderscheid maken op loon. Maak dus onderscheid tussen werk en laat oudere mensen meer/moeilijkere dingen doen (Bv ook (correct) telefoon opnemen.)
Had er bij moeten zeggen dat het een voorbeeld was 8)7

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Mooi dat het werkt, al had je dit ook zelf makkelijk kunnen vinden. Er zijn meer dan genoeg topics over vert.zoeken te vinden.

+ een gratis titelfixje; exel --> excel en btw, ook in een startpost is greetz, xxx overbodig :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 10-04-2007 13:35 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland