[usenet] Access denied to your node

Pagina: 1
Acties:
  • 14.606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:23
Denk dat dit subforum de beste plek is voor dit probleem.
Het gaat om geen toegang tot usenet niet het downloaden ervan, hierdoor legaal.

Sinds een paar dagen kan ik niet meer inloggen via Eweka en ook niet via Tweaknews, bij allebei krijg ik de melding Acces denied to your node, deze foutmelding geeft aan dat je gebruikersnaam en wachtwoord niet word geaccepteerd.

Wanneer ik op de verbinding van iemand anders zit is er niks aan de hand, en kan ik downloaden wat ik wil. Echter op mijn eigen verbinding doet hij het niet.

Wanneer ik de standaard newsserver van mijn provider erin zet (news.speedlinq.nl) kan ik wel downloaden. (erg traag alleen, en gebruikt geen gb en ww)

Op dit moment gebruik ik Newsleecher als usenettoegang programma. ik heb grabit en newszbin ook nog geprobeerd maar hierin werkt het ook niet.
Het probleem ligt ook niet aan mijn computer aangezien ik ook geen verbinding krijg op mijn server.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 10:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hmm, na nog een keer doorlezen begrijp ik wat je bedoelt.

[ Voor 217% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 19:44 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
|sWORDs| schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:42:
Je username en wachtwoord zijn op die nieuwsserver niet geldig, bellen met eweka is dan ook de oplossing. Of even je gegevens opvragen. Of bedoel je met verbinding van een ander zijn internet verbinding en niet zijn newsserver?
Met de internet verbinding van iemand anders, ook heb ik tegelijk gekregen met tweaknews EN eweka. Doe tweak samen met iemand die ik ken, hij kan er nog wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Lijkt net als of je provider externe usenetservers afblocked, geen bericht gehad hierover? Bel eens met de helpdesk van hun?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Dukey schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:44:
Lijkt net als of je provider externe usenetservers afblocked, geen bericht gehad hierover? Bel eens met de helpdesk van hun?
a 0,70 p m, probeer het eerst op deze manier op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Bedankt me net dat ik vorige week een firmware update heb gedaan van mijn speedtouch, misschien dat het hierdoor komt.

Ga dit nu meteen uitproberen.

EDIT:
Helaas, heeft niet geholpen :X

[ Voor 14% gewijzigd door Daros op 08-04-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

En wat denk je dat wij kunnen doen voor jouw? Je hebt al heel veel troubleshooting zelf gedaan. Het ligt duidelijk aan je internetverbinding, wat wil je dan nog zelf uitproberen?

Het engiste wat je zou kunnen doen is via een tussenstap, via een pc bij een vriend oid die wel een verbinding kan leggen (verbinding doorsluisen).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Dukey schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:50:
En wat denk je dat wij kunnen doen voor jouw? Je hebt al heel veel troubleshooting zelf gedaan. Het ligt duidelijk aan je internetverbinding, wat wil je dan nog zelf uitproberen?

Het engiste wat je zou kunnen doen is via een tussenstap, via een pc bij een vriend oid die wel een verbinding kan leggen (verbinding doorsluisen).
Had gehoopt dat iemand dit kende ? en wist wat het eventueel zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen zaterdag/zondag. Ik zit overigens bij tiscali. Ik gebruik newsleecher

8-Apr-07 0:55:15 Unable to connect / authenticate server: Eweka @ newsreader41.eweka.nl (Unable to connect (Error: 10061 - "Connection refused").).

08-Apr-07 0:56:33 Unable to authenticate at server: Eweka (502 newsreader41.eweka.nl: Access denied to your node - news@eweka.nl).

[ Voor 3% gewijzigd door AleSyS op 09-04-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
AleSyS schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:30:
Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen zaterdag/zondag. Ik zit overigens bij tiscali. Ik gebruik newsleecher

8-Apr-07 0:55:15 Unable to connect / authenticate server: Eweka @ newsreader41.eweka.nl (Unable to connect (Error: 10061 - "Connection refused").).

08-Apr-07 0:56:33 Unable to authenticate at server: Eweka (502 newsreader41.eweka.nl: Access denied to your node - news@eweka.nl).
Weet je al iets meer wat het zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 08:34
VerkerkSander schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:41:
[...]

Weet je al iets meer wat het zou kunnen zijn ?
misschien eens progjes als ping, tracert e.d. proberen. Misschien blijkt daat iets meer uit of het in de verbinding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 23:12
Als jij nu 3 uur lang bezig bent met allerlei fratsen, om te kijken of het is opgelost (als het al op te lossen is), of even de helpdesk belt, 5 minuten a 70 cent en voor 3.50 euro (misschien wel minder, of meer natuurlijk) kwijt bent. Wat is dan voordeliger? (aannemende dat jij niet voor 1 euro per uur ergens werkt ).

Bottomline: bel gewoon de helpdesk. Als hun je geblokeerd hebben doe je al deze moeite voor niets.

edit: Eventueel zou je nog op een 2e pc kunnen kijken (of via virtual pc / machine ) of het aan je XP installatie ligt. Maar zo te zien ligt het 'probleem' bij je provider.)

[ Voor 17% gewijzigd door mrFoce op 09-04-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Doe tweak samen met iemand die ik ken, hij kan er nog wel op.
Om te zorgen dat niet meerdere mensen hetzelfde account gebruiken wordt misschien het IP adres gecontroleerd. Dan zou dat betekenen dat het adres van je vriend geregistreerd is, en niet die van jouw, waardoor jij er niet meer bij kunt (tot je vriend er lang genoeg mee ophoudt).

Let ook op dat je maar een beperkt aantal connecties kunt maken, als je vriend bezig is, zul je dus ook op het aantal connecties moeten letten (ongeacht of het IP gecontroleerd wordt).

Dat het bij 2 providers in 1x gebeurt is wel opvallend, maar het kan ook dat ze van dezelfde 'wholesale' partij gebruikmaken. Als die wholesale partij dan zo'n extra check heeft ingebouwd kan het bij beide dus in 1x veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Vanaf hoeveel IP's mag je simultaan verbinden bij TweakNews / Eweka? Het kan zijn dat er nog een connectie open staat op een ander IP :) (en dat dan de limit is bereikt :))

Lijkt me trouwens onwaarschijnlijk. Maar het bellen van die helpdesk lijkt me nu even het gemakkelijkst ;)

Edit:
Doe tweak samen met iemand die ik ken, hij kan er nog wel op.
Dan lijkt me het wel ZEER waarschijnlijk. Ik mag met mijn Giganews account ook maar maximaal vanaf 1 IP simultaan verbinden, ik verwacht dat dat ook het geval zal zijn bij Eweka / Tweaknews.

[ Voor 33% gewijzigd door AK47 op 09-04-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je mag bij eweka er 4 tegelijk open hebben :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Boudewijn schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:02:
je mag bij eweka er 4 tegelijk open hebben :)
Ik denk dat je 4 connecties bedoeld? Als het 4 IP's zouden zijn dan zou je je account kunnen sharen met 4 mensen en ik denk dat dat niet helemaal de bedoeling is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

4 connecties. ik share regelmatig met 3 mensen, en datl ukt bij eweka. waarom dan ook niet met 4? ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:19
AK47 schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:06:
[...]
Ik denk dat je 4 connecties bedoeld? Als het 4 IP's zouden zijn dan zou je je account kunnen sharen met 4 mensen en ik denk dat dat niet helemaal de bedoeling is :P
Nee: ik deel ook een eweka account met een vriend en dat werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

gideon82 schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:54:
Als jij nu 3 uur lang bezig bent met allerlei fratsen, om te kijken of het is opgelost (als het al op te lossen is), of even de helpdesk belt, 5 minuten a 70 cent en voor 3.50 euro (misschien wel minder, of meer natuurlijk) kwijt bent. Wat is dan voordeliger? (aannemende dat jij niet voor 1 euro per uur ergens werkt ).

Bottomline: bel gewoon de helpdesk. Als hun je geblokeerd hebben doe je al deze moeite voor niets.

edit: Eventueel zou je nog op een 2e pc kunnen kijken (of via virtual pc / machine ) of het aan je XP installatie ligt. Maar zo te zien ligt het 'probleem' bij je provider.)
De helpdesk is eigenlijk standaard een kwartier wachten :'(

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49

MeNTaL_TO

The future is not set

marcieking schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:04:
[...]

De helpdesk is eigenlijk standaard een kwartier wachten :'(
Nog wel erger omdat het nu leegloopt bij Utrecht (ze mogen geen vaste contracten aanbieden ivm overname KPN).

Maar ik denk dat je peter even contact op kan nemen met GoT user Punica (werkt bij Eweka) en volgens mij was er eerder een blok op Eweka bij Tiscali vanwege het dataverbruik (overigens een reden voor mij NOOIT tiscali te nemen), ik denk ook niet dat je ver komt bij Tiscali, ik zou contact opnemen met Eweka en hun contact op laten nemen met Tiscali.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 10:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het sinds vandaag is, zou het kunnen door het onderhoud wat Eweka heeft gedaan. Er waren problemen met gebruikers van Wanadoo/Orange. Bij hun was het probleem dat de snelheid telkens terugliep van full speed (tot wel 10 mbit) naar 3 mbit of lager. Mogelijk heb je nu last van die aanpassingen, hoewel ik het mij afvraag aangezien Eweka niets verandert zou moeten hebben en het puur bij Orange ligt. Ik doel op dit topic van het Eweka forum. Er is nog een topic over het probleem van Wanadoo/Orange maar volgens dat topic schijnt alles opgelost te zijn.

Meld je anders daar aan, open een topic in algemene vragen en misschien hebben er meer mensen last van. Het forum is eigenlijk niet voor persoonlijke problemen, maar het kan bij meerdere voorkomen van dezelfde provider of andere providers. @Home klanten schijnen het ook te hebben. Hoewel het in dit geval gaat om de snelheid en niet het niet kunnen verbinden. Vraag iig even je gegevens opnieuw aan, tenzij je echt zeker weet dat je goed zit (als je je verbinding deelt met andere, schop ze er dan even af).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 07:59
probeer het anders ook even op het forum van eweka, als je daar ff een goede post maakt ben je weer een stuk verder

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 09:30
Ik zal het eens navragen .. bij tiscali dan ... ik werk daar maar ik heb er nog niets over gehoord tot nu toe...

Mijn shared account met eweka geeft dezelfde melding .. access denied to your node . Ik zit bij casema. .. de casema server doet het wel en xs4all server doet het ook ..

En je mag trouwens wel van eweka je account sharen met 4 ip's. Zolang het maar maximaal 4 connecties blijven totaal per account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 09:30
En dit heb ik gevonden op de Eweka FAQ:

Q: Help, ik krijg de volgende melding:
"502 newsreader27.eweka.nl: Access denied to your node - news@eweka.nl"
A: Controleer de volgende zaken:
- Heb je nog credits op je account? Hiervoor kan je het CONTROL PANEL gebruiken.
- Weet je zeker dat je op de goede newsreader inlogt? Het kan namelijk zijn dat je, als je te laat betaald heb, op een andere newsreader terecht bent gekomen!
Dit lost 99,9 procent van de gevallen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Probleem opgelost...

Toevallig hebben de mensen waarmee ik de verbinding deel allebei op onegveer dezelfde dag account gegevens verandert.. Waren ze alleen vergeten te melden.

sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
VerkerkSander schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:52:
Probleem opgelost...

Toevallig hebben de mensen waarmee ik de verbinding deel allebei op onegveer dezelfde dag account gegevens verandert.. Waren ze alleen vergeten te melden.

sorry
Welke gegevens zijn er veranderd? Ik kom namelijk nog steeds niet op eweka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Hmm ik heb dit probleem nu ook en ik zit op Tweaknews.. Wel vervelend hij wil niks binnenhalen... Alles is betaald en behoor gewoon te kunnen downloaden. Provider van mij is Speedlinq...
Pagina: 1