Bluetooth nog niet standaard op laptops?

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben sinds dit weekend aan het shoppen voor een nieuwe laptop en het valt me op dat Bluetooth standaard niet aanwezig is. Bij de MediaMarkt had slechts 5% de beschikking over onboard Bluetooth? Is Bluetooth aan het uitsterven (zoals de verkoper me kon vertellen?) of is er een andere reden. Oh ja, ken de mogelijkheid van een USB dongle maar wil graag alles ineen hebben, niks geen uitstekende onderdelen.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 13:16
bluetooth is een fantastische uitvinding als alles correct werkt. Probeer maar eens een bluetooth muis te connecteren op een laptop ...
Ik gebruik het enkel voor communicatie tss laptop en gsm :)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bluetooth aan het uitsterven moet ik nog zien, alle telefoons zijn er tegenwoordig mee uitgerust en de duurdere desktopsets (tobo/muis) werken er ook mee. Met de BT 2.0 variant is de snelheid en het bereik omhoog gegaan, want deze draadloze vorm van dataoverdrach ook weer een langere levensverwachting geeft.

Het klopt wel, dat veel laptops hier niet over beschikken: ook hierbij geld dat slechts de duurdere modellen standaard BT hebben. Wel is het soms optioneel voor een paar tientjes.

//edit:
Net als bovenstaande gebruik ik het ook voor communicatie tussen mijn laptop en GSM, en ik moet zeggen dat het geweldig werkt. 1x Pairen en daarna direct contact tussen beiden zodra ze binnen bereik van elkaar zijn. FF snel bestandjes overladen of Outlook syncen werkt perfect :)
Echter is het imho niet echt noodzakelijk, maar meer een handige gadget. BT als eis stellen aan een laptop laat veel kandidaten, zoals ook door jou opgevallen, afvallen.

[ Voor 32% gewijzigd door Neok_ op 08-04-2007 19:25 ]

• hemiparo
  • Niet online
Same here: werkt op een Amilo 7300 (Fujitsu Siemens) maar 512mb en Celeron M is gewoon niet echt snel: zoek dus een snellere machine met in ieder geval WiFi (standaard), grote harde schijf, redelijk snelle processor en dus Bluetooth voor de communicatie met mijn mobiel. Helaas heb ik nog geen site gevonden waar ik mijn eisen kan aangeven en dan uit de uitkomsten gaan zoeken...

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
hemiparo schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:31:
Same here: werkt op een Amilo 7300 (Fujitsu Siemens) maar 512mb en Celeron M is gewoon niet echt snel: zoek dus een snellere machine met in ieder geval WiFi (standaard), grote harde schijf, redelijk snelle processor en dus Bluetooth voor de communicatie met mijn mobiel. Helaas heb ik nog geen site gevonden waar ik mijn eisen kan aangeven en dan uit de uitkomsten gaan zoeken...
neem is een kijkje bij de inspiron 6400 van dell,
bevalt me erg goed en je hebt de optie voot BT, WIFI zit standaard op de laptop ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hemiparo schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:18:
Ben sinds dit weekend aan het shoppen voor een nieuwe laptop en het valt me op dat Bluetooth standaard niet aanwezig is. Bij de MediaMarkt had slechts 5% de beschikking over onboard Bluetooth? Is Bluetooth aan het uitsterven (zoals de verkoper me kon vertellen?) of is er een andere reden. Oh ja, ken de mogelijkheid van een USB dongle maar wil graag alles ineen hebben, niks geen uitstekende onderdelen.
Klinkt als een verkoper die uit zijn of haar nek lult... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Tjah en als je een telefoon met geheugenkaart hebt kun je nog altijd kijken naar een laptop met kaartlezer. Verder als je bluetooth wilt hebben zijn er nog altijd USB-dongles (ook al heel klein tegenwoordig!) en ik denk ook wel PC Cards of PCMCIA kaarten.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Geinig.. Ben ook aan het zoeken. De Dell van kijkshop (had jij toch ook Hemiparo??) begint nu echt uit elkaar te vallen (geen dell meer voor mij).

En ik denk dat het uitsterven van Bleutooth onzin is. Je ziet het juist meer worden.

Ik wil er ook een met bleutooth. Handig met presentaties, waarbij je de telefoon dan als afstandsbediening kan gebruiken. Maar het klopt dat je het nog bij weinig laptops ziet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bleutooth is wel aan 't uitsterven hoor! Bluetooth zie je daarintegen steeds meer random worden.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cyberpope schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:53:
Geinig.. Ben ook aan het zoeken. De Dell van kijkshop (had jij toch ook Hemiparo??) begint nu echt uit elkaar te vallen (geen dell meer voor mij).

En ik denk dat het uitsterven van Bleutooth onzin is. Je ziet het juist meer worden.

Ik wil er ook een met bleutooth. Handig met presentaties, waarbij je de telefoon dan als afstandsbediening kan gebruiken. Maar het klopt dat je het nog bij weinig laptops ziet.
offtopic:
Als je online zoekt kan je beter de e en u omwisselen tot bluetooth :+

Bluetooth is ook fijn voor synchronisatie agenda en adresboek met mijn telefoon. Gelukkig heeft mijn MSI s271 het standaard onboard :)

offtopic:
Edit: weer te langzaam. Je wordt bedankt, CLB 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 08-04-2007 22:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
CLB schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:55:
Bleutooth is wel aan 't uitsterven hoor! Bluetooth zie je daarintegen steeds meer random worden.
Ben ik het echt niet mee eens.
Als je tegenwoordig een telefoon koopt, zit er gewoon bluetooth op. (een model boven de 150 eurii zonder bluetooth is volgens mij bijna niet te vinden :P )

En hoe zou je anders draadloos bestanden over zetten met je telefoon?
Infrarood? nee.. dat is pas aan het uitsterven.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle Apple portables hebben 't al een tijdje standaard ingebouwd zitten. Maar op PC's duurde 't ook nogal een flinke tijd voordat überhaupt een ethernetpoort standaard werd. Dus heb geduld ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• hemiparo
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:25:
[...]

Klinkt als een verkoper die uit zijn of haar nek lult... ;)
Idee had ik idd ook ;) maar kreeg er geen meerdere laptops met bluetooth mee :)
Alex3305 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:57:
Tjah en als je een telefoon met geheugenkaart hebt kun je nog altijd kijken naar een laptop met kaartlezer. Verder als je bluetooth wilt hebben zijn er nog altijd USB-dongles (ook al heel klein tegenwoordig!) en ik denk ook wel PC Cards of PCMCIA kaarten.
Klopt... alleen wil ik perse alles in een, in ieder geval geen dongles of kaarten.
Cyberpope schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:53:

Had idd de Dell van de Kijkshop actie, Inspiron 1100, geen slechte laptop hoor, doet het nog steeds goed als mail en surf machine voor mijn vriendin.

(pfff... alles beantwoord... nu weer verder zoeken... nadeel is dat ik de laptop ook snel wil hebben!)

• CLB
  • Niet online

CLB

gambieter schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:55:
[...]
offtopic:
Edit: weer te langzaam. Je wordt bedankt, CLB 8)7
Whahaha >:) Check gelijk die post onder die van jou, die is pas goed _/-\o_

@ Stijnos: Ik denk dat jij 't niet helemaal begrijpt :+

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 08-04-2007 23:04 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hemiparo schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:01:
[...]
Klopt... alleen wil ik perse alles in een, in ieder geval geen dongles of kaarten.
[...]
Zoals gezegd heeft de MSI s271 onboard bluetooth. Dat is een 12" notebook, maar MSI heeft allerlei notebooks met veel "gadgets". Probeer de M677 eens, daar is een topic over :) .

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja we kunnen denk wel 'n bunch notebooks op gaan noemen die standaard BT bevatten,
maar ik denk dat de TS dan een nieuw en beter topic moet gaan openen ipv dat hier te gaan doen..

Bepaalde Asus modellen bevatten standaard 'n ingebouwde BT module, bij Dell kun je het configgen, bij de high end Zepto laptops zit er standaard BT ingebouwd (heeft zels nog infrarood wat best relaxed is) ook kun je bij Compals (via laptops4u.nl) een BT module in laten bouwen en ga zo maar door...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CLB schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:06:
Ja we kunnen denk wel 'n bunch notebooks op gaan noemen die standaard BT bevatten,
maar ik denk dat de TS dan een nieuw en beter topic moet gaan openen ipv dat hier te gaan doen..

Bepaalde Asus modellen bevatten standaard 'n ingebouwde BT module, bij Dell kun je het configgen, bij de high end Zepto laptops zit er standaard BT ingebouwd (heeft zels nog infrarood wat best relaxed is) ook kun je bij Compals (via laptops4u.nl) een BT module in laten bouwen en ga zo maar door...
Mee eens. Nog beter: de TS kan nu zelf gaan zoeken met deze tips ;) . Alleen moet je dan niet naar de MediaMarkt gaan, en zeker niet met de verkopers praten. Die moet je alleen vragen waar iets te vinden is, maar niet ondervragen over technische details...

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 08-04-2007 23:14 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde, weinig goedkope laptops met Bluetooth te vinden, behalve bij Dell (waar elk notebook met BT te krijgen is). Raar maar waar: de meeste consumenten lijken liever die losse sticks te prefereren dan iets meer te betalen voor ingebouwd BT. Bij consumentenmodellen is er nauwelijks aanbod met standaard Bluetooth. Aangezien bij sub-€1000 notebooks elke euro telt sneuvelt BT als eerste. Bij business notebooks is de situatie compleet anders en is Bluetooth vrijwel altijd standaard, aangezien die dingen doorgaans gebruikt worden om te syncen met PDA's en Smartphones. Check dus de zakelijke lijnen: Asus F2, Toshiba Tecra, Acer Travelmate, etc.

Overigens, ook bij Apple heeft het jaren geduurd voordat BT standaard was in hun minst dure lijn (pas sinds vorig jaar), en: Apples beginnen bij €1200 en daar heeft zo ongeveer elk merk wel BT.

[ Voor 35% gewijzigd door Dreamvoid op 08-04-2007 23:21 ]

Pagina: 1