Toon posts:

Advies: D80 of 18-200 VR?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een D50 en een 18-70 Nikkor en een 70-210 D.
Nu heb ik ongeveer 800 euro stuk te slaan en ik overweeg 2 opties:
1. D50 body verkopen en D80 ervoor in de plaats
2. Twee zoomers verkopen en 18-200 VR ervoor in de plaats.

Ik ben gevorderde amateur en ik gebruik mijn camera voor hobby en beetje voor werk (foto's van kunstwerken voor websites)
Ik heb ook nog een 12-24 Tokina, een 50 - 1,8 en een 55mm Micro.
De laatste drie lenzen gaan er zeker niet uit.
De D80 lijkt me interessant vanwege de 10 Mp en de mogelijkheid mijn SB600 remote aan te sturen.\
de 18-200 lijkt me interessant vanwege de VR. Ik merk dat ik vaak mijn 70-210 niet meeneem. Te zwaar en in het veld niet altijd bruikbaar.
Ik maak graag binnen foto's bij bestaand licht.

Het is een beetje appels en peren discussie, ik weet het, maar het is wel leuk om erover te piekeren.
Dus: wat zouden jullie doen?

Jaap

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 18:54 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05
Ik heb zelf een D50 en een kennis van me heeft een D80 en ik moet dus bekennen dat de D80 nog een stukje lekker in de handling is dan een D50! Voor mijn idee een grotere zoeker, groter scherm, fijnere grip en natuurlijk remote aansturen van een flitser maken het net ff wat fijner fotograferen. Maar je foto's worden er natuurlijk niet echt beter op :P Ik zou persoonlijk eerst een 18-200 VR kopen en dan weer doorsparen voor de D80 :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Ramon de Jesus schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:56:
Ik heb zelf een D50 en een kennis van me heeft een D80 en ik moet dus bekennen dat de D80 nog een stukje lekker in de handling is dan een D50! Voor mijn idee een grotere zoeker, groter scherm, fijnere grip en natuurlijk remote aansturen van een flitser maken het net ff wat fijner fotograferen. Maar je foto's worden er natuurlijk niet echt beter op :P Ik zou persoonlijk eerst een 18-200 VR kopen en dan weer doorsparen voor de D80 :P
Met hem, je glas is gewoon net wat belangrijker imho dan je body.

Welke tekortkomingen van je D50 heb je die een D80 voor je oplossen? :)

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Ga ik er toch wat anders ingooien, waarom wil je, behalve het trendy aspect, zo nodig een 18-200 hebben?

Als het je puur om aansturing van je flitser gaat kun je natuurlijk ook nog een sb-800 of su-800 erbij halen en de rest in je zak houden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

en .. als je eigenlijk alleen al voor websites schiet wat je aangeeft .. heb je toch heleeemmaaaaaal geen tekort koming aan een D50 (als we het over de resolutie zouden hebben . zou tenminste mijn overweging zijn met de D80 tov D50.. dat je wat meer kan croppen ok.. maar anders)?
Dan zou ik dus voor een 18-200 VR gaan.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

henkleerssen schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:15:
en .. als je eigenlijk alleen al voor websites schiet wat je aangeeft .. heb je toch heleeemmaaaaaal geen tekort koming aan een D50 (als we het over de resolutie zouden hebben . zou tenminste mijn overweging zijn met de D80 tov D50.. dat je wat meer kan croppen ok.. maar anders)?
Dan zou ik dus voor een 18-200 VR gaan.
daar zou ik het nou juist niet zo hard voor doen die mp's..... linkje

Over de keuze, ik zou geen van beiden doen, tenzij je echt een hekel hebt aan lenzen wisselen, tja...dan moet je gewoon de 18-200VR doen...
Heb je 750 euro ofzo te besteden..... een goed statief, lekkere fotografie vakantie, nieuwe tele? (70-300VR misschien)

Ik denk niet dat je nu je beste mogelijkheden afweegt.

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 08-04-2007 23:20 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Mijn tip: wachten tot je het zelf zeker weet. Het klinkt een beetje alsof je geld brandt in je zak. Als je naar mijn winkel komt geen probleem, maar als je toch niet naar mijn winkel komt, zou ik lekker wachten tot je precies weet wat je zoekt. Wellicht is er een remote commander voor de D50 (geen idee, ik roep maar wat) die veel minder kost dan 800 euro. (wellicht kun je ook meer met een SB800?) Daarnaast snap ik niet goed wat je met een 18-200 wilt als je twee redenen noemt waarom de 70-210 nooit meegaat. Kortom, stel jezelf eerst eens de vraag wat je het meeste mist.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou eerst eens heel goed nagaan of die 18-200 wel voldoet aan je eisen om kunstwerken te fotograveren. Scherpte en vertekening zijn toch zaken die naar voren komen bij zo'n compromis lens.
Kortom denk goed na en informeer ook naar andere lens alternatieven. Mooi lichtsterk glas kan ook veel voor je doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1