Toon posts:

X1800XT afmetingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig de afmetingen van de Sapphire x1800XT (pci-e)? Ik wil deze namelijk in een Antec Fusion (HTPC) bouwen, maar kan nergens op internet fatsoenlijk de afmetingen van de kaart vinden.

Dus misschien dat iemand al eens de meetlat er tegen aan heeft gehouden, please tell me..
Ik heb de kaart nog niet in bezit kan het dus nog niet opmeten.

Of weet iemand of deze kaart in de Antec Fusion past?

In ieder geval bedankt!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 10:12
Heb zelf de X1900XTX maar voor zover ik weet is ie even lang. Ik gok het op een centimeter of 23, aangezien me moederbord net wat dieper is (mATX)...

Verwijderd

Topicstarter
Weet je toevallig ook de hoogte?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:28:
Weet je toevallig ook de hoogte?
Dikte of breedte?

Een kaart is namelijk vrijwel altijd (in dit geval iig wel) de standaard afmetingen. Gewoon de breedte van een PCI slot dus.

De dikte is normaal één PCI slot (of iets meer, maar er is altijd genoeg ruimte), soms neemt de koeler een tweede slot in beslag; zoals in de PDF te zien is dat in dit geval dus zo.

@onder: Nee, het is bijna altijd hoger dan dat plaatje, maar dat maakt niet uit. Voor zover ik kan zien, is deze kaart alleen dubbel zo groot, zoals meer high-end kaarten.

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 08-04-2007 19:37 ]

Verwijderd

De hoogte is gewoon gelijk aan alle (full-height) uitbreidingskaarten. Dat weet ik zo niet precies, maar is makkelijk na te gaan. Is ook nog eens gelijk aan de hoogte van het plaatje wat aan de voorkant zit, die zijn ook allemaal even hoog.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hier een dode X1800 liggen en als ik daar de stock koeler op leg van mijn X1900XT is ie totaal bijna 4cm hoog. (De X1800XT koeler is gelijk aan die van de X1900XT)

De kaart is ongeveer 23.5cm lang. Let er wel op dat er ruimte nodig is voor de voedings stekker van de kaart.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 08-04-2007 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties, maar het enige wat ik nog moet weten is de breedte, dus vanaf het moederbord zeg maar.

De kast is namelijk een liggend model (HTPC) en ik moet dus weten of het qua breedte (in dat geval hoogte dus) gaat passen.

Verwijderd

Dat ligt er dus aan of de kast full-size of slechts low profile kaarten aan kan. Dat staat neem ik aan wel op de site van de fabrikant vermeld. Ook kun je het meestal makkelijk wijs worden uit foto's in bijvoorbeeld reviews!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 12:23
Ik heb er zo een in mijn kaast zitten (heerlijk kaart btw), zal straks als ik thuis ben even meten voor je. Ben nu aan het werk nl.

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 12:23
Heb hem even opgemeten voor je, hij is 23 cm lang + een beetje ivm de extra poweraansluiting. qua breedte is hij +/- 4 cm. Diepte is volgens standaard PCI kaart bij een volledig PCB.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
PilatuS schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:44:
Ik heb hier een dode X1800 liggen en als ik daar de stock koeler op leg van mijn X1900XT is ie totaal bijna 4cm hoog. (De X1800XT koeler is gelijk aan die van de X1900XT)

De kaart is ongeveer 23.5cm lang. Let er wel op dat er ruimte nodig is voor de voedings stekker van de kaart.
offtopic:
PulatuS, wat doe je met die dode kaart? O-)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Xtresis schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:18:
[...]

offtopic:
PulatuS, wat doe je met die dode kaart? O-)
offtopic:
Die staat hier op de kast bij de rest van de collectie. Vind het leuk om een aantal kaarten hier te hebben staan op een rij. Ik heb de X1800 laatst gekocht voor de collectie, toen was ie al kapot.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2007 17:09 ]

Pagina: 1