[Vista] installeren op deze manier, gaat dat werken?

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:59

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
For all I know niet tegen de regelementen, dus ik ga 't een swing geven :)

Mijn pa heeft onlangs een PC gekocht en kon daarbij de Vista Home Premium Upgrade krijgen (zit standaard XP Media op). Vista online besteld, maar komt over 3 weken pas aan. Nou heb ik ook Vista (business) maar wil mijn DVD nou gebruiken voor zijn installatie.

Het moet mogelijk zijn 30 dagen zonder key te werken. Maar hij wilt deze er nu dual boot naast draaien. Dat gaat tijdens de installatie wel werken, maar gaat dit ook werken als hij zometeen zijn key krijgt die bedoeld is voor een upgrade?

Verwijderd

Volgens mij is het idee van een upgrade dat het juist over het vorige besturingssysteem heen gezet moet worden. Een dual boot er naast draaien zou daarom dus niet moeten werken met de key die later aankomt, lijkt me.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik durf niet te zeggen wat er gebeurd als je probeerd om de upgrade key in te voeren, maar ik neem aan dat Microsoft zo slim is geweest om daar speciale keys voor te maken, anders kocht ik bij deze ook een upgrade kit om vervolgens een complete re-install te doen.
Maar misschien laten ze ook hier wel steken vallen. Ik zou zeggen, probeer het in ieder geval op een aparte schijf, zodat je geen data verlies hebt mocht het fout gaan, en ga vervolgens op goed geluk installeren.

Verwijderd

nee dat gaat niet werken, bij een upgrade wordt de XP key onbruikbaar, daarnaast kan je de upgrade versie van Vista niet kaal installeren hij gaat over de XP installatie. Sterker nog als je opnieuw gaat installeren op een kale PC dan moet je eerst XP installeren en daarna Vista.

voor mij ook een reden om NEVER EVER de upgrade versie aan te schaffen. ik koop de OEM versie van Vista premium (88 euro) bij mijn nieuwe systeem :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:03:
nee dat gaat niet werken, bij een upgrade wordt de XP key onbruikbaar, daarnaast kan je de upgrade versie van Vista niet kaal installeren hij gaat over de XP installatie. Sterker nog als je opnieuw gaat installeren op een kale PC dan moet je eerst XP installeren en daarna Vista.

voor mij ook een reden om NEVER EVER de upgrade versie aan te schaffen. ik koop de OEM versie van Vista premium (88 euro) bij mijn nieuwe systeem :)
je kan de upgrade wel gebruiken om een kaal systeem te installeren hoor ;) daar is een trucje voor (2x vista installen...)

maar suc6 met je full version terwijl je upgrade had kunnen kopen en je nu teveel centjes kwijt bent :+

A wise man's life is based around fuck you

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Je kan idd je Upgrade versie zonder key installeren op je pc, daarna doe je gewoon vanuit vista de setup uitvoeren dan voer je wel de key in en dan 'upgrade' hij je net geinstalleerde vista gewoon.

Zo heb ik dat laatst ook gedaan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:59

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Maar ik heb van m'n school een gewone standalone DVD gekregen. Volgens mij kan je hier wel mee upgraden. Als ik dit zou doen, en dan later de key invoeren zodra die binnen is, gaat dat werken?
Pagina: 1