Op dit moment ken ik meerdere mensen die hier last van hebben, bij het aansluiten van een van de nieuwe generaties dell pc's via DVI op de bijgeleverde UltraSharp monitor (19") wordt het beeld in WMP weergegeven met een veel hoger contrast dan de rest van de desktop/programma's. Weet iemand hoe dit komt / hoe dit verholpen wordt? Ik heb het ook één keer gehad dat ie automatisch weer goed schoot, maar vervolgens na een reboot stond ie weer ingesteld zoals altijd. Iemand ideeën?
Enkele monitors detecteren de applicatie en passen automatisch de instellingen van de monitor aan op het type programma (er zijn zelfs een paar die passen het aan in window mode). Voor office krijg je dan een hogere contrast dan voor een game of voor video. Ik geloof alleen niet dat die Dell het heeft.
Je videokaart heeft aparte instellingen voor Overlay en normale mode. Het eerste wat een video doet is overlay mode pakken, en op overlay mode de film afspelen. Als overlay niet beschikbaar is (2 video's tegelijk afspelen) pakt hij de normale mode.
Standaard staan de instellingen voor overlay mode bij sommige videokaarten op een hogere gamma waarde dan die van de normale mode.
Er was een tijd terug een bug in een nVidia driver (officieel van nVidia & WHQL certified) die de gamma/brightness van de overlay mode op super-hoog of laag (weet niet meer welke van de twee) zet. Je kon er dus geen video mee kijken.
Je videokaart heeft aparte instellingen voor Overlay en normale mode. Het eerste wat een video doet is overlay mode pakken, en op overlay mode de film afspelen. Als overlay niet beschikbaar is (2 video's tegelijk afspelen) pakt hij de normale mode.
Standaard staan de instellingen voor overlay mode bij sommige videokaarten op een hogere gamma waarde dan die van de normale mode.
Er was een tijd terug een bug in een nVidia driver (officieel van nVidia & WHQL certified) die de gamma/brightness van de overlay mode op super-hoog of laag (weet niet meer welke van de twee) zet. Je kon er dus geen video mee kijken.
Bedankt voor de tip, ik ga eens de drivers updaten.
Kijk ook de instellingen na. Bij de nVidia control panel zit het Video & Television icon, waarna je bij de Adjust video & color settings de overlay instellingen kan aanpassen.Black Sparrow schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:00:
Bedankt voor de tip, ik ga eens de drivers updaten.